Web Analytics Made Easy - Statcounter

استفاده از شامپو‌های طبیعی مزایا بسیار زیادی نسبت به شامپوهای شیمیایی دارد، در این خبر فرمول ساخت بهترین شامپوهای طبیعی و خانگی آموزش داده شده است.

به گزارش شریان نیوز،مواد طبیعی مو‌هایی سالم برای شما به ارمغان می‌اورند و چه بهتر که خودتان در خانه شامپویی خانگی درست کنید. در ادامه به معرفی چند شامپوی طبیعی و خانگی می‌پردازیم که عمدتاً از ماده‌های ارزان تهیه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روش اول

در خانه یک شامپوی طبیعی و بسیار خوش بو تهیه کنید و علاوه بر درمان مشکلات مو، از اثرات شگفت آور آن بر اعصاب و قلب خویش بهره ببرید. برگ‌های گیاه مورد را اسیاب کنید. همچنین کتیرا را کاملاً پودر نمایید. از هر دو به یک مقدار بردارید و با میزان کافی آب بجوشانید. هنگامی که به جوش آمد و حالت لعابی ظاهر گشت، از روی حرارت بردارید. این ژل را بر روی مو‌ها بگذارید و با پلاستیک بپوشانید و سه ساعت صبر کنید.

این شامپو برای برای شوره، مو خوره، ریزش مو، خشکی و شکنندگی مو بسیار مناسب می‌باشد.

در مواقع استفاده از این شامپوی طبیعی هیچ شامپو و نرم کننده دیگری نزنید، زیرا این گیاه، قادر است باکتری‌ها و قارچ‌ها و ویروس‌ها را از بین ببرد و چربی پوست سرتان را متعادل سازد.


روش دوم

به اینصورت که ۱ عدد تخم مرغ را بردارید و زرده و سفیده را از هم جدا کنید. سفیده را آن قدر بهم بزنید تا به کف تبدیل شود بعد از آن زرده را بهمراه ۱ قاشق چای خوری صابون رنده شده اضافه کنید.

نصف شامپو را بر روی پوست سر خویش با آرامش ماساژ دهید، پس از ماساژ به مدت ۱ دقیقه بگذارید بر روی سر بماند و آنگاه با آب ولرم سر خویش را بشورید.

روش سوم

این دستور شاپو مخصوص کسانی ست که مو‌هایی خشک و اسیب دیده دارند.

۱/۴ فنجان ژل آلوئه ورا بهمراه قدری صابون و ۱/۴ قاشق چای خوری روغن نباتی و ۱ قاشق چای خوری گلیسیرین را باهم مخلوط کنید و در بطری شیشه‌ای بریزید و پس از هربار استفاده در آنرا محکم ببندید، فراموش نکنید پیش از استفاده شیشه را تکان دهید.

روش چهارم

می‌توان از ترکیب سدر (۳۰۰ گرم)، مورد (۱۵۰ گرم)، حنای بی رنگ (۲۵ گرم) اندکی روغن زیتون، ۱ استکان آب کرفس، ۲ قاشق غذاخوری سرکه را مخلوط و با آب یا عرق شاهتره رقیق نموده و بعنوان شامپو یا صابون برای شستشوی سر و بدن استفاده کرد.


روش چهارم برای مو‌های چرب برگ خشک نعناع ۱ قاشق چای خوری پوست لیموترش تازه ا قاشق چای خوری (ریز شده) برگ خشک گیاه بومادران ۱ قاشق چای خوری آب نصف استکان شامپو طبیعی غیرمعطر ۲ قاشق غذاخوری

ابتدا نعناع، پوست لیموترش و گیاه بومادران را با نصف استکان آب بجوشانید. آنگاه آنرا از روی حرارت بردارید و بگذارید ۳۰ دقیقه دم بکشد. در ادامه آنرا صاف نموده و در یک بطری درب دار تمیز بریزید و بعد شامپو را هم اضافه نموده و خوب تکان دهید تا مخلوط شود. از این مخلوط به مدت ۷ روز برای پاک سازی عمیق مو‌ها استفاده کنید. همچنین میتوانید این شامپو گیاهی خانگی را به مدت ۳۰ روز در یخچال نگهداری کنید.

روش پنجم شامپوی پروتئینه

۵۷۰ گرم محلول صابون گیاهی را در ظرفی بریزید سپس ۲ قاشق غذاخوری آب پرتقال و ۲ عدد زرده تخم مرغ (خانگی) را به آن اضافه کنید. ظرف را در یخچال بگذارید. سر را قبلا با یک صابون گیاهی یا شامپو بچه ملایم بشویید و بعد شامپو را به مو‌ها بزنید، سپس مو‌ها را با آب ولرم بشویید.

روش ششم شامپوی درخشان کننده‌ی مو

این شامپو را بسازید و از آن استفاده کنید تا مو‌هایی خوش بو، شاداب، و درخشان داشته باشید!

یک چهارم فنجان آب مقطر  یک چهارم فنجان صابون کاستیل مایع – با رایحه‌ی لیمو!  ۲ قاشق غذاخوری رزماری خشک شده  ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین  قدری روغن عصاره‌ای لیمو  بطری با درپوش فلزی محکم یا ظرف مخصوص صابون مایع

آب مقطر را بجوشانید، سپس رزماری را به آن اضافه کنید؛ قدری صبر کنید تا رزماری داخل آب جوش دم بکشد و رایحه اش به مشام تان برسد. ترکیب آب و رزماری را از صافی عبور دهید، و اجازه دهید قدری خنک شود. سپس، بقیه مواد را به آب اضافه کنید و خوب به هم بزنید.

این شامپو را درون یک بطری بریزید. این شامپو را میتواند مثل هر شامپوی دیگری استفاده کنید. پیش از استفاده بطری را به خوبی تکان دهید.

روش هفتم

مطمئنا همه اشخاص از خواص شگفت آور آلوئه ورا بر روی پوست و مو آگاهی دارند این گیاه سرشار از خواص میتواند با ترکیب با گیاهان دیگر بعنوان یک شامپوی مناسب برای مو استفاده شود. مطمئنا تهیه این شامپو برای افرادی که دارای مو‌های چرب هستند میتواند بعنوان یک شامپوی مناسب باشد ماده‌های تشکیل دهنده این شامپو میتواند که چربی مو‌ها را تا حد زیادی کنترل کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه این شامپو خانگی:مقدار ۱/۴ فنجان شامپو بچه آلی، ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو و ا قاشق غذاخوری عسل می‌باشد.

طرز تهیه:همه موارد را با هم مخلوط می‌کنیم و پس از اینکه مواد به خوبی مخلوط گردید آنرا در ظرف مناسبی ریخته و برای شستن مو‌های چرب استفاده می‌کنید بهتر است هر هفته ۳ بار از این شامپو استفاده کنید.

منبع: شریان

کلیدواژه: ۱ قاشق چای خوری ۲ قاشق غذاخوری شامپوی طبیعی استفاده کنید اضافه کنید مو های چرب یک شامپوی تکان دهید آلوئه ورا بر روی مو هایی خوری آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۱۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا شجریان، خواننده محبوب و استاد آواز موسیقی اصیل ایران در سال ۱۳۱۹ در شهر مشهد در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. پدرش قاری قرآن بود و صوت قرآن را از ۸ سالگی به محمدرضا که صدای خوشی داشت نیز آموخت.

به گزارش ایلنا، شجریان با اولین معلم موسیقی خود در سال ۱۳۳۶ زمانی آشنا شد که برای تحصیل به دانشسرای مقدماتی مشهد وارد شد. وی دو سال بعد علاوه بر تلاوت قرآن، برای رادیو خراسان آوازهای بدون موسیقی را نیز اجرا کرد.

شجریان که پس از دریافت دیپلم از دانشسرای عالی، به استخدام آموزش و پرورش درآمده بود از سال ۴۶ پس از چند سال تدریس در دبستان‌های مشهد به تهران منتقل شد. وی در تهران نزد اسماعیل مهرتاش درس آواز آموخت و همزمان خوشنویسی و نوازندگی سنتور را نیز پی گرفت.

اولین اجرا و ضبط صدای شجریان در پاییز سال ۴۶ در غالب برنامه «برگ سبز شماره ۲۱۶» از رادیو ایران پخش شد. اما او به دلیل اینکه پدرش می‌خواست نام «شجریان‌ها» با قرائت قرآن شناخته شود، در برنامه‌های رادیویی خود را با نام «سیاوش بیدکانی» معرفی کرد. تا اینکه در سال ۱۳۵۰ پدرش به خوانندگی آواز توسط وی رضایت داد و شجریان با نام خود در رادیو و تلویزیون حاضر شد. او در سال ۱۳۵۰ با فرامرز پایور آشنا شد و آموزش سنتور و ردیف آوازی «صبا» را نزد وی آغاز کرد.

شجریان همزمان با هوشنگ ابتهاج، شاعر پرآوازه متخلص به «سایه» آشنا شده و به واسطه وی همکاری با برنامه «گلها» در رادیو را آغاز کرد. محمدرضا شجریان در این مدت در رادیو با بزرگان موسیقی نظیر احمد عبادی، حسن کسایی، جلیل شهناز، فرهنگ شریف و فرامرز پایور قطعات بسیاری را اجرا کرد.

شجریان آموزش سبک آوازی «طاهرزاده» را از سال ۱۳۵۱ نزد «نور علی خان برومند» آغاز کرد و در سال ۱۳۵۲ نیز با عبدالله دوامی آشنا شد و ردیف آوازی وی را آموخت. او در همان سال در کنار هنرمندان بی نظیر موسیقی سنتی ایران نظیر محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، جلال ذوالفنون و ناصر فرهنگ‌فر به عضویت مرکز حفظ و اشاعه موسیقی به سرپرستی داریوش صفوت پیوست.

سال ۱۳۵۴ شجریان به همراه محمرضا لطفی و ناصر فرهنگ‌فر در «جشن هنر شیراز» کنسرت «راست پنجگاه» را اجرا کردند. محمدرضا شجریان که پیش از انقلاب سال ۵۷ رادیو ملی را مانند بسیاری دیگر از هم دوره‌های خود ترک کرد. وی به همراه محمدرضا لطفی و حمایت هوشنگ ابتهاج که او هم پس از رویداد تلخ میدان ژاله از کار در رادیو دست کشیده بود، کانون «چاووش» را بنیان گذاشت.

شجریان با کانون چاووش که اکثر اعضای آن از گروه شیدا و عارف بودند آثار بسیاری را خواند که تعداد زیادی از آن‌ها محتوای انقلابی و ملی داشتند. «شب نورد» یا (برادر نوجوونه) از چاووش ۲ و «سپیده یا ایران‌ای سرای امید» و «ایرانی به سر کن خواب مستی» از چاووش۶، «همراه شو عزیز» و «ایران خورشیدی تابان دارد» از چاووش، از جمله این آثار هستند.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899158

دیگر خبرها

  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار بگذارید
  • با خسته‌ترین انسان کره زمین آشنا شوید (فیلم)
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)