Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@09:11:15 GMT

مرحله جدید دادگاه استیضاح ترامپ در سنا آغاز شد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۰۰۱۵

مرحله جدید دادگاه استیضاح ترامپ در سنا آغاز شد

مرحله جدید دادگاه استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس سنای این کشور روز چهارشنبه آغاز شد. 

شبکه خبری ان‌بی‌سی با بیان اینکه دادگاه استیضاح ترامپ وارد فاز «سوال و جواب» شده نوشته نمایندگان مجلس سنا ظرف دو روز آینده مجموعاً ۱۶ ساعت فرصت خواهند داشت تا سوالاتی را از مدیران استیضاح مجلس نمایندگان و همچنین تیم وکلای کاخ سفید مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سوالات به صورت نوشتاری تقدیم «جان رابرت»، قاضی ارشد ایالات متحده (رئیس نظام دیوان فدرال آمریکا) خواهد شد و او این سوالات را قرائت خواهد کرد.

میان نمایندگان مجلس سنا بر سر این موضوع که آیا شهود برای ادای شهادت باید حاضر شوند یا خیر اختلاف وجود دارد و بعید است این اختلاف در جلسه چهارشنبه حل شود. 

همزمان با آغاز این جلسه، «سی‌ان‌ان» گزارشی را منتشر کرده مبنی بر اینکه کاخ سفید با انتشار نامه‌ای رسمی به «جان بولتون»، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در تلاش است او را از انتشار کتاب خاطراتش منصرف کند. 

کاخ سفید در این نامه به بولتون هشدار داده اطلاعات مندرج در کتاب او ظاهراً حاوی «اطلاعات محرمانه» است و لازم است قبل از انتشار مورد بازبینی قرار بگیرد. 

انتشار این کتاب و مسائلی که در آن مطرح شده از جمله مسائل مهمی است که روی مسائل مربوط به پرونده استیضاح ترامپ سایه انداخته است. 

روزنامه نیویورک‌تایمز پیش از این گزارش داده بولتون در کتاب جدیدش به شرح رویدادهای اوت سال گذشته پرداخته؛ زمانی که ترامپ، مستقیماً ارائه کمک‌های امنیتی به اوکراین را به آغاز تحقیقات رسمی از کسب و کار رقیب سیاسی‌اش، «جو بایدن» و پسر او منوط کرد. 

این روزنامه که به بخشی از پیش‌نویس کتاب بولتون دست پیدا کرده، گزارش داد که مشاور سابق ترامپ در کتاب خود مدعی شده است که شخصا از رئیس‌جمهور آمریکا شنیده که کمک‌های مالی به اوکراین را با این هدف مسدود کرده که کی‌یف برای تحقیق در مورد هلدینگ «بوریسما» تحت فشار قرار گیرد. بوریسما شرکتی اوکراینی است که «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» از نامزدهای پیشتاز حزب دموکرات، عضو هیأت مدیره آن است. دموکرات‌ها می‌گویند ترامپ با تلاش برای تحقیق در مورد این شرکت، قصد داشته بایدن را به فساد مالی متهم کرده و اعتبار او را خدشه‌دار کند.

در حالی که ترامپ و سران حزب جمهوری‌خواه در تلاش هستند تا روند محاکمه سنا علیه رئیس‌جمهور آمریکا را هرچه زودتر مختومه کرده و حکم برائت وی را صادر کنند، انتشار اطلاعات بولتون موجب شده تا درخواست برای احضار او جهت ادای شهادت در مورد پرونده اوکراین‌گیت بیش از پیش مطرح شده و حتی حمایت شماری از جمهوری‌خواهان را هم جلب کند. 

سی‌ان‌ان چهارشنبه نوشت بولتون تمایل خود را برای ادای شهادت در جلسات کنگره، در صورت صدور احضاریه برای او ابراز کرده است. 

ترامپ در واکنش گفته ممکن است از اختیارات امنیتی خود استفاده کرده و حضور او در جلسه کنگره برای ادای شهادت در پرونده استیضاح خودش را ممنوع کند. 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مجلس سنای آمریکا استیضاح ترامپ دونالد ترامپ جان بولتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبائی برگزار می‌شود.

محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

علاقه‌مندان به شرکت در "ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب" می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.

آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا تولد لنین
  • نخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟