Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح ضمن تشریح نتایج عملیات اخیر علیه ائتلاف متجاوز سعودی است اعلام کرد که ۱۷ تیپ و ۲۰ گردان نیروهای ائتلاف سعودی از بین رفته و هزاران تن از نیروهای دشمن کشته، زخمی یا اسیر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری المیادین،  سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای مسلح ما موفق شدند با حمله گسترده‌ای که قرار بود صنعا پایتخت یمن را هدف قرار دهد،  مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ما همچنان به تلاش برای آزادسازی جمهوری یمن تا تحقق استقلال ادامه می‌دهیم.

وی تاکید کرد که نیروهای مسلح ما هیچ گونه جنگی با هیچ کدام از فرزندان کشور ندارند و دفاع ما از کشور در مقابل تجاوز خارجی و نیروهای اشغالگر و کسانی است که به کشور خیانت کردند.

 سرتیپ یحیی با اشاره به موفقیت‌های ارتش در میدان نبرد با ائتلاف متجاوز سعودی گفت:  با عملیات پاتک موفق شدیم همه مناطق "نِهم"  [واقع در شمال شرق صنعا] را آزاد کنیم.

(شهرستان "نِهم" یکی از شهرستان‌های استان صنعاست که در نقشه نشان داده شده است)

وی با اشاره به عملیات "البنیان المرصوص"  و با تاکید بر اینکه  "دشمن در این عملیات متحمل خسارت جانی و مادی سنگینی شده است" گفت: پیشروی نیروهای ما در این عملیات تا غرب "مأرب" ادامه پیدا کرده است.  در این عملیات، شماری از شهرستان‌های دو استان "مأرب" و "جوف" آزاد شدند و هزاران تن از نیروهای دشمن کشته و زخمی یا اسیر شدند.

وی تاکید کرد که نیروهای یمنی در این عملیات نیروهای دشمن را از بین بردند و تجهیزات و ادوات نظامی 17 تیپ و 20 گردان نظامی نیروهای ائتلاف متجاوز را به غنیت گرفتند.

سریع در این بیانیه تاکید کرد نیروهای یمنی و در راستای عملکرد به دستورات فرماندهان و با هدف عدم خونریزی بیشتر در جنگ ، راه فرار صدها تن از نیروهای دشمن را فراهم کرده است که با فرار از میدان جنگ، جان خود را حفظ کنند.

سریع همچنین تاکید کرد نیروهای یمنی در پاسخ به افزایش حملات هوائی دشمن، با انجام عملیات منحصر به فرد، مقرهای شرکت آرامکو در جیزان [ در جنوب غرب عربستان]، فرودگاه أبها و جیزان ، پایگاه خمیس مشیط و مقرهای حساسی در عمق اراضی سعودی را با شمار زیادی موشک و پهپاد هدف قرار دادند.

وی تصریح کرد: نیروهای یمنی تاکید می‌کند به تلاش‌های خود برای آزاد‌سازی همه اراضی اشغالی از لوث متجاوزان ادامه می‌دهد.

سریع همچنین در این بیانیه تاکید کرد عملیات نیروهای مسلح یمن علیه هیچ کدام از افراد این کشور نیست بلکه این عملیات دفاع از کشور یمن در مقابل حملات متجاوزان و مزدوران و خائنان به شمار می‌آید.

سریع تصریح کرد همه فریب خوردگان به بازگشت از همکاری با دشمن فرامی‌خوانیم و دست ما (برای تحقق صلح) به سوی همه دراز شده است.

وی همچنین اعلام کرد که جزئیات بیشتر از این عملیات طی روزهای آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

یحیی سریع همچنین در بخش دیگری از بیانیه خود به اعلام طرح توطئه جدید آمریکا علیه ملت فلسطین موسوم به «معامله قرن» هم اشاره و تصریح کرد که نیروهای مسلح یمن حمایت و همبستگی کامل خود را با ملت فلسطین برای مقابله با توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۸۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

فرمانده آموزش گروه ۵۵ توپخانه نیروی زمینی ارتش اصفهان گفت: کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد و دشمن امکان گذر نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سرهنگ «حمید محمدپور» امروز _جمعه– سی و یکم فروردین_ سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تیران به مناسبت هفته ارتش اظهار کرد: مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشورمان تحت نظارت و زیر چشم نیروهای مسلح از جمله ارتش قرار دارد و تحرکات کنترل می‌شود.

فرمانده آموزش گروه ۵۵ توپخانه نیروی زمینی ارتش اصفهان افزود: دشمن جرأت ورود به خاک کشورمان را ندارد و در کمترین زمان مورد هدف قرار می‌گیرد و ارتش در دروان انقلاب اسلامی در کنار دیگر نیروهای مسلح حافظ مرزهای کشورمان بوده است.

وی ادامه داد: دشمن امکان گذر از مرزهای کشور نخواهد داشت و نسبت به تحرکات اخطار گرفته و یا در کمال اقتدار با آن برخورد نظامی می‌شود و مانع از ادامه حرکت آنان می‌شود.

فرمانده آموزش گروه ۵۵ توپخانه نیروی زمینی ارتش اصفهان با بیان اینکه اقتدار نیروهای مسلح کشورمان موجب شده تا همواره مرزهای کشور حفظ شود، تصریح کرد: در گذشته پیش از انقلاب اسلامی همواره در جنگ‌ها، بخشی از خاک کشور را از دست داده‌ایم اما با وجود هشت سال جنگ نظامی اما تمامیت ارضی کشور حفظ شده است.

سرهنگ محمدپور با اشاره به جنگ دوران دفاع مقدس، گفت: صدام در همان ساعات اولیه جنگ با مشاهده حمله جنگنده‌های هوایی ارتش که به سمت آنان حمله کرده بود، در ترس قرار گرفت و متعجب از این ظرفیت نظامی شد.

وی ادامه داد: ارتش ایران انقلابی بودن خود را در بیعت با بنیانگذار انقلاب اسلامی نشان داد و همواره در مسیر دفاع از کشور پیشگام بوده ولی در اوایل انقلابی برخی از افراد خبیث و منافقین داخلی به دنبال حذف ارتش بودند.

فرمانده آموزش گروه ۵۵ توپخانه نیروی زمینی ارتش اصفهان اضافه کرد: دستور رهبر کبیر انقلاب برای حفظ ارتش موجب شکست تفکر افراد منافق شد و ارتش امروز با اقتدار در کشور فعالیت می‌کند.

کد خبر 745995

دیگر خبرها

  • کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد
  • بهم ریختن هیمنه ۷۰ ساله رژیم غاصب با عملیات تنبیهی وعده صادق
  • دفاع از ملت فلسطین مسئولیت بزرگ امت اسلام است
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • عملیات وعده صادق معادله جدیدی ایجاد کرد/ برای ثبات منطقه هیچ راه‌حلی جز توقف تجاوز به غزه وجود ندارد
  • رهبر انصارالله یمن: این معادله تثبیت شد که اگر دشمن اقدامی کند، باید منتظر واکنشی سهمگین باشد
  • قدرت نیروهای مسلح کشور ، اجازه جولان به دشمن نمی دهد
  • عملیات «وعده صادق» برای کشورمان پُر از دستاورد بود
  • جبلی: عملیات «وعده صادق» پُر از دستاورد بود؛ ضربه‌پذیر بودن اسرائیل ثابت شد
  • عملیات «وعده صادق» مملوء از دستاورد بود