Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری آیین‌های سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در ۲۵۰۰ بقعه متبرکه سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی متقی، مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: همزمان با سالروز شهادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، مراسم عزاداری با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در بقاع امامزادگان باعنوان «سوگواره یاس نبوی» برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره برگزاری سوگواره یاس نبوی اظهار کرد: این طرح به مدت ۱۰ سال است که به عنوان یک ویژه برنامه مشترک در بقاع متبرکه سراسر کشور اجرا می‌شود. در سال جاری نیز در بسیاری از امامزادگان در ایام فاطمیه اول و دوم مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت زهرا (س) برگزار شده است و به همین منظور بیش از ۱۲۰۰ مبلغ از قم به بقاع متبرکه سراسر کشور اعزام شده اند.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: هر سال تعداد بقاع مجری طرح سوگواره یاس نبوی افزایش پیدا کرده و امروزه در شهرهای کوچک و حتی در روستاها بقاع متبرکه‌ای داریم که ظرفیت برگزاری این طرح را پیدا کرده‌اند و امسال حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بقعه کشور میزبان خیل عزادارن فاطمی هستند.

حجت الاسلام موسوی متقی عنوان کرد: صبح روز شهادت، دسته‌های عزاداری به صورت هماهنگ و مشترک به سمت بقاع متبرکه حرکت کرده و به اقامه عزای حضرت زهرا (س) می‌پردازند که این مراسم تا نماز ظهر ادامه خواهد داشت. قرائت قرآن کریم با صدای قاریان ممتاز بین المللی، مرثیه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت (ع)، قرائت خطبه فدکیه و زیارت حضرت زهرا (س) و سخنرانی سخنرانان برجسته از اقصی نقاط کشور در امامزادگان از برنامه‌های این اجتماع است.

وی افزود: همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان به همت انجمن اسلامی بانوان، بسیج خواهران و حوزه‌های علمیه بانوان در روز شهادت و قبل از اذان مغرب در ۳۵۰ بقعه متبرکه شاخص برگزار می‌شود.

مدیرکل امور فرهنگیسازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: برپایی خیمه‌های معرفت از جمله برنامه‌هایی است که در قالب این طرح اجرا می‌شود که شامل غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی، عفاف و حجاب، پرسمان و شبهات دینی است و امسال کتابی با عنوان «سخن آرای ۴» نیز برای مبلغان چاپ و در اختیار مبلغان اعزامی قم قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: بقاع متبرکه‌ای که ظرفیت و بانی داشته باشند و از منابع خیرین استفاده می‌کنند، ضیافت اطعام هم دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان اوقاف فرهنگی اهل بیت سوگواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۶۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ «ممتاز زهرا بلوچ» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست هفتگی خود گفت : تاریخ دقیق و برنامه‌های سفر رئیسی به پاکستان متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران پیرامون شنیده شدن صدای انفجار در برخی از شهر‌های ایران در بامداد روز جمعه گفت: پاکستان در حال بررسی موضوع بوده و تنها در صورت دریافت اطلاعات و روشن‌تر شدن اتفاق مذکور قادر به موضع گیری خواهیم بود.
«ممتاز زهرا بلوچ» همچنین تاکید کرد پاکستان به دنبال تنش زدایی فوری در خاورمیانه‌ است که در پی اقدامات غیر مسئولانه و بی پروای اسرائیل از جمله حمله به سرکنسولگری ایران در دمشق بسیار ملتهب است.
وزارت امور خارجه پاکستان بار دیگر توقف فوری حملات اسرائیل را در غزه و آتش بس فوری به همراه پایان محاصره این منطقه خواستار شد و تاکید دارد جامعه جهانی باید اسرائیل را به خاطر جنایات جنگی و نسل کشی پاسخگو کند.

دیگر خبرها

  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت