Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس کشاورز روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح آبیاری دشت سیستان در جمع خبرنگاران در زهک اظهار داشت: امروز برای دومین بار از این طرح که با عنایت رهبر معظم انقلاب برای احیای کشاورزی سیستان،رونق کسب و کار، افزایش تولید و بهبود معیشت مردم این منطقه اجرا شده است، بازدید کردم.

وی با تاکید بر اینکه کل طرح ۴۶ هزار هکتاری انتقال آب با لوله به دشت سیستان تا ۱۰ اسفند سالجاری باید تکمیل شود افزود: پیشرفت کار نسبت به بازدید قبلی در برخی مناطق خیلی خوب بوده و در برخی مناطق دیگر نارسایی‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به گفت‌وگوی خود با بهره بردران، مجریان طرح و مسوولان استانی و شهرستانی،گفت: مقرر شد برای تسریع در روند کار، این طرح در برخی مناطق به صورت دو شیفت اجرا شود.

عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان این وزارتخانه امروز چهارشنبه از طرح ۴۶ هزار هکتاری آبیاری با لوله دشت سیستان واقع در شمال سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با سفر به شمال سیستان و بلوچستان از زمین‌های کشاورزی آبگیری شده طرح آبیاری دشت سیستان و ایستگاه‌های پمپاژ مسیر این طرح در شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز دیدن کرد.

عباس کشاورز به همراه جمعی از مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی، استاندار سیستان و بلوچستان، جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی این استان از ناحیه عمرانی هامون ۳ و هامون ۴ بازدید کردند.

۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در ناحیه عمرانی هامون سه و ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار در ناحیه هامون چهار از اراضی کشاورزی آماده آبگیری از طرح انتقال آب با لوله دشت سیستان است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در جریان این بازدیدها ضمن دیدار و گفت‌وگو با کشاورزان در جریان آخرین وضعیت اجرای طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان قرار گرفت.

کشاورز به همراه معاون آب و خاک، قائم مقام وزیر در امور زراعت، رییس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی شامگاه سه‌شنبه با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح انتقال آب بالوله به ۴۶هزارهکتار از اراضی دشت سیستان به این منطقه سفر کرد.
وی از ایستگاه‌های پمپاژ و نواحی عمرانی این طرح عظیم در شهرستان‌های هامون ،زهک و هیرمند بازدید کرد. 
مجری طرح آبیاری دشت سیستان در این بازدید با اشاره به اهمیت اجرای طرح انتقال آب با لوله به دشت سیستان گفت: سیستان و بلوچستان با محدودیت منابع آبی مواجه است نکته اساسی در برنامه اجرای طرح آبرسانی دشت سیستان، افزایش بهره‌وری مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری از ۳۰ درصد کنونی به بالای ۹۰ درصد در بخش کشاورزی است.

علیرضا صالحی نژاد افزود: تسریع در زمان آبیاری، آبیاری با برنامه با توجه به نیاز گیاه و عدالت در توزیع آب در کل دشت سیستان از دیگر اهداف اجرای این طرح عظیم است.

وی پیشرفت فیزیکی کل طرح انتقال آب با لوله به دشت سیستان را  ۹۷ درصد اعلام کرد و افزود: بر اساس برنامه این پروژه، ۴۶ هزار هکتار از گستره ۲۰۰ هزار هکتاری دشت سیستان با تخصیص ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب از چاه نیمه‌ها آبیاری می‌شود.

به گزارش ایرنا طرح انتقال آب به دشت سیستان در پی سفر هیات دولت در ابتدای سال ۹۳ مصوب و با عنایت رهبر معظم انقلاب بخش اول اعتبار آن با رقم ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تخصیص و جهت اجرا به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو ابلاغ شد.

طرح ۴۶ هزار هکتار آبیاری با لوله دشت سیستان با ۸۵۰ میلیون دلار اعتبار کلی در مجموع ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
این طرح در قالب ۲۰ پروژه، ۱۶ ناحیه عمرانی، ۲ ایستگاه پمپاژ اصلی و ۲ خط انتقال اصلی در محدوده پنج شهرستان حوزه سیستان با چهار هزار کیلومتر طول لوله گذاری به قطر ۱۱۰میلی‌متر تا ۲ هزار میلی‌متر در حال اجراست.
۲ هزار و ۴۳۸ نفر به طور مستقیم در اجرای این طرح مشغول فعالیت هستند که ۷۹درصد آنان را بومیان منطقه تشکیل می دهند.
با توجه به خشکسالی های ۲۰ سال سیستان و بلوچستان این طرح می تواند با تامین آب مطمئن در طول سال نوید دهنده رونق کشاورزی منطقه باشد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان عباس کشاورز زابل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان عباس کشاورز زابل وزارت جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان عباس کشاورز زابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، ایوب کرد گفت: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه زیر پوشش این اداره کل ساخته شده که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین آلات راهداری این اداره کل انجام شده و باعث صرفه جویی هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.
وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و ساخت راه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد تصریح کرد: تکمیل و ساخت این میزان راه روستایی در استان، نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: امسال نیز ساخت راه‌های روستایی در دستورکار قرار دارد تا بخشی از عقب ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

دیگر خبرها

  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان