Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از وقوع بارندگی های سیل آسا در روستاهای بشاگرد، امدادرسانی های مستمر جمعیت هلال احمر در روستاهای این شهرستان با همکاری سپاه به روستائیان و مردم در بخش گافر همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بشاگرد، پس از گذشت بیش از ۲۰ روز از وقوع سیل در شرق هرمزگان و روستاهای بخش گافر در شهرستان بشاگرد، جمعیت هلال احمر استان هرمزگان و شهرستان با جدیت وارد عمل شد تا بتواند با امداد رسانی های مستمر در روستاها از هرگونه مشکلی برای مردم جلوگیری به عمل آید هرچند که نیروی دریایی سپاه  هم در کنار جمعیت هلال احمر همکاری دارد و به مردم امداد رسانی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بحران به وجود آمده در این شهرستان که بیشتر از نبود راه و مسدود شدن آنها در پی طغیان رودخانه ها به وجود آمده است، با مدیریت فرماندار شهرستان و حضور همه تیم های امدادرسانی و دستگاه های شهرستان  اعم از جمعیت هلال احمر، کمیته امداد، سپاه، راهداری، اداره برق و آب بررسی می شود تا بتوانند هرچه سریعتر فضای به وجود آمده را در شهرستان به شرایط اول باز گردانند.

 

این درحالی است که از روزهای گذشته توزیع آرد و بسته های مواد غذایی توسط سورتی پروازهای جمعیت هلال احمر و نیروی دریایی سپاه در بشاگرد در حال انجام است، که با قرار دادن این اقلام در بین روستاها و مردم فضار را برای بازگشایی راهها مسدود شده روستایی فراهم کند.

 

با وجود آنکه رودخانه جگین بشاگرد  تاکنون آب آن فروکش نکرده است و مسیر را برای برخی از روستاهای این بخش مسدود کرده است ،اما امداد رسانی به همه روستاها انجام شده است.

 

بیش از ۱۰۰ سورتی پرواز امداد رسانی به سیل زدگان شرق هرمزگان

 

« مختار سلحشور »، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدامات انجام شده این جمعیت در روستاهای بحران زده شرق هرمزگان به خصوص شهرستان  بشاگرد، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در شهرستان های جاسک و بشاگرد خدمات بی سابقه ای را به انجام رسانده که در طول تاریخ استان هرمزگان تا کنون صورت نگرفته است.

 

وی افزود: پرسنل جمعیت هلال احمر بدون ریا و خدمت صادقانه در این شرایط فعلی به وجود آمده در روستاهای شرق هرمزگان امداد رسانی می کند و همچنان تا زمان بهبودی شرایط در کنار مردم برای امدادرسانی حضوری مستمر خواهد داشت.

 

مدیر عامل جمعیت هلال حمر استان هرمزگان گفت: در دو هفته اخیر بیش از ۱۰۰ سورتی پرواز با بالگرد جمعیت هلال احمر صورت گرفته است که ۷۰ درصد این پروازها به شهرستان بشاگرد اختصاص دارد.

 

سلحشور از همکاری نیروی دریایی سپاه در انجام امدادرسانی و حمل محموله های این جمعیت با بالگرد تقدیر و تشکر کرد و گفت  همکاری نیروی دریایی سپاه با جمعیت هلال احمر برای امداد رسانی به مردم سبب شده است تا کمک رسانی به روستائیان شتاب بیشتری گیرد.

 

مدیرعامل حمعیت هلال احمر هرمزگان عنوان کرد: اگر به آمار خدمات رسانی در سیل اخیر در شرق هرمزگان دقت شود می توان مشاهده کرد که این گونه امدادرسانی ها در تاریخ هرمزگان بی سابقه بود است و در کنار آنها با این حجم از پرواز، تهیه سوخت بالگردها نیز به سختی تامین می شود.

 

وی بیان کرد: ما در مقابل همه کمک های مردمی ارسال شده از جای جای کشور مسئولیم و باید این کمک ها که بر اساس اسناد و مدارکی که به جمعیت هلال احمر ارسال می شود را به مردم برسانیم و امانتدار خوبی برای مردم و مسئولان باشیم.

 

سلحشور خاطر نشان کرد:‌ ما  هدفمان خدمت رسانی صادق و بی ریا به مردم سیل زده در شرق هرمزگان در دو شهرستان جاسک و بشاگرد است و پرسنل جمعیت هلال احمر در سکوت رسانه ای مشغول به خدمت و امدادرسانی به مردم هستند.

 

ترمیم ۴۵ شبکه آبرسانی روستایی تحت پوشش آبفار در بخش گافر بشاگرد

 

« احمد محمودی ‌»، فرماندار شهرستان بشاگرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهرستان بشاگرد برای روستاهای در معرض  سیل، گفت: از مجموع ۵۱ شبکه آبرسانی تحت پوشش آبفارکه دوچار خسارت شدند ۴۵ شبکه ترمیم و به شبکه توزیع برگشت داده شده است و ۶ شبکه دیگر به دلیل قرار گرفتن در مسیر رود خانه جگین نیاز به لجن کشی دارد که در حال حاضر دسترسی به آنها وجود ندارد.

 

وی افزود: مشکل برق همه روستا روستاهای در معرض سیل برطرف شده است و تنها در روستای میحان مشکل جزئی وجود دارد که کار کنان اداره برق برای برطرف کردن آن اقدام کرده اند.

 

فرماندار شهرستان بشاگرد عنوان کرد: در این بارندگی ها چشمه های آب زیادی جوشش کرده است که  می توان تا برطرف کردن مشکل آب روستاهایی که مخازن آب آنها دچار خسارت شده است با لوله کشی از این چشمه ها مشکل آب روستاها را برطرف کرد.

 

بازگشایی ۶ محور روستایی در روستاهای شهرستان بشاگرد

 

فرماندار شهرستان بشاگرد گفت: با پیگیری های انجام شده و با حضور گروه مهندسی سپاه و معاون راهداری هرمزگان و تقسیم کار ۱۹ دستگاه از ماشین آلات راهداری در شش محور زیرکوه ،پشتکوه ، تومان احمد، علی آباد سرحدی، گوهران ،و بخش مرکزی شروع به کار کرده اند تا با بازگشایی راههای مسدود شده مشکل تردد و عبور و مرور آسان باشد.

 

محمودی عنوان کرد: مسئولیت  محور زیرکوه تا آخران که بیشترین آسیب را دیده است را نیروی دریایی سپاه برعهده دارد و سایر محور ها نیز با همکاری راهداری و سپاه انجام می شود.

 

بارش باران در روزهای پنجشنبه سوم و جمعه چهارم بهمن ماه نیز موجب به راه افتاد سیلاب و طغیان رودخانه ها در شهرستان بشاگرد و به تبع آن ادامه دار شدن انسداد راه های ارتباطی مناطق روستایی این شهرستان شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/673

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد شهادت حضرت فاطمه زهرا س مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما مسجد فاطمیه فرماندار بشاگرد جمعیت هلال احمر نیروی دریایی سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر در جریان سیل اخیر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از امدادرسانی به یک هزار و ۵۱۷ نفر متاثر از سیل در ۵۳ شهر و روستای متاثر از سیل در نقاط مختلف استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو رضا فلاح اعلام کرد: در پی وقوع باران‌های شدید، سیل آسا و آبگرفتگی در نقاط مختلف استان کرمان نیرو‌های امدادی هلال احمر از روز‌های اخیر تا کنون یک هزار و ۵۱۷ نفر متاثر از سیل امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به خدمات رسانی جمعیت هلال احمر در ۵۵ شهر و روستا افزود: ۱۱۱ نفر توسط هلال احمر نیز اسکان داده شدند.

وی به حضور ١۳۳ نیروی امدادی در قالب ٢۹ تیم در مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: تا کنون بسته‌های غذایی، پتو، چادر و موکت به مقدار لازم در مناطق متاثر از سیل توسط هلال احمر توزیع شده است.

لازم به ذکر است تا کنون شهرستان‌های رودبارجنوب، منوجان، قلعه گنج، جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، سیرجان، رابر، ریگان و بافت تحت تاثیر حوادث جوی قرار گرفته اند.

دیگر خبرها

  • هلال احمر به ۱۱ هزار سیل‌زده در سیستان و بلوچستان امدادرسانی کرد
  • گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه
  • انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر
  • گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد
  • امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان
  • آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل کرمان
  • امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر در جریان سیل اخیر
  • تشریح آخرین خدمات هلال احمر در سیل هرمزگان/ برپایی ۵ کمپ اسکان اضطراری
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش