Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه چهارشنبه‌شب در پیامی توئیتری خواستار خوددار دولت و پلیس فرانسه از اعمال خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان این کشور شد. ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حساب رسمی وزارت امور خارجه کشورمان در توئیتر چهارشنبه‌شب در پیامی دولت و پلیس فرانسه را "در مواجهه با «تظاهرات صنفی، قانونی، آرام و غیرمسلحانه مردم خود» به پرهیز از کاربرد زور و خشونت عریان و رعایت حقوق آنها فرا خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس ضد شورش فرانسه روز گذشته به تظاهرات مسالمت‌آمیز و صنفی آتش‌نشانان با مشت آهنین پاسخ داد.

شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد که آتش‌نشانان فرانسه در اعتراض به اصلاحات نظام بازنشستگی و همچنین مطالبات صنفی، در پاریس تظاهرات کردند.

این تظاهرات به صورت مسالمت‌آمیز در میدان «رپوبلیک» پاریس برگزار شد، اما بعد از مدت کوتاهی به زد و خورد با پلیس ضد شورش فرانسه منجر شد.

پلیس فرانسه با استفاده از باتوم و گاز اشک‌آور تلاش کرد تا ماموران آتش‌نشانی را متفرق کند.

پیش از دخالت پلیس، چند تن از آتش‌نشانان در اعتراض به اصلاحات نظام بازنشستگی در فرانسه، بطور نمادین خودسوزی کردند.

شنبه هفته گذشته نیز حدود یک هزار آتش‌نشان فرانسوی به علت مطالبات صنفی در شهر استراسبورگ تظاهرات کردند.

یکی دیگر از مواردی که آتش‌نشانان به آن اعتراض دارند، خشونت‌های مردم علیه آنها در هنگام ماموریت‌ها و بی‌تفاوتی دولت به این موضوع است.

یکی از آخرین موارد این خشونت‌ها به جشن‌های سال نو میلادی در شهر استراسبورگ باز می‌گردد که در جریان پرتاب مواد محترقه و آتش‌زا به سوی یک خودروی آتش‌نشانی، 2 مامور زخمی شدند.

به گزارش رسانه‌های فرانسوی سه مامور آتش‌نشان نیز روز یکشنبه گذشته هنگامی که قصد کمک رسانی به فردی در نزدیکی استراسبورگ را داشتند با چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

علاوه بر آتش‌نشان‌های فرانسوی، روز شنبه نیز تظاهرات مردمی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت و نظام سرمایه‌داری برگزار شد.

اعتراض‌های مردمی علیه سیاست‌های دولت مکرون از 17 نوامبر 2018 (26 آبان 97) در سراسر این کشور با جمعیت حدود 300 هزار نفری آغاز شد. این اعتراض‌ها در کنار اعتصاب‌ها علیه اصلاحات بازنشستگی همچنان در روزهای شنبه هر هفته دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

R36447/P/S8,89,95/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "فرانسه" وزارت خارجه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فرانسه وزارت خارجه اخبار فرانسه وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۹۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارکنان گوگل به همکاری شرکتشان با رژیم صهیونیستی اعتراض کردند

شماری از کارکنان گوگل سه‌شنبه در اعتراض به همکاری این شرکت با رژیم صهیونیستی تحصن و تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، معترضان وارد ۲ دفتر این شرکت در «سان‌ویل» کالیفرنیا و نیویورک سیتی شده و اعلام کردند تا زمانی که گوگل از قرارداد با رژیم صهیونیستی خارج نشود، آنها نیز از این دفاتر خارج نخواهند شد.

گوگل و آمازون قراردادی ۱.۲ میلیارد دلاری با نام «نیمبوس» برای ارائه خدمات ابری و دیتاسنتر (مرکز داده) به رژیم صهیونیستی امضا کرده‌اند.

پیشتر گروهی از کارکنان گوگل نسبت به این قرارداد اعتراض کرده بودند اما حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه باعث شده است که این اعتراض‌ها گسترش پیدا کند.

در همین حال، شماری از حامیان فلسطین در برخی شهرهای آمریکا تظاهرات کرده و خواستار آتش‌بس در غز شدند.

گزارش‌ها حاکی است که پلیس شهر میامی در ایالت فلوریدا با معترضان درگیر شده و شماری از آنها را بازداشت کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته ( ۱۵مهر) با انجام حملات وحشیانه دست به کشتار زنان ‌و کودکان غزه زده اما تاکنون نتوانسته به اهدافی که برای خود تعیین کرده است، دست یابد. ارتش این رژیم بازگرداندن اسیران صهیونیست از غزه و نابودی حماس را از اهداف جنگ علیه ساکنان غزه اعلام کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین سه‌شنبه اعلام کرد که شمار شهدای ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر افزایش یافت.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تظاهرات شهرک‌نشینان در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو
  • تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • کارکنان گوگل به همکاری شرکتشان با رژیم صهیونیستی اعتراض کردند
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز
  • سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در شیکاگو از سوی پلیس آمریکا+ تصاویر
  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه
  • خشونت برخاسته از بی‌تفاوتی/تن‌ها راه تامین ثبات در منطقه/انتقام تاکتیکی و تمرین راهبردی