Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه پیاده سازی مفاهیم قرآنی در قوه قضاییه از این جهت دارای اهمیت است که شعائر اسلامی در زندگی افراد جاری می‌شود، گفت: نمود مفاهیم قرآنی در دستگاه قضایی منجر به افزایش عدالت در جامعه اسلامی می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از  میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی، در هفتمین دوره مسابقات قرآن سراسری کارکنان قوه قضاییه در جمع خبرنگاران بیان کرد: سالانه بیش از ١٢ هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های قوه قضاییه در مسابقات قرآنی شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مسابقات اهداف مهمی دارد و یکی از این اهداف انس با قرآن است و سعی شده این مسابقات همراه با آموزش به شرکت کنندگان باشد تا علاوه بر اینکه با مفاهیم قرآنی آشنا شوند، نسبت به اینکه مفاهیم قرآنی نیز در زندگی آنان جاری شود، آموزش‌هایی به این افراد داده می‌شود.
معاون فرهنگی قوه قضاییه در خصوص سایر اهداف برگزاری این مسابقات نیز خاطرنشان کرد: هرچه انس با قرآن بیشتر شود این آموزه‌ها نمود بیشتری در زندگی افراد پیدا می کند و یکی از دستگاه‌هایی که بیش از هر دستگاه دیگری نیاز به فراگیری آموزه‌های قرآنی دارد و علت آن نیز اجرای قوانین قوه قضاییه است و این مهم میسر نمی‌شود مگر اینکه از مفاهیم قرآنی و آموزه‌های دینی در رفتار سازمانی بهره‌مند شویم.

صادقی با تاکید بر اینکه پیاده سازی مفاهیم قرآنی در قوه قضاییه از این جهت دارای اهمیت است که شعائر اسلامی در زندگی افراد جاری می‌شود، ادامه داد: افراد فعال در این قوه باید علاوه بر تاکید بر قانون دارای عدالت در زندگی شخصی و کاری باشند و این مهم جز با تاثیر پذیری از قوانین الهی میسر نمی‌شود.

وی در خصوص سایر رسالت‌های معاونت فرهنگی نیز بیان کرد: یکی از تاکیدات معاونت فرهنگی توجه به اصول امر به معروف و نهی از منکر است و با تاکید بر فنون مدیریت شاهد بهبود و افزایش تکریم ارباب رجوع در مراجعات افراد به محاکم قضایی خواهیم بود.

به اعتقاد وی دستگاه قضایی باید با اجرای سیستم نوین مدیریت در دو حوزه عدالت پروری و اخلاق مداری در جامعه نمونه باشد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه نمود مفاهیم قرآنی در دستگاه قضایی منجر به افزایش عدالت در جامعه اسلامی می‌شود، تصریح کرد: برای ارتقاء فرهنگ عدالت در جامعه در تلاش هستیم تا با آموزش فرهنگ حقوق شهروندی به افراد جامعه گام مهمی در راستای عدالت پروری در جامعه اسلامی داشته باشیم.

صادقی در پایان گفت: در راستای افزایش صلح و سازش در جامعه ستاد ملی صبر با حضور جمع کثیری از خیران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و افراد دست اندرکار تشکیل شده و هدف از این ستاد نیز افزایش صلح، سازش و بخشش در جامعه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عدالت معاون فرهنگی قوه قضاییه دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به رئیسی در مورد پرونده فساد چای دبش طعنه زد.

این روزنامه نوشت: در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

هیچکس، چه در سطح کارگزاران نظام و چه در سطح عموم مردم، تردید ندارد که ما هنوز نتوانسته‌ایم عدالت را در جامعه برقرار کنیم.

قضاوتی است که از کارگزاران ارشد نظام هم بار‌ها شنیده شده و نمود‌های عینی آن نیز در جامعه کاملاً قابل لمس است.

ثروت کشور به صورت عادلانه میان مردم تقسیم نمی‌شود، در ادارات با ارباب رجوع برخورد یکسان صورت نمی‌گیرد، پارتی‌بازی در اکثر دستگاه‌ها بشدت رواج دارد، حقوق‌ها، مزایا و امکانات رفاهی به تناسب شایستگی‌ها و نیاز‌های واقعی پرداخت نمی‌شوند. بر بخش‌های بکارگیری افراد در پست‌ها و تفویض جایگاه‌ها شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود، به افراد بله‌قربان‌گو امتیاز داده می‌شود و افراد منتقد منصف و دلسوز طرد می‌شوند و...

این‌ها و بسیاری موارد دیگر نشانه‌های بارز تبعیض هستند، چیزی که با روح اسلام و نظامی که قرار است با «جمهوریت» و «اسلامیت» اداره شود در تضاد کامل هستند.

در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

این روزنامه در بخش دیگری از سرمقاله خود که به نظر می‌رسد به رئیسی و پرونده چای دبش کنایه می‌زند نوشته است:در جامعه‌ای که پرونده بزرگ‌ترین فساد اقتصادی را به جای آنکه با اولویت بررسی کنند به محاق می‌برند و آن را فسادنمائی جلوه می‌دهند، چگونه می‌توان پذیرفت عدالت در حال اجرا شدن است؟

همچنین روزنامه جمهوری اسلامی با طعنه به علیرضا پناهیان ادامه داد:

در جامعه‌ای که اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند، چگونه می‌توان به مردم گفت در حال ساختن بنای رفیع حکومت عدل علی هستیم؟

مردم با مشاهده این بی‌عدالتی‌ها اگر به این نتیجه برسند که ما کاری غیر از تغییر اسم انجام نداده‌ایم و هدفمان این بود که محمدرضا پهلوی را کنار بزنیم و خودمان جای او را بگیریم، نمی‌توان قضاوتشان را رد کرد. قرار نبود آنهمه شهید بدهیم و آنهمه فداکاری صورت بگیرد و بعد از ۴۵ سال هنوز در پیچ و خم‌های تبعیض و بی‌عدالتی سرگردان باشیم و در عین حال به عده‌ای اجازه بدهیم چنین وضعیتی را متن عدالت جلوه دهند!

دیگر خبرها

  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • الفت با مفاهیم غنی قرآنی از آسیب‌های مدرن اجتماعی جلوگیری می‌کند  
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • اژه ای: پیگیری نمایندگان، دخالت نیست/ نمایندگان از مراکز قضایی بازدید کنند و اگر اشکالی بود، به من یا پشت تریبون بگویند/ نکات، اظهارات و واگویه‌های ۲۳ تن از نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضا
  • استقبال اژه‌ای از بازدید نمایندگان از زندان‌ها
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • اژه‌ای: نمایندگان مجلس از مراکز و مراجع قضایی بازدید کنند