Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصادف با شتر در جاده‌های شرق استان هرمزگان قصه‌ای تلخ و رنج‌آور است که داغ های زیادی را بر دل مردمان این منطقه نشانده است و گویا علیرغم تاکید دستگاه قضایی استان مبنی بر برنامه ریزی برای کنترل شترهای سرگردان عزمی از سوی متولیان برای اجرا وجود ندارد. ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میناب، وجود شترهای سرگردان در شرق استان هرمزگان رانندگی در جاده‌های این منطقه را بسیار خطرناک کرده و هر لحظه امکان دارد رانندگان با سدی محکم به اسم شتر سرگردان برخورد کنند و آسیب‌های جدی ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ماه‌های گذشته تصادفات و تلفات ناشی از این تصادفات در شرق هرمزگان و خصوصا در حوزه شهرستان‌های میناب، سیریک و جاسک افزایش یافت و چندین نفر بر اثر تصادف با شتر جان خود را از دست دادند. 

دستگاه‌های اجرایی هرمزگان به جمع‌آوری و هویت‌گذاری شترهای سرگردان مکلف شدندشترهای سرگردان در استان هرمزگان جمع آوری شوند

در تازه‌ترین مورد شب گذشته جوانی اهل یکی از روستاهای شهرستان میناب در اثر تصادف با شتر سرگردان جان خود را از دست داد تا بار دیگر مردم این دیار داغ جوان بر دلهایشان بنشیند. 

فرماندار شهرستان میناب در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با تایید این خبر اظهار داشت: متاسفانه این حادثه در منطقه بندزرک میناب به وقوع پیوست و یک دستگاه پژو با یک نفر شتر تصادف و راننده جوان بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد. 

وی افزود: متاسفانه مسئله شترهای سرگردان در شرق هرمزگان همچنان قربانی می‌گیرد و تا زمانی که صاحبان این شترها با دستگاه‌های متولی همکاری نکنند این تصادفات وجود خواهد داشت. 

محمد احمدی گفت: دو راهکار مهم علاوه بر پلاک کوبی و نصب شب رنگ بر روی شترها می‌تواند میزان تصادفات را کاهش دهد، راهکار نخست همکاری صاحبان شترها و سازمان جهاد کشاورزی و ساخت مکان‌های خاص برای چرای این حیوانات سرگردان و راهکار دوم نیز در صورتی که صاحبان شترها همکاری نکنند جمع آوری شترهای سرگردان و ذبح این حیوانات است. 

این در حالی است که دستگاه قضایی استان نیز چندی پیش و با وقوع جندین حادثه و قربانی شدن چند نفر در مسیر جاسک و سیریک و در ج اخبار در خبرگزاری‌ها از جمله خبرگزاری تسنیم وارد صحنه شد و دستگاه‌های اجرایی استان را مکلف به ساماندهی این احشام کرد.

اما گویا این ورود دستگاه قضایی از سوی مسئولان و متولیان ساماندهی احشام سرگردان عملی نشده و در نتیجه اخبار هولناک تصادف با شتر همواره در اخبار رسانه‌ها انعکاس می‌یابد. 

یکی از همسایگان جوانی که شب گذشته بر اثر تصادف با یک نفر شتر جان خود را از دست داد در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: این جوان 22 سال سن داشت و متاسفانه در تصادف با شتر در منطقه آبنمای کرگان و پیش از رسیدن به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

وی افزود: منطقه شرق هرمزگان دام شتر زیاد وجود دارد اما بعلت عدم ساماندهی و درج شبرنگ به طور روزانه شاهد وقوع تصادف انسان و شتر هستیم. 

عقیل نصیرایی گفت: خیابان‌های این منطقه یک باند دو طرفه و خطرناک است که حضور شترها نیز بر میزان خطرناکی راه‌ها افزوده به نحوی که بیشتر اهالی این مناطق جرات نمی‌کنند در شب در این جاده‌های ناایمن رانندگی کنند. 

به نظر می‌رسد وجود شترهای سرگردان در منطقه شرق هرمزگان در حالت هشدار و بحرانی قرار دارد و از این رو بایستی مسئولان و متولیان امر با سرعت عمل و اولویت قرار دادن حفظ جان انسان‌ها راهکاری عملی برای پیشگیری از وقوع چنین حوادث تلخی اتخاذ و اجرا کنند. 

گزارش از میثم میرزاده

انتهای پیام/864/ ت

R7555/P/S6,58/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جان خود را از دست شترهای سرگردان خبرگزاری تسنیم شرق هرمزگان استان هرمزگان دستگاه قضایی اثر تصادف تصادف با شتر جمع آوری بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۱۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه ساز در ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای خراسان رضوی توقیف شد.   سرهنگ سیدرضا اسدنژاد افزود: ۵۷ دستگاه از این خودروهای حادثه ساز توقیف شده مربوط به مشهد است.   وی اضافه کرد: همچنین دیروز مرتکبان ۱۴ هزار و ۵۰۸ تخلف راهور در استان خراسان رضوی جریمه شدند که سه هزار و ۸۸۷ مورد از این تعداد تخلف حادثه ساز است.   جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: روز گذشته ۱۱۹ فقره تصادف جرحی در شهرهای استان رخ داد که ۱۱۹ نفر در این سوانح مصدوم شدند.   وی ادامه داد: ۴۹۷ فقره تصادف خسارتی نیز در این بازه زمانی رخ داد که ۳۹۸ فقره از این تعداد مربوط به مشهد است.   اسدنژاد گفت: سرعت بالا، مکالمه با تلفن همراه و توجه نکردن به جلو از مهمترین دلایل وقوع سوانح رانندگی است.   روزانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد تردد می کند.

دیگر خبرها

  • تصادف کامیون ۴ کشته بر جای گذاشت
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر بدره
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره استان ایلام با ۴ فوتی
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر - بدره
  • شاخ به شاخ شدن کمپرسی با تاکسی حادثه آفرید
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره با ۴ فوتی
  • ۴ کشته بر اثر تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره ۴ کشته برجای گذاشت
  • توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • تصادف در جاده حیران با ۵ مصدوم