Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@23:42:13 GMT

پسورد‌های پیش فرض در گجت‌ها حذف می‌شوند

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۷۹۳۹

پسورد‌های پیش فرض در گجت‌ها حذف می‌شوند

رویداد۲۴ دولت انگلیس طی اقدامی برای جلوگیری از هک دستگاه‌های هوشمند، تصمیم دارد پسورد‌های پیش فرض مانند ۱۲۳۴ را در دستگاه‌ها ممنوع کند.

علاوه بر آن تولیدکنندگان گجت‌های متصل به اینترنت مانند بلندگو‌های هوشمند و مانیتور‌های نوزاد باید به مشتریان خود اعلام کنند بر اساس قانون تا چه مدت پشتیبانی امنیتی برای محصولاتشان فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت در حالی قصد دارد این اقدامات را برای ارتقای امنیت کاربران در فضای آنلاین انجام دهد که هر روز بر تعداد گجت‌های هوشمند خانگی افزوده می‌شود.بیشتر بخوانید: طرفداران اسپیکر‌های هوشمند اهل کدام کشورند؟از سوی دیگر نگرانی‌ها درباره هک شدن دستگاه‌های هوشمند و جاسوسی از کاربران نیز بیشتر می‌شود. وزارت دیجیتال فرهنگ رسانه و ورزش انگلیس (DCMS) همچنین اعلام کرده شرکت‌ها باید یک خط تماس عمومی ایجاد کنند تا کاربران بتوانند شکاف‌های امنیتی که در نرم‌افزار‌های دستگاه‌ها می‌یابند را گزارش دهند.

دولت انگلیس اعلام کرده تصمیم دارد به سرعت قوانین جدید برای ایجاد استاندارد‌های نوین ایجاد کند و آن را هرچه زودتر در پارلمان کشور به تصویب برساند. لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qhy خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار تکنولوژی گجت هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ۵ پناهجو ازجمله سه مرد، یک زن و یک کودک ۵ ساله هنگام عبور از دریای مانش برای رسیدن به انگلستان در یک سانحه دریایی جان باختند.
این افراد ساعت ۵ صبح در حالیکه به همراه بیش از یکصد مهاجر دیگر در یک قایق کوچک قصد عبور از کانال مانش (آبراه میان فرانسه و انگلیس) را داشتند با برخورد به یک ساحل شنی و انحراف از مسیر به داخل دریا سقوط می‌کنند.
این حادثه ساعاتی پس از تصویب قانون دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا رخ داد؛ قانونی که دولت انگلیس قصد دارید از این طریق پناهجویان را از تلاش برای عبور از کانال مانش منصرف کند.
از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون حداقل ۱۵ پناهجوی در دریای مانش جان سپرده اند.

دیگر خبرها

  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • دولت سیزدهم انتصاب یک چهره دولت قبل در پست پایین دولت فعلی را تحمل نکرد
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • توقیف ۵۱ دستگاه موتورسیکلت متخلف در هرسین
  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!