Web Analytics Made Easy - Statcounter

چاینا ارگ روز چهارشنبه در گزارشی نوشت دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در این مدت تا جایی که امکان داشته با سیاست های ویژه از تل آویو حمایت کرده است.

این رسانه خاطر نشان می کند که همین جانبداری های متعصبانه آمریکا از اسراییل اکنون باعث سوال برانگیز شدن نقش میانجیگری این کشور در ارایه طرح معامله قرن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه چینی تاکید می کند در شرایطی که واشنگتن به هر صورت و شکلی می کوشد از اسراییل طرفداری کند، طبیعتا میانجگیری اش در زمینه طرح مذکور نیز مورد سوال قرار می گیرد.

چاینا ارگ نوشت آمریکا در سه سال گذشته میلیون ها دلار کمک بشردوستانه به فلسطین را قطع کرده و بیت المقدس را پایتخت اسراییل دانسته و سفارت خود را نیز به آنجا منتقل کرده است.

گزارش اضافه می کند که زمان ارایه طرح معامله قرن نیز سوالات دیگری را در ذهن ایجاد می کند مبنی بر اینکه ترامپ و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل اهداف دیگری را نیز دنبال می کنند.

به نوشته رسانه چینی ترامپ می خواهد با ارایه این طرح دراین زمان افکار عمومی را از فرایند استیضاح خود منحرف کند و نتانیاهو نیز که با اتهامات مبتنی بر فساد مالی مواجه است همین هدف را دنبال می کند.

چاینا ارگ نوشت که این طرح از همان ابتدا مورد مخالفت کشورهای مختلف در دنیا از جمله در فلسطین قرار گرفته و اعتراضاتی را به دنبال داشته است.

برچسب‌ها چین خاورمیانه ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری داستان معامله قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین خاورمیانه ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ چین خاورمیانه ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۶۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاگرفتن اختلافات داخلی میان مقامات تل آویو درباره تبادل اسرا

به گزارش خبرگزاری مهر، باردیگر اختلافات داخلی میان مقامات تل آویو در ماجرای تبادل اسرای اسراییلی در غزه بالا گرفت.

در همین ارتباط نیز کانال ۱۲ و تلویزیون عبری کان اعلام کردند که «بنیامین نتانیاهو»؛ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه اخیر کابینه جنگ، اعضای تیم مذاکره‌کننده برای آزادی اسرای اسراییلی را به «ارائه اطلاعات نادرست» متهم و آنها را به برکناری تهدید کرد.

نتانیاهو گفته است که توضیحات و گفته‌های نادرست تیم مذاکره‌کننده، به تلاش‌های ما برای بازگرداندن گروگان‌ها آسیب می‌زند و باعث گسترش ناامیدی در میان خانواده‌های اسرا می‌شود.

نتانیاهو تهدید کرده است که اگر فردی در تیم مذاکره‌کننده آمادگی پذیرش تصمیمات سیاسی را ندارد و می‌خواهد برای اهداف سیاسی تیترهای نادرست تولید کند، بهتر است از این موقعیت کنار بکشد یا اینکه کنار گذاشته خواهد شد.

پیش از این، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با اشاره به تعمیق انزوای بین المللی رژیم صهیونیستی هشدار داده بود که همکاری با آمریکا و دیگر متحدان این رژیم در صورت عدم تغییر سیاست‌های کابینه اسراییل امکان‌پذیر نخواهد بود و این روند چهره تل‌آویو را در دنیا مخدوش می‌کند.

این گزارش با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر در یک انزوای بین‌المللی به سر می‌برد، تاکید کرد که این انزوا، در صورتی که اسراییل سیاست‌های خود را به صورت ریشه‌ای تغییر ندهد، به پایان نخواهد رسید.

عوزی برعام وزیر اسبق امور داخلی و عضو سابق کنیست رژیم صهیونیستی در مقاله خود در این روزنامه به همکاری آمریکا و متحدان این رژیم با تل‌آویو اشاره و تاکید کرد که این همکاری دائمی نیست و تنها در مواقع بحران ایجاد می‌شود. اسراییل نمی‌تواند خود را فریب داده و تصور کند که همیشه می‌تواند روی این همکاری‌ها حساب کند، اسراییل به سرعت در حال از دست دادن اعتبار بین‌المللی خود در جهان است.

هاآرتص به تحریم‌های بین المللی عربی علیه رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد که این موضوع باعث شده بسیاری از شرکت‌های مهم بین‌المللی روابط خود با تل‌آویو را قطع کنند.

به نوشته این روزنامه، رژیم صهیونیستی در تعامل با دیگر مشکلات و چالش‌ها از جمله حماس و اسرای اسراییلی و حزب الله لبنان، موضوع انزوا را موقت و غیر ریشه‌ای می‌دانند، اما این در حالی است که انزوای اسراییل باعث تحریم اساسی آن شده و بنا بر نظر تحریم کنندگان، هر کالایی که به اسراییل تعلق داشته باشد، نامشروع است؛ چرا که به سرکوبگری‌ها و نژادپرستی اسراییل کمک می‌کند.

این روزنامه می‌افزاید که تل‌آویو علاوه بر مواجه شدن با این انزوای عمیق، در تقابل با یک ائتلاف استراتژیک قرار دارد و برای ورود به جنگ نیازمند اظهارات تنش‌آفرین برخی «غارنشینان سیاسی» نظیر بتسلییل اسموتریچ وزیر امور مالی و ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی نیست.

هفته گذشته نیز در ادامه اوضاع بحرانی و التهاب در اراضی اشغالی، هزاران صهیونیست معترض در تظاهراتی دیگر خواستار برکناری فوری نتانیاهو و امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه شده بودند.

از سوی دیگر، با تشدید اوضاع امنیتی در سرتاسر اراضی اشغالی و افزایش نارضایتی‌ها از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در مدیریت جنگ غزه، مخالفان نتانیاهو در ادامه تظاهرات روزانه خود در خیابان‌های شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی با حمل پلاکاردی خطاب به جو بایدن رییس جمهور آمریکا از وی خواستند تا اسرای صهیونیست دربند مقاومت فلسطین در نوار غزه را از دست نتانیاهو نجات دهد.

مخالفان نتانیاهو معتقدند که او مانع اصلی بر سر راه توافق تبادل اسرا و بازگشت افراد دربند مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی است.

کد خبر 6084940

دیگر خبرها

  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • به زودی شاهد موج استعفای مقامات سیاسی و نظامی اسراییل خواهیم بود
  • دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا تولد لنین
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد
  • بالاگرفتن اختلافات میان مقامات تل‌آویو برسر تبادل اسرا
  • بالاگرفتن اختلافات داخلی میان مقامات تل آویو درباره تبادل اسرا
  • رژیم صهیونیستی حتی نتوانست مدیریت افکار عمومی جامعه خود را به دست گیرد
  • هشدار یک کارشناس امور نظامی: اتفاق اصفهان شاید عملیات فریب باشد/ «وعده صادق» نشان داد اسراییل آسیب پذیر است
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد