Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@05:03:49 GMT

حملات موشکی جدید به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۰۲۸۷

خرداد: مقامات عربستانی از حمله موشکی مجدد به تاسیسات نفتی آرامکو خبر دادند و اعلام کردند که تمامی این حملات خنثی شده‌اند.
به گزارش خرداد، ایسنا به نقل از وال استریت ژورنال، نیروهای دفاع هوایی عربستان روز چهارشنبه اعلام کردند که هفته گذشته حملات موشکی علیه آرامکوی عربستان صورت گرفته که پدافندهای دفاع موشکی عربستان این موشک‌ها را رهگیری و موفق به منهدم کردن آن‌ها شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن ساعاتی پیش با قبول مسئولیت این حملات موشکی گفته بود: در واکنش به تشدید حملات هوایی متجاوزان، یگان موشکی و پهپادی عملیات ویژه ای انجام دادند و شرکت آرامکو در جیزان و فرودگاه‌های ابها، جیزان و پایگاه خمیس مشیط و اهداف حساس در عمق عربستان را با موشک و پهپاد هدف قرار دادند. برچسب ها: حملات موشکی ، تاسیسات نفتی ، آرامکو ، عربستان

منبع: خرداد

کلیدواژه: حملات موشکی تاسیسات نفتی آرامکو عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۰۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه

منابع خبری اوکراین می‌گویند در حملات شبانه پهپادهای این کشور، ۲ انبار نفت روسیه هدف قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یک منبع اطلاعاتی اوکراین گفت: پهپادهای ارسال شده توسط سرویس امنیتی اوکراین در یک حمله شبانه به ۲ انبار نفت متعلق به شرکت روزنفت در منطقه اسمولنسک روسیه حمله کردند.

این منبع گفت که این انبارها حاوی ۲۶هزار متر مکعب سوخت بودند که با این حمله آتش گرفته و بسیاری از کارکنان این انبارها تخلیه شدند.

به گفته این منبع خبری، نیروهای اوکراینی اعلام کرده اند که قصد دارند به حملات خود علیه زیرساخت‌های نظامی و لجستیکی که سوخت ارتش روسیه در اوکراین را تامین می‌کنند، ادامه دهند.

مقامات منطقه ای روسیه پیشتر گفته بودند که پس از این حمله پهپادی، آتش سوزی در این تاسیسات رخ داده است.

واسیلی آنوخین، فرماندار منطقه اسمولنسک در بیانیه‌ای در پیام رسان تلگرام گفت که این حمله تلفاتی نداشته است.

با ورود جنگ اوکراین به سومین سال خود، این کشور به طور فزاینده ای بر هدف قرار دادن تاسیسات نفت و گاز روسیه با پهپادهای دوربرد متمرکز شده است.

کی‌یف، با وجود درخواست‌های متحدانش برای توقف حملات به منظور جلوگیری از اقدام تلافی جویانه روسیه و افزایش قیمت جهانی نفت، پالایشگاه‌های نفت را اهدافی مشروع می‌داند.

طبق ادعای خبرگزاری رویترز، تا پایان ماه مارس، حدود ۱۴ درصد از ظرفیت اولیه پالایش نفت روسیه توسط حملات پهپادهای اوکراینی از بین رفته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • (ویدئو) حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟
  • امریکا / برنامه تبدیل سکوی نفتی به پایگاه‌‌ موشکی
  • آمریکا سکوهای نفتی را به پایگاه‌‌های موشکی تبدیل می کند