Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@23:49:08 GMT

ایلام غرق ماتم در سوگ یاس نبوی

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۶۴۶۱

ایلام غرق ماتم در سوگ یاس نبوی

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) جای‌جای استان ایلام با حضور مردم ولایی و شهیدپرور استان ایلام در دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی غرق ماتم و اندوه بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مراسمات عزاداري سالروز شهادت ريحانه رسول خدا (ص)، حضرت زهراي بتول (س) با حضور اقشار مختلف مردم، پیر و جوان، زن و مرد با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری در خیابان‌های شهر ایلام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مراسم اقامه عزای فاطمی صبح امروز با تجمع اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه ایلام در میدان 22 بهمن برگزار شد، مردم ایلام با سینه‌زنی و نوحه‌خوانی، مسیر میدان 22 بهمن و خیابان سعدی تا مسجد مقدس صاحب‌الزمان (عج) به‌صورت پیاده طی کردند و در این مسیر به عزاداری پرداختند.

 

مسجد مقدس صاحب‌الزمان (عج) شهر ایلام امروز میعادگاه عاشقان و عزاداران شهادت فاطمه زهرا (س) بود، این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام نصیری، مداحی کربلایی محمدصادق پیمایی و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی برگزار شد.

 

از روز گذشته نیز برنامه‌های مختلفی در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و حوزه‌های علمیه استان به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد، از چند روز گذشته خیابان‌ها و کوچه‌های شهر ایلام نیز در عزای شهادت بانوی مکرم اسلام، یاس نبوی، سیاه‌پوش شده بود.

 

همچنین سوگواره یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با برگزاری مراسمات عزاداری، نوحه‌خوانی و مداحی با حضور روحانیون اعزامی از حوزه علمیه قم در سطح بقاع متبرکه شاخص این استان به مدت سه روز و به‌ویژه در روز چهارشنبه در سالروز شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام (ص) برگزارشده و یا در حال برگزاری است.

 

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام نیز در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) میزبان جوانان و نوجوانان ایلامی بودند که در سوگ شهادت بانوی بزرگ اسلام، اشک ماتم ریختند و با حضور روحانیون اعزامی، سیره و زندگی حضرت برای نسل جوان تبیین شد.

 

همچنین مراسم عزاداری ایام فاطمیه به مدت سه شب در مسجد کوثر شهر ایلام با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، هیئت رزمندگان و جامعه الحسین (ع) در ساعت 8 شب از 6 بهمن به مدت سه شب برگزار می‌شود.

 

دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ساعت ۱۶ عصر امروز در حسینیه حضرت زینب کبری (س) دفتر امام‌جمعه ایلام برگزار می‌شود.

 

همچنین مراسم عزاداری و قرائت زیارت‌نامه حضرت زهرا (س) ساعت ۱۵ در محل مزار شهدای گمنام شهر ایلام با حضور اقشار مختلف مردم شهر ایلام برگزار می‌شود.

 

 

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما شهادت حضرت فاطمه زهرا س کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه فجر شهادت فاطمه الزهرا س عزاداری ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۶۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم یادواره شهدای دفاع‌مقدس و شهدای مدافع حرم فردو با حضور خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و مردم بصیر قم در حرم مطهر حضرت فاطمه‌معصومه (س) برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری و مداحی سیدعلی حسینی‌نژاد و با روایت‌گری راوی دفاع‌مقدس حسین کاجی و اجرای مهدی اعرابی، شامگاه پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در شبستان امام‌خمینی (ره) انجام می‌پذیرد.

روستای فردو در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و کشور کرده و به گفته اهالی این روستای شهید پرور، ۵۰۰ نفر از این روستا به عنوان رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل و مناطق عملیاتی حضور داشتند که ۲۵۰ نفر از آن‌ها جانباز و پنج نفر نیز سال‌ها در زندان بعثی‌ها اسیر بودند.

روستای فردو ۱۰۸ نفر از بهترین‌های خود را در لبیک به ندای هل من ناصر خمینی کبیر تقدیم اسلام کرده که شش نفر از آنها از سرداران سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم بودند.

کد خبر 6085176

دیگر خبرها

  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • اعزام دختران بیلیارد کشورمان به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴
  • برنامه عزاداری ۲۰ هیأت در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود