Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با روز شهادت ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا(ع) تمام شهرها و روستاهای کردستان غرق در عزا و ماتم فاطمی است. ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان کردستان، همزمان با روز شهادت ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا(ع) تمام شهرها و روستاهای کردستان، یکپارچه غرق در عزا و ماتم فاطمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آئین‌های عزاداری و سوگواری سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) شب گذشته و امروز همزمان با سراسر کشور در استان کردستان پایتخت وحدت و یکدلی کشور با حضور گسترده مردم برگزار و مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، میادین، معابر و سر در مغازه‌ها نیز سیاه‌پوش شده است.

آئین‌های سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س ) در استان زنجان برگزار شدبرپایی دستجات عزاداری مردم دیار علویان در رثای فاطمه زهرا(ع)

مسلمانان شیعه و سنی و عاشقان ائمه اطهار(ع) در مساجد و حسینیه‌ها، هیئت‌های مذهبی و تکایا شهرستان‌های استان کردستان، باشکوه و نظم خاص به عزاداری پرداخته و بار دیگر عشق، محبت و ارادت خود را به اهل‌بیت(ع) به نمایش گذاشتند.

در کنار برگزاری مراسم عزاداری از جمله سینه‌زنی و زنجیرزنی محبان حضرت زهرا(ع) در استان، بسیاری از خانواده‌های کردستانی بر اساس سنت دیرینه به پختن غذاهای نذری و توزیع آن در بین نیازمندان و هیئت‌ها اقدام کرده و با پخش خرما، شربت، حلوا، چای و شیر از دسته‌های عزاداری پذیرایی کردند.

انتهای پیام/481/ح

R7848/P1357/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۷۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ایران از غزه بیانگر برقراری وحدت بین شیعه و سنی بود

‌ماموستا لقمان نذری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طبق فقه اسلامی هزار زمان مظلومیت به اوج برسد خدا به داد مردم مظلوم می‌رسد، اظهار کرد: امروز با اقدام سپاه پاسداران وعده خدا تحقق یافت و این پیروزی موجب شادی و خرسندی مردم جهان شده است.

عضو شورای افتای کردستان عنوان کرد: در طول ۷۵ سال قصاوت رژیم و جنگ برای غصب زمین فلسطینی‌ها حماس در ۶ ماه دفاع و نظارت کشورهای عربی در نهایت ایران برای حمایت از مظلومیت مردم فلسطین به پا خواست.

ماموستا نذیری افزود: ایران با حمایت از مردم غزه ثابت کرد که وحدت بین شیعه و سنی در این نظام برقرار است و حتی اگر غیر مسلمان نیاز به کمک داشت ایران باز هم حمایت می‌کرد.

وی گفت: معادلات بین المللی در مدت ۶ ماه حملات وحشیانه اسرائیل برهم خورد و امشب تمام کشورها به اسرائیل پیام دادند که مراقب خودت باش و حتی تمام فرودگاه‌های جهان بسته شد و این یعنی ایران قدرت جهانی دارد.

این روحانی اهل سنت کردستان بیان کرد: به دوستان و دشمنان عیان شد زمانی که می‌گفتند ایران نمی‌تواند بزند تمام شد و همه معادلات جهانی امشب بسته به اقدام ایران بود.

ماموستا نذیری گفت: دوستان بسیاری دلسرد شده بودند که امروز همه خوشحال و دل شاد هستند که ناتوانی اسرائیل را نشان داد.

وی اعلام کرد: سفارت ایران در سوریه که مورد حمله مستقیم رژیم قرار گرفت تجاوز آشکاری بود که نیاز به پاسخگویی داشت و اقدام امشب نیروهای سپاه موجب سرگردانی رژیم شد.

عضو شورای افتای کردستان عنوان کرد: این یک تنبیه برای اسرائیل بود که به او گوشزد کرد باید هر چه زودتر جمع و جور کند چون پیروزی بزرگ در راه است و کلید قدس شریف به دست رهبری باز می‌شود.

ماموستا نذیری گفت: استکبار جهانی با ترور دانشمندان ما زودتر اعلان جنگ کرده بودند و امروز دیگر سکوت جایز نیست و قدرت اول منطقه ایران است که عدم پاسخگویی به جنایت‌های اسرائیل برابری با هم‌پیمانان اسرائیل خواهد بود.

کد خبر 6078892

دیگر خبرها

  • جزییات افزایش هزینه خدمات بهشت زهرا در سال جدید
  • بیانیه حزب اعتدال و توسعه در حمایت از عملیات «وعده صادق» ایران در پاسخ به اسرائیل: مهمترین رویکرد استراتژیک، حفظ وحدت و انسجام ملی و حمایت یکپارچه اقشار ایران از ارکان نظام در برابر متجاوزین خدعه گر و مستکبر است
  • کردستان مظهر اتحاد، برادری، همبستگی و وحدت اسلامی است
  • تعیین اعتبار ۲۰هزار میلیاردی برای تکمیل باغ راه حضرت زهرا(س)
  • حمایت ایران از غزه بیانگر برقراری وحدت بین شیعه و سنی بود
  • پروژه بازآفرینی باغ‌راه حضرت فاطمه‌زهرا در مراحل تکمیل است
  • احداث باغ راه ۱۰ کیلومتری جنوب تهران
  • بهره‌برداری از باغ راه حضرت زهرا(س) در آینده نزدیک
  • شور و شعف کردستانی‌ها از حمله موشکی سپاه به اسرائیل+فیلم
  • از خاک وطن نمی‌گذرم + تصاویر