Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فاکس‌اسپرت، فدرر ۳۸ ساله روز گذشته در دیداری تماشایی و حیرت‌انگیز در پنج دست تنیس سندگرن آمریکایی را برد و به نیمه‌نهایی اوپن استرالیا رسید. جوکوویچ که شش سال از رقیب قدیمی خود جوان‌تر و مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌هاست، برابر میلوش رائونیچ کاری آسان‌تر در پیش داشت و در سه دست تنیسور کانادایی را برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو غول تنیس جهان در حالی صبح روز پنجشنبه در نیمه‌نهایی با هم بازی می‌کنند که رافائل نادال حذف شده و عملا خبری از بخت شماره یک قهرمانی در دیگر پای بازی نهایی نیست. راجر و نوواک پیش از این ۴۹ بار دیگر برابر هم قرار گرفته‌اند که سهم تنیسور ۳۲ ساله صرب ۲۶ پیروزی بوده و نابغه سوئیسی هم ۲۳ بازی را به سود خود به پایان برده است. آنچه پیش رو دارید، پنج بازی بزرگ و تاریخی در سابقه ۱۵ ساله رقابت این دو بزرگ تنیس است.

۱. فینال اوپن آمریکا ۲۰۰۷

راجر و نوله (لقب جوکوویچ) نخستین بار در یک گرند اسلم در سال ۲۰۰۷ با هم روبه‌رو شدند. تنیسور سوئیسی همان سال در اوپن کانادا از دلقک صربستانی شکست خورده بود اما فدرر در فینال اوپن آمریکا رقیب ۲۰ ساله خود را در سه دست پیاپی و دو ساعت و ۲۴ دقیقه برد و قهرمان شد.

۲. نیمه‌نهایی اوپن فرانسه ۲۰۱۱

فدرر و جوکوویچ در نیمه‌نهایی رولان گاروس ۲۰۱۱ روی زمین خاک رس به هم خوردند و یکی از آن بازی‌های تاریخی را به نمایش گذاشتند. در نهایت هم این راجر بود که در چهار ساعت و ۳۹ دقیقه در چهار دست رقیب صرب را برد و به پا به دیدار پایانی گذاشت. فدرر در فینال در چهار دست به نادال باخت و قهرمان نشد.

۳. نیمه‌نهایی اوپن آمریکا ۲۰۱۱

همان سال ۲۰۱۱ نوبت به یک بازی انتقامی در پای فینال اوپن آمریکا رسید و این بار جوکوویچ توانست در پنج دست و سه ساعت و ۵۱ دقیقه رقیب سوئیسی را ببرد. نوواک پس از پیروزی بر فدرر راهی بازی نهایی شد و آنجا هم با بردن نادال، جام قهرمانی را بالای سر برد.

۴. فینال ویمبلدون ۲۰۱۴

جوکوویچ برای بردن دومین جام قهرمانی روی زمین چمن ویمبلدون کاری بسیار سخت برابر فدرر پیش رو داشت اما توانست در یک بازی حماسی از پس استاد سوئیسی در پنج دست و سه ساعت و ۵۶ دقیقه برآید و قهرمان شود.

۵. فینال ویمبلدون ۲۰۱۹

سال گذشته فدرر و جوکوویچ یکی از بهترین نمایش‌های تاریخ تنیس را در بازی نهایی ویمبلدون ۲۰۱۹ اجرا کردند. سرانجام این نوله بود که در طولانی‌ترین بازی تاریخ ویمبلدون راجر را در پنج دست شکست داد و قهرمان شد. این بازی چهار ساعت و ۵۷ دقیقه طول کشید و دست آخر آن با نتیجه ۱۳ بر ۱۲ به پایان رسید.

کد خبر 481265 برچسب‌ها تنیس - راجر فدرر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تنیس راجر فدرر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسطوره استقلال، خوشحال‌ترین ایرانی از شکست الهلال!

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال العین امارات با وجود شکست ۱-۲ برابر الهلال در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، به واسطه برتری ۲-۴ در دیدار رفت، راهی فینال این مسابقات شد.

العینی‌ها که تنها قهرمانی خود در این تورنمنت را در سال ۲۰۰۳ به دست آوردند، از آن مسابقات یک فوق ستاره ایرانی را به خاطر دارند که محبوبیت بی‌نظیری در استقلال دارد؛ فرهاد مجیدی!

فرهاد که پیش از بازی هم با انتشار ویدیو گلزنی خود در نیمه‌نهایی آن مسابقات برای العین و شاگردان کرسپو آرزوی موفقیت کرده بود، حالا با انتشار تصویری از عکس تیمی العینِ قهرمان آسیا با حضور خودش، صعوا به فینال را به اعضای تیم سابق خود، تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • نازنین فاطمه عیدیان راهی فینال شد
  • عیدیان راهی فینال شد
  • صعود نماینده ژاپن به فینال لیگ قهرمانان آسیا
  • «یوکوهاما مارینوس» ژاپن راهی فینال لیگ قهرمانان شد
  • اظهارات سینر درباره عبور از نواک و شکست دادن نادال
  • لیگ قهرمانان آسیا| صعود العین امارات به فینال با حذف الهلال
  • تبریک و خوشحالی اسطوره استقلال از شکست الهلال | انتشار عکس تاریخی
  • اسطوره استقلال، خوشحال‌ترین ایرانی از شکست الهلال!
  • «العین» به فینال آسیا صعود کرد/ «الهلال» و ستاره‌هایش حذف شدند
  • فدرر به نادال؛ در لیورکاپ می‌بینمت!