Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، امیرعبداللهیان مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی در دیدار تادامیچی یاماموتو نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از هر مکانیزمی با محوریت دولت مرکزی افغانستان و مشارکت همه طرفهای درگیر و نقش سازمان ملل برای ایجاد صلح در این کشور، حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبداللهیان با اشاره به لزوم برقراری هر چه سریعتر صلح در افغانستان، اظهار داشت: تشکیل دولت جدید براساس انتخابات، ضرورتی اساسی برای حفظ ثبات و امنیت در افغانستان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: خطراتی ایجاد صلح در افغانستان و منطقه را تهدید می کند. تلاش برای بی دولت سازی کشورهای منطقه، تشکیل دولت های ضعیف، نقشه جدید تجزیه کشورها و استفاده ابزاری از تروریسم از جمله خطراتی است که صلح و امنیت پایدار را تهدید می کند.

عبداللهیان در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های سازمان ملل برای تحقق صلح، اظهار داشت: ما به آمریکا هیچ اعتمادی نداریم و رفتار آنها در مذاکرات موسوم به صلح را توام با حسن نیت نمی دانیم.

وی با اشاره به این نکته که آمریکا رفتار سازنده ای در منطقه و از جمله افغانستان ندارد، تصریح کرد: ما معتقدیم که تا وقتی دولت افغانستان مرکز اصلی مذاکره با همه طرفها نباشد، نتیجه دلخواه حاصل نخواهد شد.

عبداللهیان خاطرنشان کرد: توجه به چند نکته مهم به برقراری صلح در کشور افغانستان کمک خواهد کرد از جمله، تمرکز بر قانون اساسی موجود، تلاش برای حفظ ساختار کنونی و تلاش واقعی برای ایجاد یک دولت مستقل و قوی در این کشور که همه اینها با تلاش سازمان ملل و کشورهای منطقه با محوریت دولت افغانستان و مشارکت مردم افغانستان دست یافتنی خواهد بود.

وی تصریح کرد: امروز داعش در حال خیمه زدن در افغانستان است. آمریکا در سطح سیاسی سکوت توام با رضایت در قبال این پدیده دارد و در سطح امنیتی و نظامی از داعش در افغانستان حمایت می کند، همانگونه که در عراق و سوریه رفتار کرد.

مدیرکل بین الملل در پایان اظهار داشت: اقدام آمریکا در ترور سپهبد سلیمانی مصداق بارز تروریسم دولتی آمریکاست.کاخ سفید سنگ بنای بدی را گذاشت که دامان خودش را هم گرفته است.

در ادامه این دیدار تادامیچی یاماماتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان اظهار داشت: مذاکرات خوبی درخصوص برقراری صلح در افغانستان انجام گرفته است، ولی اکنون به سخت ترین مرحله این فرایند رسیده‌ایم که امیدواریم با تلاش جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای دخیل در این موضوع بتوانیم دستاورد خوبی داشته باشیم.

وی افزود: مذاکرات ادامه دارد ولی تا دستیابی به توافق کامل راه زیادی در پیش است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان، گفت: ما نمی توانیم آینده را صددرصد تضمین کنیم، ولی سعی داریم تا کشورها و بازیگران اصلی این حوزه را وارد مکانیزم صلح نماییم تا بتوانیم هرچه پویاتر در راستای دستیابی به امنیت پایدار در افغانستان قدم برداریم.

یوماماتو با تاکید بر اینکه، این مردم افغانستان هستند که باید سرنوشت خودشان را تعیین کنند، اظهار داشت: تلاش سازمان ملل متمرکز بر این است که فضایی در کشور برقرار شود تا مردم افغانستان، خود در زمینه سیاسی، تشکیل دولت و شکوفایی اقتصادی مشارکت مستقیم داشته باشند و همه ما به عنوان اعضای دخیل در این موضوع باید در رسیدن به این هدف همگام باشیم.

وی در پایان از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت افغانستان در زمان جنگ در آن کشور و از نقش مثبت کشورمان در کمک به حل مشکلات افغانستان قدردانی کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: امیرعبداللهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری سخت شاگردان شمسایی در اولین گام جام ملت‌های فوتسال آسیا

تیم ملی فوتسال ایران توانست در اولین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا با نتیجه ۳ بر ۱ افغانستان را شکست دهد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، ایران مدعی اصلی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا موفق شد با نتیجه سه بر یک از سد افغانستان بگذرد.

در این مسابقه که ساعت ۱۲:۳۰ امروز پنجشنبه آغاز شد، سفیدپوشان ایران از همان دقایق نخست بازی پرفشار خود را بر حریف دیکته کردند و بار‌ها صاحب توپ شدند، اما بازی کاملاً دفاعی و فداکارانه بازیکنان افغانستان مانع از گلزنی شاگردان شمسایی در ده دقیقه اول شد.

گل نخست ایران را مهدی کریمی بازیکن شماره ۱۱ ایران روی پاس زیبای سالار آقاپور به ثمر رساند، تا نیمه اول با همین نتیحه به پایان برسد.

در ثانیه‌های ابتدایی نیمه دوم، سعید احمدعباسی با توپ‌ربایی و دریبل بازیکن مقابل یک سوپرگل به ثمر رساند. لژیونر تیم ملی دو دقیقه بعد دبل کرد و گل سوم ایران را هم به ثمر رساند.

پس از این گل افغانستان از لاک دفاعی بیرون آمد و در یک ضد حمله توانست توسط مهران غلامی که در تیم سفیرگفتمان تهران بازی می‌کند به گل برسد.

پس از این گل ایران با شمسایی با تعویض‌های مکرر تلاش کرد سایر بازیکنانش را در فضای مسابقات قرار دهد تا مسابقه با نتیجه ۳ - ۱ به سود ایران به پایان برسد.

بازیکنان افغانستان که عموماً در ایران فوتسال خود را شروع کرده و برخی از آن‌ها در لیگ داخلی کشورمان بازی می‌کنند، از روز ۴ فروردین در تایلند اردوی خود را آغاز کرد و در بیش از ۱۲ بازی تدارکاتی به میدان رفت.

سرمربی، کادر فنی و حتی تیم رسانه افغانستان را هم ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند.

ایران در دومین دیدار دور گروهی، روز اول اردیبهشت ساعت ۲۱ به وقت تهران به مصاف بحرین خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • برتری سخت شاگردان شمسایی در اولین گام جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد
  • نتیجه تلاش جامعه آزمایشگاهی تحقق خطوط درمان و شفای بیماران است
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد هجدهمین دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ است/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!
  • تلاش بر این است که به تولید و اشتغال کشور کمک کنیم