Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@02:52:47 GMT

افشاگری بولتون علیه رئیس جمهور آمریکا

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۸۴۵۱

به نقل از خبرگزاری نیویورک تایمز، این تنها تلاش اردوغان برای قانع کردن دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به منظور متوقف ساختن تحقیقات علیه هالک بانک که از سوی واشنگتن به نقض تحریم‌ها علیه ایران متهم شد نبوده است.

دولت اردوغان یک شرکت لابی گر تحت مدیریت یک دوست و حامی ملی دونالد ترامپ را به خدمت گرفت تا پرونده‌اش را در کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا به نتیجه برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اعلام چند مشارکت کننده در این لابی‌گری‌ها تماس‌های تلفنی بیشتری بین این دو رهبر آمریکا و ترکیه که در آن این موضوع مورد بحث قرار گرفت انجام شده است.

اخیرا جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ در کتاب جدیدش که به زودی روانه بازار می‌شود فاش کرده که دونالد ترامپ یک سری امتیازات شخصی را به اردوغان و همچنین شی جینپینگ رئیس جمهور چین ارائه کرده است.

بعد از مطرح شدن این مسئله موضوع این کمپین، اعمال نفوذ اردوغان بار دیگر در واشنگتن حساسیت برانگیز شده است.

افراد آگاه به متن کتاب جدید جان بولتون گفته‌اند او در کتابش نوشته که نگرانی خود را از بابت این مسئله با ویلیام بار دادستان کل آمریکا در میان گذاشته و ویلیام بار نیز در پاسخ به مداخله ترامپ در دو پرونده مرتبط با ترکیه و چین اشاره کرده است: تحقیقات درباره هالک بانک و تصمیم سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ برای برداشتن تحریم‌ها علیه شرکت مخابراتی چینی زد تی ای.

وزارت دادگستری آمریکا روایت جان بولتون را مورد مناقشه قرار داده است. اما چند دموکرات ارشد آمریکا با استفاده از فرصت افشای مداخله ترامپ در پرونده‌های هالک بانک و زد تی ای گفتند این نشان می‌دهد که رئیس جمهور آمریکا از ریاست جمهوری برای اضافه کردن به ثروت خود و خانواده‌اش بهره برده است در حالی که شرکت خانوادگی او نیز روابط تجاری گسترده با ترکیه داشته و موضوع ساخت برج‌های جدیدی در چین را هم در نظر داشته است.

چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات سنای آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: چند عضو دولت آمریکا نسبت به معامله‌های دونالد ترامپ با دیکتاتورها نگرانی داشتند.

او پرسید آیا رئیس جمهور آمریکا هنگامی که با اردوغان یا شی جینپینگ و دیگران صحبت کرده منافع شخصی را مدنظر داشته است. شاید فرزندان او یک سری منافع شخصی در این موارد داشته‌اند باید پرسید آیا این رفتار بر سیاست خارجی کشور ما در قبال این کشورها تاثیر نگذاشته است؟

چند مقام سابق سیاست خارجی آمریکا شامل کسانی که در دولت‌های جمهوری خواه خدمت کرده‌اند در مصاحبه‌هایی گفتند ترامپ بعضا نقشی غیر معمول و آزار دهنده را در پرونده‌های تحریم‌ها و جرایم سطح بالا که مربوط به دولت‌های خارجی می‌شده ایفا کرده است.

فیلیپ زلیکو یک استاد تاریخ در دانشگاه ویرجینا که در دولت جورج بوش از اعضای شورای امنیت ملی آمریکا بود گفت: آن چه که درباره این مداخله در پرونده هالک بانک می‌دانم حقیقتا نگران کننده و به شدت غیر عادی است.

براساس این گزارش مداخله ترامپ در تحقیقات هالک بانک اوایل آغاز به کار دولتش شروع شد.

رودولف جولیانی وکیل ترامپ سال ۲۰۱۷ در نشستی با رکس تیلرسون وزیر خارجه سابق دولت وی از ترامپ درباره مسئله آزادی رضا ضراب تاجر ترکیه‌ای سوال کرد.

رضا ضراب جولیانی را برای کمک کردن به آزادیش از زندان به خدمت گرفته بود. و مقام‌های سابق دولت ترکیه گفتند این کشور هم خواستار آزادی این تاجر بوده تا او علیه مقامات ارشد بانک شهادت ندهد یا اعضای خانواده اردوغان و خودش را درگیر پرونده نکند.

در این گزارش تصریح شد اردوغان در یک سری تماس‌های تلفنی شخصی در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ مکررا تلاش کرد ترامپ را برای استفاده از قدرتش برای محدود کردن اقدامات پلیسی و قضایی بیشتر علیه هالک بانک متقاعد کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۸۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای که ساعاتی پس از اعمال تحریم‌های ضد ایرانی در وبسایت دولت آمریکا منتشر کرده، نوشت: «کمتر از یک هفته پیش، ایران یکی از بزرگترین حملات موشکی و پهپادی را که جهان تاکنون دیده است علیه اسرائیل انجام داد. [اما] آمریکا به همراه متحدان و شرکای خود از اسرائیل دفاع کرد». 

به گزارش وبسایت دولت آمریکا، در ادامه این بیانیه نوشته شده است که تحریم‌های جدید به همین دلیل علیه کشورمان وضع شده است.

بایدن در ادامه این بیانیه مدعی شد: «همانطور که صبح روز بعد از حمله با مقامات گروه هفت صحبت کردم، ما متعهد هستیم که به طور جمعی برای افزایش فشار اقتصادی بر ایران اقدام کنیم».

رئیس جمهور آمریکا در انتهای این بیانیه صراحتا اعلام کرد که به «امنیت اسرائیل متعهد است» و به اعمال تحریم‌های ضد ایرانی ادامه خواهد داد.

اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا در حالی بیان می‌شود که وزارت خزانه‌داری این کشور ساعاتی پیش ۱۶ فرد و ۲ نهاد در ایران را هدف تحریم‌های جدید خود قرار داد. تحریم‌های جدید پس از آن اعمال می‌شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نیمه شب ۲۵ فروردین در راستای اصل دفاع مشروع، با مجموعه‌ای از پهپاد‌ها و موشک‌ها اراضی اشغالی را هدف قرار داد. 

تحلیلگران بسیاری این اقدام را که در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق انجام شده، ستوده‌اند و آن را «تغییردهنده بازی» در منطقه خوانده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد
  • یک نفر در مقابل دادگاه ترامپ خودش را به آتش کشید + جزئیات
  • وینس مکمن همچنان با جان سینا، راک و دونالد ترامپ روابط نزدیکی دارد/ اخبار WWE
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر رئیس جمهور به بانک‌ها 
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا/ پاول دورف: می خواستند مهندس من برایشان جاسوسی کند