Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حمید بعیدی نژاد» روز چهارشنبه در توییتی افزود: ریاض آغازگر فاجعه‌بارترین جنگ علیه یمن است، قطر را تحریم کرد و سیاست‌های بی ثبات کننده‌ای علیه سوریه، عراق و لبنان در پیش گرفته است. 

وی تصریح کرد که رژیم سعودی باید تلاش کند عادی و مسئولانه رفتار کند.

«خالد بن بندر بن سلطان بن عبدالعزیز بن ‌آل‌سعود» که پس از ماجرای قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار مقتول عربستانی به عنوان سفیر ریاض در لندن انتخاب شد به تازگی در گفت وگو با دیلی تلگراف ادعا کرد که نباید اجازه داد که دخالت‌های ایران در منطقه بی پاسخ بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که بیشتر دوران کودکی خود را در سفارت این کشور در واشنگتن، زمانی که پدرش سفیر بود گذرانده، یکی از اهدافش را تغییر موضع دولت انگلیس علیه ایران تعریف کرد و افزود؛ ریاض به دنبال درگیری و افزایش تنش با ایران نیست اما از موضع سخت علیه تهران حمایت می‌کند.

خالد بن بندر مدعی شد که برجام تحرکات ایران در منطقه را شامل نمی‌شود و این موضوع به اندازه برنامه هسته‌ای ایران، چالش برانگیز است.

این سیاستمدار سعودی که همسرش برادرزاده یکی از شاهزاده‌های انگلیسی است، مدعی شد که عربستان سیاست مماشات را برنمی‌تابد، چون از نگاه ایران این رفتار نشان‌دهنده ضعف طرف مقابل است.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حمید بعیدی نژاد جنگ علیه یمن عربستان سعودی قتل جمال خاشقچی ایران برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۹۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت در غزه

به گزارش­ «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در نوار غزه را پس از شش ماه ناکامی و ناتوانی در اتخاذ تصمیمی بازدارنده در مقابل جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونستی علیه شهروندان فلسطینی، گامی مثبت، اما ناکافی دانست.

کنعانی افزود: گام مهم‌تر از تصویب این قطعنامه، اقدام مؤثر برای اجرای آن و توقف کامل و پایدار حملات رژیم متجاوز صهیونیستی علیه نوار غزه و کرانه باختری، رفع کامل محاصره ظالمانه غزه و بازگشایی گذرگاه‌ها به منظور ارسال گسترده و بدون تبعیض کمک‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی و تامین کمک‌ها و منابع مالی بین‌المللی برای آغاز فوری بازسازی ویرانی‌های باریکه غزه اعم از منازل، زیرساخت‌های حیاتی بویژه مراکز بیمارستانی و خدماتی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی واکنش رژیم کودک‌کُش صهیونیستی نسبت به این قطعنامه را گویای عصبانیت آشکار این رژیم از شکست غیرقابل ترمیم در عرصه میدانی و سیاسی و بین‌المللی دانست و افزود: انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل متحد این رژیم را نسبت به جنایات شش ماهه گذشته علیه مردم بی‌پناه فلسطین و احتمال تداوم آن برخلاف قطعنامه مصوب شورای امنیت پاسخگو نماید.

دیگر خبرها

  • ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان
  • «صدای ملت» علیه هویت ملی موضع نمی‌گیرد
  • پیام ضبط شده فرمانده حماس پس از ادعای اسرائیل در مورد ترور مروان عیسی | درخواست مهم محمد الضیف از جهان اسلام
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو موضع نظامی رژیم صهیونیستی
  • ترساندن از مبارزه با اسرائیل باعث سکوت مردم نشود
  • اتفاقات بی‌سابقه در باشگاه استقلال/ بیانیه نکونام علیه مدیریت باشگاه و سوالات بی‌جواب!
  • معاون ارتباطات استقلال: فراموش کردید پرسپولیس علیه تیم ملی بیانیه می‌داد و موضع می‌گرفت؟
  • یاشار سلطانی کیست؟ / برخورد مومنانه با آیت الله کاظم صدیقی ترند شد/ تکلیف سهام عدالت متوفیان چه شد؟ /واکنش‌های تند علیه جنایت‌های تازه رژیم صهیونیستی/ جهان در شوک بابت حادثه تروریستی مسکو
  • واکنش ایران به قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت در غزه
  • ننگ سکوت برای مدعیان آزادی