Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، حسن روحانی در پیامی توئیتری به زبان انگلیسی نوشت: این اقدامات احمقانه کافی است. منفورترین طرح قرن. #منفورترین‌طرح.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز ساعتی پیش در پیامی توئیتری نوشت: آیا ماندلا هرگز تصور می‌کرد بانتوستان‌ها دهه‌ها پس از آزادی آفریقای جنوبی دوباره ظهور کند؟ "چشم‌انداز صلح" (معامله قرن) بیشتر شبیه "بزرگراهی به جهنم" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما مسلمانان باید بیدار شویم: ایالات متحده هرگز چیزی شبیه واسطه‌ای صادق نبوده و نخواهد بود.

بانتوستان منطقه‌ای بود که طبق سیاست آپارتاید برای ساکنان سیاه‌پوست آفریقای جنوبی و آفریقای جنوب غربی (که اکنون با نام نامیبیا شناخته می‌شود) در نظر گرفته شده بود. هدف از تأسیس این مناطق، متمرکز کردن اعضای گروه‌های قومی مدنظر و همگن‌سازی هر یک از این مناطق به عنوان پایه‌ای برای تشکیل دولت‌های خودمختار برای گروه‌های قومی سیاه‌پوست آفریقای جنوبی بود.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» بیان کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

کد خبر 481292 برچسب‌ها حسن روحانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۹۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه

به گزارش همشهری آنلاین، اولیور داودن که در غیاب نخست وزیر انگلیس در پارلمان سخن می‌گفت این ادعا را در پاسخ به اظهارات مایری بلک نماینده حزب ملی اسکاتلند عنوان کرد که اظهار داشت: دو سال پیش، زمانی که گورهای دسته جمعی در اوکراین کشف شد، این مجلس در محکومیت این رویداد متحد شد و به درستی با آن گورها به عنوان شواهدی از جنایات جنگی برخورد کرد.

بلک با بیان اینکه «مقامات فلسطینی دو گور دسته جمعی را در خارج از بیمارستان های بمباران شده در غزه کشف کردند» پرسید: «آن قبرها نیز جنایت جنگی محسوب می شوند، اینطور نیست؟»

داودن با تداوم حمایت تمام قد لندن از رژیم صهیونیستی این طور ادعا کرد: «ما از دولت دموکراتیک اسرائیل انتظار داریم که هرگونه ادعای سوء رفتار را بررسی کند. این دقیقاً همان کاری است که آنها انجام می دهند.» وی ادامه داد: «اما اینکه نماینده محترم به دنبال تشابه میان جنگ مشروع اسرائیل برای دفاع از خود و تجاوز روسیه است، باورنکردنی است.»

دولت لندن اصرار دارد که هرگونه مقایسه با گرایش منفی علیه رژیم اسرائیل قابل پذیرش نیست. هفته پیش هم ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس ادعا کرد که اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با آنچه او «دفاع مشروع اسرائیل از خود» نامید قابل قیاس نیست.

سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) موضع لندن در قبال گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه را به باد انتقاد گرفت و گفت: چگونه معاون نخست‌وزیر انگلیس می‌تواند به پارلمان بگوید که به اسرائیل برای انجام تحقیقات جدی در مورد جنایات جنگی اعتماد دارد؟

حسام زملط تصریح کرد: گورهای دسته جمعی جنایت جنگی محسوب می‌شود و آیا او معتقد است که عاملان این جنایت، قرار است به جای قوانین و نهادهای بین المللی قضاوت کنند؟

پیشتر منابع رسانه‌ای فلسطین از کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان ناصر در شهر «خان یونس» پس از عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند. طبق این گزارش، در این گور دسته جمعی پیکر ۷۳ شهید فلسطینی کشف شده است.

شبکه فلسطینی «القدس» اعلام کرد که تاکنون پیکر ۲۸۳ شهید در گورهای دسته جمعی در خان یونس کشف شده است. در همین راستا، سازمان دفاع شهری نوار غزه نیز اعلام کرد: سه گور جمعی در بیمارستان ناصر وجود دارد و تعداد شهدا صدها نفر تخمین زده می‌شود.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.



کد خبر 847155 منبع: ایرنا برچسب‌ها انگلیس اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • واکنش سازمان ملل به کشف گور جمعی در خان یونس
  • واکنش سازمان ملل به کشف گور جمعی در جنوب غزه
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو