Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(س) مراسم سوگواری و عزاداری در نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س) شامگاه گذشته سراسر استان مرکزی در غم و اندوه بود و مردم ولایتمدار و متدین استان مرکزی از زن و مرد و پیرو و جوان با حضور در مساجد، تکایا، حسینه ها و حرم مطهر امامزادگان به سوگواری و عزاداری در غم شهادت این بانوی بزرگ اسلام پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنرانان نیز به سخنرانی در مدح این بانوی بزرگ اسلام، ولایتمداری و سیر و منش ایشان پرداخته و مداحان نیز با مداحی و سینه زنی و عزاداری در غم شهادت این بانوی بزرگ اسلام نوحه سرایی کرده و شرکت کنندگان نیز اشک ماتیم ریختند.

 

به همین مناسبت سوگواری شهادت حضرت زهرا (س)در آستان مقدس امامزادگان عبدالله (ع)و آمنه خاتون (س( شهر اراک با سخنرانی حجت الاسلام دهقانی و مداحی محمود قاسمی در برگزار شد.

 

سوگواره یاس نبوی در ۹۰بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار شد

بنا بر این گزارش سوگواره یاس نبوی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ۹۰ بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار شد

 

این طرح معنوی در  ۹۰  امامزاده و بقعه متبرکه استان مرکزی و از  ۵ بهمن لغایت ۱۱بهمن ۹۸به مدت ۷شب در حال برگزاری است که شامگاه گذشته همزمان با شب شهادت این مراسم به صورت ویژه در این بقاع با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و سخنرانان و مداحان برجسته کشوری و استانی برگزار شد.

 

سخنرانی،عزاداری،روضه خوانی،تعزیه داری،برگزاری گفتمان دینی،برپایی خیمه های معرفت و اجرای دیگر برنامه های فرهنگی از جمله برنامه های معنوی این آئین است و امروز نیز همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)مراسم زنجیر زنی و حرکت دسته های عزاداران فاطمی از مناطق مختلف به سمت امامزادگان انجام می شود و در پایان این مراسم از عزاداران در غالب سفره های اطعام پذیرایی خواهد شد.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما مسجد شهادت حضرت فاطمه زهرا س فاطمیه شهادت حضرت زهرا س حضرت زهرا س استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع و تدفین شهید مرزبان گلستانی در زادگاهش برگزار شد

با حضور پرشور آحاد مردم و مقامات سیاسی و نظامی ، مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید مدافع امنیت سرهنگ مرزبانی ، محمدمهدی نجاتی‌نیا در زادگاهش روستای النگ شهرستان کردکوی استان گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، پیش از ظهر امروز پنجشنبه و با حضو جمع کثیری از آحاد مردم گلستان به ویژه خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و همراهی مقامات نظامی و انتظامی پیکر شهید نجاتی‌نیا تشییع و در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) روستای النگ از توابع شهرستان کردکوی به خاک سپرده شد.
علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان، سردار تقی مهری معاون سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا و سرتیپ رضا آذریان ارشد نظامی ارتش در شمال شرق کشور فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا و جمعی از مسوولان ارشد استان گلستان در این مراسم حضور داشتند.
گفتنی است، سرهنگ «محمدمهدی نجاتی‌نیا» مرزبان گلستانی بامداد دوشنبه هفته جاری در درگیری با اشرار منطقه مرزی میرجاوه سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.


در این درگیری در پی تیراندازی افراد مسلح ناشناس از آنسوی مرز‌های مشترک با پاکستان به سمت ماموران گروهان «چاهندو» هنگ مرزی میرجاوه که در حال اجرای عملیات کمین در حوالی پاسگاه بودند، شهید نجاتی‌نیا سرپرست گروهان احتیاط هنگ بر اثر اصابت گلوله از ناحیه سر مجروح و حین انتقال به مراکز درمانی به علت شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل شد

دیگر خبرها

  • مراسم احیاء شب های قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع) در کرمانشاه
  • برنامه مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برنامه مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • مراسم تشییع و تدفین شهید مرزبان گلستانی در زادگاهش برگزار شد
  • برگزاری مراسم شب های قدر در کنار شهدای تهران
  • مراسم وداع با اولین شهید مدافع حرم سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • جزئیات مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی اعلام شد
  • مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی برگزار می‌شود
  • اعلام مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی
  • مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در استان یزد