Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانجان گفت: دولت و مجلس باید مالیات بر خانه های دوم به بالا، خانه های لوکس و خانه های خالی را اجرا کند تا از طرفی با این کار برای دولت درآمدزایی کنیم و کسری بودجه دولت را جبران کنیم و از طرف دیگر شاهد متعادل کردن بازار مسکن باشیم تا اقشار متوسط و ضعیف هم بتوانند صاحب خانه شوند و یا حداقل از میزان پرداخت رهن و اجاره آنها کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد جانجان کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای اخذ مالیات از ثروتمندان گفت: در سالیان اخیر اقدامات دولت و مجلس شورای اسلامی برای اخذ مالیات از ثروتمندان نمایشی بوده است چون در 5 سال گذشته این امر اجرایی نشده است.

وی افزود: به همین دلیل بنده و تعدادی از کارشناسان مجرب اقتصادی به دولت و مجلس پیشنهاد دادیم که اخذ مالیات از خانه‌های لوکس بالای ۵ میلیارد تومان و خودرو‌های بالای ۳۰۰ میلیون را تصویب کند و به نوعی مالیات بر عایدی سرمایه را که بسیار به عدالت نزدیک است را اجرایی کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی اظهار نمود: پینشهاد بنده این است که دولت و مجلس مالیات بر خانه های دوم به بالا، خانه های لوکس و خانه های خالی را نیز اجرا کند تا از طرفی با این کار برای دولت درآمدزایی کنیم و کسری بودجه دولت را جبران کنیم و از طرف دیگر شاهد متعادل کردن بازار مسکن باشیم تا اقشار متوسط و ضعیف هم بتوانند صاحب خانه شوند و یا حداقل از میزان پرداخت رهن و اجاره آنها کاسته شود.

جانجان افزود: این طرح در تمامی کشورهای پیشرفته جهان نیز دنبال می شود و آنها توانسته اند با این کار توسعه اقتصادی کشور خود را رقم بزنند چون با اخذ مالیات به توسعه زیرساخت های خود مبادرت ورزیده و رضایت جامعه9 خود را حاصل کرده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: چون بررسی آمار بازار مسکن نشان می‌دهد برای متراژهای پایین‌تر از ۱۰۰ متر میزان تقاضا برای مسکن بیش از عرضه است و این در حالی است که هرچقدر متراژ واحدها افزایش پیدا می‌کند، میزان عرضه بیشتر از تقاضا در آن متراژ است.

جانجان گفتک بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که عمده واحدهای مسکونی خالی متراژهای بالا هستند و اکثر صاحبان آنها از اقشار مرفه جامعه‌اند. اگر متوسط متراژ واحدهای مسکونی خالی را با نگاهی بدبینانه ۱۲۵ متر در نظر بگیریم و دولت برای هر متر مربع واحد مسکونی خالی سالانه ۱۰۰ هزار تومان به‌عنوان مالیات بر ثروت وضع کند (یعنی تقریبا یک میلیون تومان در ماه برای یک واحد ۱۲۵ متری خالی)، درآمد دولت از محل این مالیات تقریبا برابر با ۳۱ هزار میلیارد تومان در سال یعنی معادل کل یارانه بنزین خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: همین درآمد می‌تواند صرف کمک به خانواده‌هایی شود که به علت نداشتن مسکن، بخش عمده‌ای از درآمد خود را صرف پرداخت اجاره می‌کنند. ضمن آنکه اجرای این طرح می‌تواند باعث افزایش عرضه در بازار اجاره و کاهش اجاره‌بها شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۸۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب «جلیل محبی» درباره گشت ارشاد

جلیل محبی دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها را از اقدامات دولت نامیده است.

وی در پاسخ به یک کاربر گفته است؛ اون متن مرکز پژوهش‌ها کنار رفت متن آقای بانکی پور تصویب شد که هنوز قانون نشده، این اقدامات هم کار دولت است بر مدار سابق.

روز چهارشنبه هم غضنفرآبادی، رییس کمیسیون قضایی حقوقی مجلس گفت که طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است.

منبع: خبر آنلاین

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • افزایش رفاه اجتماعی با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه
  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع جهش تولید است
  • ۵۰ میلیارد تومان تنها جریمه خانه‌های لوکس و خالی طی ۱۱ ماه گذشته 
  • ادعای جلیل محبی از بازگشت دوباره گشت ارشاد به خیابان‌ها | کار کیست؟
  • ادعای عجیب «جلیل محبی» درباره گشت ارشاد
  • ۷ افسانه و سبدی از «خیال‏‏‌پردازی‏‏‌ها» در بازار اجاره مسکن
  • جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است
  • ادعای جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد