Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@23:49:26 GMT

آیا تخم مرغ برای قلب مضر است؟

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۸۴۱۷

آیا تخم مرغ برای قلب مضر است؟

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف روزانه یک عدد تخم‌مرغ، کلسترول را افزایش نمی‌دهد و برای سلامت قلب خطری ایجاد نمی‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ تخم مرغ یک منبع غذایی نسبتا ارزان و غنی از آهن، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. با این حال مدت‌هاست که کلسترول و چربی اشباع این ماده غذایی و این باور که مصرف روزانه آن خطر بروز بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد، خواص و ویژگی‌های مثبت آن را تحت الشعاع قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خوردن یک تخم مرغ در روز برای اکثر افراد حتی برای آن‌ها که سابقه بیماری قلبی دارند، خوب است و ضرری ندارد.

محققان در این پژوهش با ارزیابی ارتباط میان مصرف تخم مرغ و لیپیدهای خون، بیماری قلبی عروقی (CVD) و مرگ‌ومیر در بین ۱۷۷ هزار نفر از مردم کشورهای کم درآمد، متوسط و پر درآمد، این پیش فرض که مصرف تخم مرغ برای سلامت قلب بد است را به طور مستقیم رد کردند.

به گفته مهشید دهقان مولف ارشد این پژوهش و از پژوهشگران موسسه تحقیقات سلامت جمعیت (PHRI) در دانشگاه مک مستر کانادا، یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که خوردن روزانه یک تخم مرغ خطر مرگ‌ومیر یا ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را حتی در افرادی که سابقه بیماری قلبی-عروقی یا دیابت دارند، افزایش نمی‌دهد.

به علاوه در این مطالعه هیچ ارتباطی بین مصرف به اندازه تخم مرغ و ایجاد کلسترول خون یا دیگر عوامل خطرزا، مشاهده نشد.

این نتایج هم در مورد افراد سالم و هم مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی مصداق دارد.

این تحقیق در مجله The American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کلسترول تخم مرغ سلامت قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۸۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: آبیاری مزارع با آب فاضلاب تصفیه نشده عامل بروز انواع بیماری‌های انگلی، روده‌ای و سرطان‌ها است.

وی بیان داشت: زمانی که این فاضلاب بر روی زمین رها شود، به‌طور یقین به سمت آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها حرکت کرده و این آب‌ها را آلوده می‌کند، بنابراین آلودگی منابع آب اولین اثر منفی این چرخه است.

جاودان خرد اظهار داشت: فاضلاب‌های خام و آلاینده محیط زیست مولد انواع بیماری‌های مزمن و خطرناک برای انسان هستند و آبیاری‌های غیرمتعارف با استفاده از آب فاضلاب انجام و این امر افزون بر آلودگی زمین منجر به تهدید سلامت مصرف کنندگان نیز می‌شود.

وی افزود: همچنین استفاده بی رویه از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی مشکل ساز شده و ضرورت دارد برای مدیریت آن برنامه ریزی اصولی انجام شود و برای بهبود حال زمین، استفاده از ظروف یکبار مصرف به صورت روزانه باید از زندگی مردم حذف شود.

کد خبر 6086528

دیگر خبرها

  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • این افراد مراقب باشند در خطر حمله قلبی اند
  • زالو درمانی؛ خوب یا بد؟
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • برپایی سفره سلامت در مدارس خلخال