Web Analytics Made Easy - Statcounter

«خودروهای آینده»، همایشی است که برای اولین بار به منظور نشان دادن توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی این حوزه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این همایش با همکاری ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان‌های مدیریت صنعتی ایران در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه جاری در مرکز همایش‌های مدیریت صنعتی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شناسایی و شبکه‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند در حوزه خودروهای برقی‌، ارائه نیازها و گلوگاه‌های صنایع خودروسازی بزرگ کشور در برقی‌سازی خودروها و ارائه توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی اهدافی است که با برگزاری این همایش دنبال می‌شود.

محورهای مورد بحث در این همایش شامل "راهکارهای کاهش و بهینه‌سازی مصرف سوخت به روش بهره‌گیری از پیشرانه‌های برقی"، "توسعه ایستگاه‌های شارژ برقی و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد آن"، "تدوین استانداردهای متناسب با خودروها و وسایل نقلیه برقی متناسب با شرایط جغرافیایی ایران"، "رفع موانع قانونی و همکاری دستگاه‌های اجرائی مختلف برای توسعه وسایل نقلیه برقی"، "بومی‌سازی قطعات و زیرسیستم‌های خودروی برقی" می‌شود.

در این راستا ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضائی، حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با مشارکت و تکیه بر دانش فنی، نیروی انسانی متخصص و زیرساخت‌های موجود شرکت‌های دانش‌بنیان در صدد است تا یک راهبرد پیشنهادی در سطح کشور طی برگزاری این همایش تهیه کند و به مراجع ذی صلاح ارائه دهد. توسعه تولید و استفاده از خودروهای برقی به فرهنگ‌سازی، توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه زیرساخت‌های مرتبط با این حوزه نیاز دارد که برگزاری این رویداد می‌تواند قرار گرفتن در مسیر را تسهیل کند.

علاوه بر این برگزاری استارتاپ ویکند "برقی شو" با حضور تیم‌هایی از دانشجویان نخبه کشور نیز همزمان با این رویداد رخ می‌دهد تا توانمندی‌های دانشجویان در این حوزه نیز نمایش داده شود. کاهش آلودگی هوا در کشور با طراحی و ساخت خودروهای برقی و تامین انرژی این خودروها به وسیله ایستگاه‌های شارژ در کشور مورد توجه و پیگیری است. همچنین از آنجا که بخش حمل‌ونقل سهم قابل ملاحظه‌ای در میزان مصرف سوخت و انتشار آلاینده‌های هوا در کشور دارد، پس برقی‌سازی خودروها گام مهمی برای کاهش آلودگی است.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، با توجه به نیازهای کشور و ظهور فناوری‌های نوین در صنایع مختلف سیاست‌های جدیدی از سوی ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضائی، حمل‌ونقل پیشرفته برای حمایت، رشد و بالندگی این فناوری‌های نوآورانه در پیش گرفته شده است و بر همین اساس نخستین همایش ملی خودروهای آینده برگزار می‌شود و در این رویداد کلیه محصولاتی که در مجموعه خودروسازی کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت برقی تولید شده‌اند اعم از اتوبوس، خودروی سواری، موتورسیکلت، ایستگاه‌های شارژ و قطعات و زیرسیستم‌ها خودروی برقی در نمایشگاه جنبی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همايش خودرو معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی فناوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) موثقی نیا با اشاره به فناوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم  افزود:  تکنولوژی ساخت این واحد، بومی و برای نخستین بار است که در کشور اجرا و راه اندازی می‌شود. افتتاح  مرحله  نخست واحد فیلتراسیون گِل قرمز شرکت آلومینای ایران (جاجرم)، دستاورد دیگر فناوری در زنجیره آلومینیوم به شمار می‌آید. در این طرح ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.
در بخش معدن نیز عملیات اجرایی کارخانه‌های "فلوتاسیون مس-طلا" شادان و نیز "فرآوری طلا" خونیک در استان خراسان جنوبی آغاز شد.
موثقی نیا افزود: در زنجیره مس نیز استخراج پیش باطله برداری از معدن سریدون در سرچشمه شهرستان رفسنجان شروع شد.
این معدن با ذخیره یک میلیارد تنی ماده معدنی مس، ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد داشت و برای بیش از ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند. مدت بهره برداری از معدن سریدون ۲۵ سال خواهد بود. همچنین "جانجا"؛ معدن جدیدی که در جنوب شرقی ایران و در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است در سال‌های آتی، گرمابخش توسعه صنعت مس خواهد شد. این معدن اکنون مراحل اولیه معدنکاری را پشت سر می‌گذارد و سبب ساز توسعه و تحول در منطقه می‌شود.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو  گفت: در این حوزه شرکت توسعه زنجیره مس در آستانه رونمایی قرار دارد. این شرکت قرار است نقش آفرینی برجسته‌ای در بخش‌های بالادستی و پائین دستی صنعت مس داشته باشد. موضوع فوق با توجه به مصرف روزافزون فلز سرخ و اهمیت آن در صنایع پیشرفته و هوشمند، اهمیت دوچندانی می‌یابد.
موثقی نیا به عملکرد بخش اکتشاف نیز اشاره کرد و  افزود: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی صورت گرفته که این رقم ۱۳ درصد بیش از برنامه پیش بینی شده بوده است.
وی ادامه داد: در بخش حفاری اکتشافات نیز با هدف رفع کمبود نیروی ماهر در این حوزه، برگزاری نخستین دوره آموزش رایگان حفاری مغزه گیری اکتشافی برای توسعه معدن زغالسنگ کوهبنان (استان کرمان)، از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان به شمار می‌آید.
موثقی نیا گفت: برگزاری چهارمین جشنواره اینوماین (ایده‌های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی)، نخستین نمایشگاه بین المللی گوهرسنگ ها، ماشین آلات و تجهیزات وابسته، نخستین دوره مسابقات ملی گوهرتراشی از جمله اقداماتی بود که در حوزه گوهرسنگ‌ها برگزار شد.

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار در سال گذشته
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزایش یافت
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزیش یافت
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی «ایران ساخت»
  • بومی سازی فناوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • «علم و فناوری» کلیدواژه مهم رهبری در سال ۱۴۰۲/ از پیشرفت‌های ایران در نانو و زیست فناوری تا حمایت از دانش‌بنیان‌ها
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته