Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: محمد حسین ادیب نوشت، اگر مهار تورم یک مطالبه ملی است اولین گام اصولی برای مهار تورم اجرای قانون پول شویی است.

اجرای قانون پولشویی سرعت گردش پول در بخش سفته بازانه اقتصاد را به احتمالا ٢� درصد سطح موجود، کاهش می‌دهد و تورم مهار می‌شود.

بانک مرکزی در یک «بخشنامه شجاعانه» شعب را موظف کرد هر نوع نقل و انتقال بانکی بدون مستندات و اطلاع بانک از مبدا و مقصد و دلیل انتقال وجه و ذینفعان انجام نشود چنانچه بالای یک میلیارد تومان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به زبان ساده مدارک هر نوع معامله‌ای که در کشور انجام می‌شود منبعد باید در بانک موجود باشد و هر نوع معامله در کشور در هر حوزه و رشته، مشروط به اینکه بالای یک میلیارد تومان باشد باید در بانک نگهداری شود، اینکه نوشته شود انتقال وجه برای بدهی است کافی نیست باید مدارک بدهی و مستندات در اختیار شعبه قرار گیرد.

در مرحله بعد، سازمان مالیاتی از این مستندات، مالیات دریافت می‌کند.

فعالین اقتصادی آمادگی داشته باشند روش موجود پرداخت مالیات ظرف حداکثر سه سال آینده به مرور و گام به گام، جمع می‌شود و پرداخت مالیات بر اساس تراکنش بانکی جایگزین روش موجود خواهد شد، مبنای تراکنش بانکی نیز، همین مستنداتی خواهد بود که انتقال دهنده وجه به شعبه ارائه می‌دهد.

اگر مستندات اشتباه باشد دارائی می‌فهمد، چون به صورت اتوماتیک، این مستندات در دو جا راستی آزمائی می‌شود مبدا و مقصد، این پول از جائی آمده بانک باید بداند این پول بر اساس چه معامله‌ای وارد بانک شده و مدعیات مالک قبلی پول باید با مستندات مالک فعلی پول بخواند (گام اول) و در گام دوم مستندات مالک سوم پول (دریافت کننده بعدی) با مستندات فعلی پول انطباق داشته باشد.

در همه جای دنیا بانک‌ها همین طور عمل می‌کنند و اسم این کار «قانون پول شویی» است و اگر می‌خواهیم با بانک‌های دنیا کار کنیم باید آن را رعایت کنیم.

بخشنامه بانک مرکزی اقدام شجاعانه‌ای بود و اولین اقدام جدی برای کاهش سرعت گردش پول است و کاهش سرعت گردش پول، در وضع موجود، موثر‌ترین راه مهار تورم است. اگر بخواهیم به شیوه دیگری عمل کنیم، اسم این کار بانکداری نیست.

منبع: فردا

کلیدواژه: قانون پول شویی مهار تورم کارشناس اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۵۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش در کارگاه شیرینی پزی

ایسنا/گیلان رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه کارگاه شیرینی پزی و سقف دو خانه در صف سر در آتش سوخت، گفت: ۲۵ آتش نشان این آتش را مهار کردند.

شهرام مومنی شامگاه ۹ فروردین ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به حادثه آتش سوزی یک باب کارگاه شیرینی پزی و سقف دو خانه در صف سر، اظهار کرد: این آتش سوزی در عصر پنجشنبه ۹ فروردین به مرکز فرماندهی ۱۲۵ آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

وی با اشاره به اعزام ۲۵ آتش نشان و افسر ارشد به محل حادثه، افزود: این آتش نشانان به همراه هشت خودروی آتش نشانی به محل حادثه واقع در صف سر، خیابان بابایی اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: یک باب کارگاه شیرینی پزی و پشت بام دو باب منزل مسکونی طعمه شعله‌های آتش شد، وجود سقف پرسیانا ( پلاستیک سریع الاشتعال) و  بهم چسبیده در گسترش آتش تاثیرگذار بود.

مومنی با بیان اینکه با توجه به شدت شعله‌های آتش تیم‌های عملیات از چندین طرف نسبت به مهار و پیشگیری از گسترش آن اقدام کردند، تصریح کرد: علت آتش سوزی در دست بررسی بوده و به کسی آسیب جانی نرسیده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • طبیعت شفاف هوش مصنوعی (عکس)
  • مهار آتش در کارگاه شیرینی پزی
  • آمریکا: اوکراین اخبار جنگ را سانسور می‌کند
  • بالاخره دولت تسلیم شد؛ آپشن طلایی به حقوق کارگران اضافه شد / متناسب‌سازی حقوق‌ها با تورم ۴۵ درصد
  • معابر قلعه بالای بیارجمند مرمت شد/ احیای یک بومگردی
  • شفاف‌سازی رودیگر درخصوص پست اینستاگرامی‌اش درباره ماه رمضان
  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • چرا دانشمندان چوب شفاف می‌سازند؟ / قوی‌تر از پلاستیک و محکم‌تر از شیشه
  • بهترین ابزار مهار نوسان اخیر ارزی، اوراق گواهی بود
  • رمزگشایی از ۶۶ فقره سرقت در مشهد