Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده گفت: بیش از صد هزار قطعه بچه ماهی سردابی در یازده واحد استخر پرورش ماهی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون رهاسازی شده است.

مجید یعقوبی افزود: پیش بینی شده امسال بیش از ۲۰۰ تن ماهی قزل‌آلا در این استخر‌های پرورش ماهی تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: پرورش ماهی قزل آلا در این شهرستان در قالب استخر‌های منفرد و استخر‌های دومنظوره ذخیره آب کشاورزی انجام می‌شود.

یعقوبی گفت: با توجه به توسعه این استخر‌ها در قالب طرح‌های آبیاری مکانیزه، این پتانسیل وجود دارد که با ترغیب کشاورزان به رهاسازی بچه ماهی در این استخرها، تولید ماهی در سطح شهرستان بیش از گذشته توسعه یابد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده بیان کرد: پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی مزایای فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به غنی شدن آب خروجی از استخرو در نتیجه کاهش میزان مصرف کود، کاهش هزینه و کاهش مشکلات زیست محیطی اشاره کرد.

یعقوبی؛ کمک به اقتصاد خانوار‌های روستایی از طریق تولید و فروش ماهی؛ و همچنین ورود گوشت ماهی به عنوان یک غذای سالم و ضروری در سبد غذایی خانوار را از جمله مزایای پرورش ماهی دراستخر‌های ذخیره آب کشاورزی دانست.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی پرورش ماهی استخر دومنظوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد

 به گزارش خبرگزاری صداو سیمای استان لرستان؛با حضور مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجتمع چند منظوره موسسه آوای کوچه در شهرستان بروجرد افتتاح شد.
محمد حسین اسماعیلی با اشاره به طرح ملی تابا برای تجلیل از الگوهای برتر آموزشگاهی در سطح کشور گفت:این طرح   برای اولین بار در شهرستان بروجرد افتتاح شدو این آموزشگاه به عنوان الگوی برتر آموزشی در کشور معرفی شد. 
 همچنین در این مراسم از تعدادی از هنرمندان شهرستان بروجرد تجلیل شد.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاسیس ۱۶ موسسه فرهنگی و هنری در استان
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • ذخیره سازی۱۴۰هزارمترمکعب اب طرح های ابخیزداری شهرستان قوچان
  • ◄ تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • تخریب ۳ استخر تفریحی در اراضی دولتی البرز