Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-29@10:49:19 GMT

ایران از AFC توضیح خواست

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۷۹۲۰

خرداد: فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره دلایل تغییر نظر AFC درباره مشروط شدن میزبانی ایران توضیح خواستند.
به گزارش خرداد  ، پس از آن که کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه‌ای تازه میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در مرحله برگشت این مسابقات را مشروط به بررسی مجدد شرایط امنیتی کشور ایران کرد، فدراسیون فوتبال ایران و چهار باشگاه ایرانی در نامه‌ای به دبیرکل AFC خواستار توضیح درباره دلایل این تغییر موضع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدی علی‌نژاد، معاون قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در این باره به ایسنا گفت: AFC پیش از این در نامه‌ای به صراحت به فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود که بازی های برگشت در ایران برگزار خواهد شد و حتی بیانیه‌ اولیه خود را نیز براساس همین منطق و با توجه به توافقات دو طرف در مالزی تغییر داد اما اینکه امروز موضع جدیدی گرفته جالب و عجیب است.
وی افزود: فدراسیون فوتبال ایران به همراه باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره این بیانیه جدید توضیح خواستند. باید دلیل تغییر نظر AFC مشخص شود.
سرپرست معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: اتفاقی که افتاده خلاف توافق تیم مذاکره کننده ایرانی با AFC است. به هر حال ما همچنان برای احقاق حق فوتبال ایران تلاش خواهیم کرد.
علی‌نژاد ادامه داد: پس از پاسخ رسمی AFC به نامه جدید فدراسیون فوتبال درباره شرایط پیش روی فوتبال ایران و سیاست فوتبال کشور در قبال میربانی در لیگ قهرمانان آسیا اعلام نظر خواهیم کرد. برچسب ها: AFC ، لیگ آسیا

منبع: خرداد

کلیدواژه: لیگ آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه سنگین قلعه‌نویی، فدراسیون فوتبال، سپاهان و ۳ملی‌پوش + جزئیات | طارمی ۲ بار جریمه شد

به گزارش همشهری آنلاین، با وجود گذشت بیش از ۴۰ روز از پایان مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر که به قهرمانی تیم میزبان انجامید، آرای کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) علیه تیم‌ها و عوامل آنها به‌خاطر تخلفاتی که در طول رقابت‌ها یا پس از آن مرتکب شدند، ادامه دارد.

این کمیته اخیراً آرای جدیدی علیه فدراسیون فوتبال کشورمان و اعضای تیم ملی ایران صادر کرده که به شرح زیر است:

* فدراسیون فوتبال به دلیل خروج دیرهنگام اعضای تیم ملی ایران از رختکن که سبب تأخیر در شروع دیدار با قطر به مدت یک دقیقه و ۴۰ ثانیه شد، به پرداخت مبلغ هزار و ۲۵۰ دلار محکوم شد.

* علیرضا جهانبخش به دلیل حضور نیافتن در مصاحبه تلویزیونی بلافاصله بعد از بازی با قطر پس از درخواست AFC، باید جریمه‌ای به مبلغ ۱۰ هزار دلار پرداخت کند.

* مهدی طارمی به دلیل غیبت در مصاحبه تلویزیونی بلافاصله پس از دیدار با قطر با وجود درخواست مسئول کنفدراسیون فوتبال آسیا، ۱۰ هزار دلار جریمه شد.

* امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ایران به دلیل غیبت در مصاحبه تلویزیونی بلافاصله بعد از بازی با قطر با وجود درخواست کنفدراسیون فوتبال آسیا، به پرداخت جریمه‌ای ۱۰ هزار دلاری محکوم شد.

* فدراسیون فوتبال به دلیل اطمینان ندادن بابت حضور سه عضو تیم ملی فوتبال این کشور در مصاحبه تلویزیونی بلافاصله بعد از مسابقه، باید جریمه‌ای به مبلغ ۱۰ هزار دلار پرداخت کند.

* سعید عزت‌اللهی به دلیل زیر سؤال بردن تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت انتخاب داور دیدار با قطر (احمد العلی از کویت) و زیر سؤال بردن بی‌طرفی و صداقت وی، به پرداخت ۵ هزار دلار جریمه نقدی محکوم شد.

* مهدی طارمی به دلیل دخالت در درگیری کلامی یا فیزیکی با هواداران و اعضای رسمی تیم ملی قطر در پایان مسابقه و رفتار غیر ورزشی که از اصول بازی جوانمردانه بود، ۵ هزار دلار جریمه شد.

مجموع جرایم در نظر گرفته شده برای بازیکنان، سرمربی و فدراسیون ایران در رأی آخر AFC مبلغ ۵۱ هزار و ۲۵۰ دلار می‌شود.

کمیته انضباطی و اخلاق AFC همچنین به دلیل اتفاقات دیدار سپاهان و نیروی هوایی عراق در روز ششم آذر ۱۴۰۲، احکام جداگانه‌ای علیه سپاهان صادر کرد.

باشگاه سپاهان بابت تأخیر در ورود به زمین که منجر به تأخیر دو دقیقه‌ای در شروع مسابقه شد، هزار و ۵۰۰ دلار جریمه شد و به‌خاطر پرتاب اشیای دودزا در پایان مسابقه، باید ۱۰ هزار دلار پرداخت کند. سپاهان همچنین به دلیل کوتاهی در انجام تعهدات خود بابت اجرای قوانین امنیتی، به پرداخت ۵ هزار دلار محکوم شد که مجموع این جرایم برای باشگاه سپاهان به رقم ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار می‌رسد.

کد خبر 841100 منبع: تسنیم برچسب‌ها ویژه ورزشی امیر قلعه‌ نویی کنفدراسیون فوتبال آسیا فدراسیون فوتبال

دیگر خبرها

  • ضرر ۶۷هزار دلاری جام ملت‌ها به ایران با صدرنشینی طارمی!+جدول
  • جریمه سنگین فدراسیون فوتبال، قلعه‌نویی، طارمی و ...
  • طارمی رکورد موارد تخلف و جریمه را شکست!
  • جریمه سنگین قلعه‌نویی، فدراسیون فوتبال، سپاهان و ۳ملی‌پوش + جزئیات | طارمی ۲ بار جریمه شد
  • جریمه سنگین قلعه‌نویی، فدراسیون فوتبال، سپاهان و سه ملی‌پوش
  • دختر ایرانی که تایلند نمی‌رود/ تیم‌ملی فوتبال شانسی برد؟
  • عکس‌| دو عضو ایرانی AFC در مسابقات انتخابی المپیک
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ فروردین
  • سازمان بورس از بانک ملت در مورد خرید پرسپولیس توضیح خواست/ بوی انصراف می آید؟
  • پس از پرسپولیس، حالا استقلال/ سفر ساره و دخترش به پاریس!