Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@08:57:28 GMT

معامله قرن، به معنای فروش همه مقدسات است

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۶۶۰۶

معامله قرن، به معنای فروش همه مقدسات است

گروه بین‌الملل ـ «شیخ خالد الملا» رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق اجرای طرح به اصطلاح صلح آمریکایی-صهیونیستی را به معنای فروش فلسطین و مقدسات توصیف کرد.

به گزارش ایکنا؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه شنبه در نشستی خبری با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به طور رسمی از طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نشست که در کاخ سفید برگزار شد، طرح معامله قرن را «مشروح ترین» طرحی خواند که در 80 صفحه برای حل مناقشه فلسطین پیشنهاد شده است.

به گفته ترامپ، آمریکا بر اساس این طرح تمامی بیت‌المقدس را به عنوان قلمرو اسرائیل محسوب خواهد کرد و حاکمیت ادعایی اسرائیل بر جولان اشغالی را نیز به رسمیت می‌شناسد.

این اقدام بازتاب گسترده‎ای در مجامع بین‌المللی داشت و با واکنش احزاب و گروه‌های مختلف فلسطینی و غیر فلسطینی رو به رو شد. از جمله «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اولین سخنرانی پس از رونمایی از این طرح، مخالفت کامل خود با آن را ابراز داشت و گفت که قدس فروشی نیست.

اتحادیه عرب نیز اعلام کرد برای بررسی و پاسخ به طرح معامله قرن، شنبه هفته آینده نشستی را با حضور محمود عباس برگزار می‌کند.

وزارت خارجه ترکیه، حزب الله لبنان، «محمد عبدالسلام»، سخنگوی رسمی جنبش انصار الله یمن، جبهه‌ ملی آزادیبخش فلسطین، و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از جمله گروه هایی بودند که طرح موسوم به معامله قرن را محکوم کردند.

گروه‌ها و فعالان فلسطینی در غزه و کرانه باختری نیز مردم را به تظاهرات گسترده در مخالفت با معامله قرن دعوت کردند.

در همین رابطه «شیخ خالد الملا» رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در صفحه اجتماعی توئیتر نوشت: این طرح مشکوک در سایه تفرقه عربی ـ اسلامی متولد شده است تا ما بیشتر تضعیف کند. آیا می‌بینید آمریکا چگونه با هم پیمان خود اسرائیل، همراه شده تا سرزمین و مقدسات ما را به غارت ببرد؟ باشد که تفکر کنید.

وی همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایکنا تصریح کرد: طرح معامله قرن که از سوی ترامپ اعلام شد، نشان داد تنها هم پیمان آمریکا در منطقه اسرائیل و برخی کشورهای عربی هستند.

وی با بیان این که معامله قرن به معنای فروش فلسطین و مقدسات است که پیامدهای خطرناکی دارد، تأکید کرد: حتی اگر برخی حاکمان خیانت کرده و سستی کنند، ملت‌ها زنده هستند و اجازه اجرای این طرح را نخواهند داد.

رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق با بیان این که ترامپ حاکم منطقه نیست و اینجا جایی ندارد و باید به واشنگتن، نیویورک و ایالت‌های تابع دولت خود بازگردد و سرزمین و مقدسات ما را ترک کند، گفت: من معتقدم تصمیم نهایی در این زمینه از سوی امت اسلامی و عربی گرفته می‌شود که برای محکوم کردن این طرح مشکوک به خیابان‌ها می‌آیند.

وی همچنین موضع گروه‌های‌ مقاومت اسلامی که به جهاد و محافظت از مسئله فلسطین متعهد هستند را تعیین کننده خواند و افزود: مسئله فلسطین برای ما مسلمانان یکی از مسائل اصلی است.

«شیخ خالد الملا» با اشاره به برگزاری سالانه روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان، گفت: هر چقدر هم با رسانه‌های گمراه کننده خود تلاش کنند میان ملت‌های عربی و اسلامی و مقدسات ما فاصله بیندازند، شکست خواهند خورد و خواهید دید که امت اسلامی زنده است.

وی تاکید کرد: موضع علمای مسلمان در این باره واضح و روشن است و انشاء الله در نشست علمای مقاومت که به زودی با حضور علمای مسلمان از کشورهای عربی و اسلامی در بغداد برگزار می‌شود، مخالفت خود با این طرح و نیز حضور آمریکا در منطقه را اعلام می‌کنیم و خواستار خروج فوری آنها از پایگاه‌های مشکوکشان در عراق و منطقه می‌شویم. پایگاه‌هایی که تنها برای حمایت از رژیم صهیونیستی، به غارت بردن ثروت‌های منطقه و تفرقه انداختن میان مسلمانان ایجاد شده‌اند.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا بین الملل معامله قرن فلسطین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ناسالم در کلانشهر مشهد؛ پنجشنبه ۹ فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   براساس اطلاعات دریافتی از مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد هوای این کلانشهر با شاخص کیفیت لحظه‌ای هوای  ۱۲۴‌ای کیو آی،   هم  اکنون ناسالم و در وضع هشداربرای افراد خاص به ویژه کودکان و سالمندان است.

این در حالیست که هوای این کلانشهر با میانگین شاخص کلی کیفیت هوای ۲۴ ساعته امروز پنجشنبه ۹ فروردین با ۹۰‌ای کیو آی سالم و در وضع قابل قبول است.

مقایسه عدد شاخص کلی ۲۴ ساعته هوای امروز مشهد با دیروز نشانگر  افزایش حجم آلاینده‌ها در هوای این کلانشهر است.

به شهروندان توصیه شده است:
تا حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند

رسالت، لشکر، ویلا، سجاد، صدف، خیام جنوبی، چمن، شهر، امامیه، کریمی، خیام شمالی، پایانه امام رضا (ع)، مفتح، ماشین‌ابزار، آوینی و سرافرازان ایستگاه‌های فعال سنجش آلودگی هوا در مشهد است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی نیز به معنای آلوده برای همه سنین است.

شاخص کلی کیفیت هوا از ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی هوا را در وضع اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ در وضع بحرانی قرار می‌دهد.

شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضع پاک هوا و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی به معنای هوای سالم است.

دیگر خبرها

  • هوای پاک در کلانشهر مشهد در دهمین روز فروردین
  • چگونه با فروش آنلاین به دردسر نیفتیم؟
  • هوای ناسالم در کلانشهر مشهد؛ پنجشنبه ۹ فروردین
  • دستگیری سه نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • دستگیری ۳ نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی در بروجرد دستگیر شدند
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد افت کرد
  • آیا قولنامه با مبایعه نامه تفاوت دارد؟