Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@20:02:48 GMT

معامله قرن؛ فیل، موش زایید!

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۰۷۶۱

معامله قرن؛ فیل، موش زایید!

در طی ۷۰سال پس از اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی ،در همه پیمان های سازش حداقل یک سازمان یا تشکیلات فلسطینی در آن حضورداشته است اما باز هم با شکست مواجه شد ،این نخستین بار است که یک طرح سازش توسط یک معامله گر سیاسی تحت عنوان «معامله» مطرح می‌شود در حالی که هیچ یک از گروه‌ها و سازمان‌های فلسطینی به عنوان طرف دوم معامله آن را نپذیرفته اندو حتی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پای ثابت پیمان های سازش نیز آنرا خائنانه خوانده است وکشورهای موثر عربی از جمله عربستان و مصر اگرچه ممکن است پشت پرده چراغ سبز نشان داده باشند اما حاضر نشدند نمایندگان خود را برای تماشای این نمایش به کاخ سفید بفرستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نگاه اقتصادی تاجر کاخ سفید به مسائل سیاسی موجب شده است ترامپ تصور کند با نشان دادن در باغ سبز ۵۰ میلیارد دلاری می‌تواندبه فلسطینی‌ هاطرحی راتحمیل کند که به تعبیر نتانیاهو یادآور لحظه تاریخی ۱۴ می ۱۹۴۸بودکه ترومن رئیس جمهور وقت آمریکا،کشور اسرائیل را به رسمیت شناخت!

 اگرچه متن کامل معامله قرن هنوز افشا نشده است اما چند محور مهم آن قطعی است :
۱_به رسمیت شناختن کامل بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی
۲_تعیین «وطن جایگزین »برای ۶ میلیون آواره فلسطینی و لغو دائمی بازگشت آنها به سرزمین مادری
۳تشکیل یک دولت فلسطینی تا چهار سال دیگرزمانی که ترامپ قطعا در قدرت نیست_مشروط به اینکه آمریکا و اسرائیل صلاحیت فلسطینی‌ها را برای تشکیل یک دولت مستقل تایید کنند!
۳_سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری آمریکا از جیب کشورهای عربی منطقه در کشور جدید فلسطین

 دراین میان اعتراف ترامپ به اینکه در طی سه سال گذشته، قهرمان مقاومت و سردار ضد تروریسم منطقه شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از موانع اصلی رونمایی از پروژه معامله قرن بوده بیانگر این واقعیت است که این سیاستمدار استراتژیست ضدتروریسم با شناخت دقیق از نقشه های کاخ سفید برای منطقه، هوشمندانه آنها را خنثی کرده است وبنابراین _همچنان که پیش از این نوشتم _تحولات معاصر منطقه جنوب غرب آسیا را باید به دو دوره «قبل از حاج قاسم »و«پس از حاج قاسم» تقسیم کرد.

 اما دلیل شتاب‌زدگی ترامپ برای رونمایی ناشیانه از «جنین» معامله قرن که منجر به سقط آن گردید را باید در بحرانی دانست که او در جریان استیضاح خود و نتانیاهو در انتخابات رژیم اشغالگر قدس در ماه آینده وپس از بن بست تشکیل دولت دردوانتخابات قبلی با آن مواجه هستند.

در حالی که حزب فیلها تلاش کرد پرونده استیضاح ترامپ در سنای آمریکا رابا سرعت جمع و جور کند و با یک رای گیری نمایشی آن را مختومه اعلام کند،انتشار کتاب جان بولتون مشاور اخراجی امنیت ملی ترامپ و افشای زوایای پنهان «اوکراین گیت» این پرونده را وارد مراحل تازه‌ای کرد و فشارهارا برای حضور بولتون به عنوان شاهددر دادگاه سنا افزایش داد.ازسوی دیگر در آستانه انتخابات رژیم اشغالگر قدس در دوم مارس ۱۲ اسفند دادستان کل اسرائیل نتانیاهو را در سه پرونده به فساد مالی و اخذ رشوه متهم کرده است که موجب چالش جدیدی برای او در انتخابات آتی شده است .

 رونمایی شتابزده از «معامله قرن »در واقع «رشوه »ترامپ به سناتورهای صهیونیست جمهوری خواه ودموکرات برای جمع کردن سریع پرونده استیضاح و «دوپینگ »نتانیاهو برای انتخابات ماه آینده است. اما مخالفت گروه‌های فلسطینی و واکنش منفی جامعه جهانی نسبت به «معامله قرن» نشان داد که فیل بزرگ حزب فیلها «موش مرده»زاییده  است!

* منتشر شده در روزنامه قدس ۱۳۹۸/۱۱/۱۰

کد خبر 1347261

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: طرح معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن

کارمندان سرویس مخفی ایالات متحده در حال آماده سازی طرحی در صورت زندانی شدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هستند. این را شبکه تلویزیونی ABC به نقل از منابع آگاه گزارش کرده است.

طبق اعلام این خبرگزاری، سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد برای همه تاسیسات در سراسر جهان، ما مکان را مطالعه می‌کنیم و مدل‌های حفاظتی جامع و چند سطحی را توسعه می‌دهیم. علاوه بر این، ما در مورد عملیات حفاظتی خاص اظهار نظر نمی‌کنیم.

این سرویس همچنین تاکید کرد که در حال تدارک اقدامات خاصی هستند تا در صورت وقوع شرایط غیرمترقبه در پرونده جعل اسناد مالی سازمان ترامپ و پرداخت وجه به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های بزرگسال که از ترامپ شکایت کرد، بکار گیرند.

پیش از این مشخص شده بود که دونالد ترامپ تنها در مارس ۲۰۲۴، ۴.۹ میلیون دلار برای هزینه‌های حقوقی هزینه کرده است و تنها ۶.۸ میلیون دلار در حساب‌های او باقی مانده است که برای تأمین مالی وکلایش باقی مانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • کوه، موش زایید!
  • صدای پای ترامپ ، بلندتر از همیشه می آید
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • پایان رقابت وفایی و ترامپ در اسنوکر قهرمانی جهان