Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نسل بعدی کنسول‌های بازی قرار است در آینده‌ای نزدیک رونمایی و عرضه شوند؛ عرضه این دو کنسول نه تنها برای گیمرها بسیار مهم است بلکه سازندگان عناوین رایانه‌ای نیز به شدت در انتظار معرفی این دو کنسول هستند تا بتوانند بازی‌های خود را متناسب با کنسول‌های نسل بعدی بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یکی از مهم‌ترین مسائل در نسل بعدی کنسول‌ها، گرافیک عناوینه اجرا شده روی آن‌ها است که ذهن بسیاری از گیمرها را با خود درگیر کرده است. به تازگی یکی از انیماتورهای دو عنوان The Last of Us و Assassin’s Creed اعلام کرده است که در حال آزمایش این دو بازی روی کنسول‌های PS5 و Xbox Series X است.

ظاهرا این سازنده با برجسته کردن برخی از قابلیت‌های موجود در موتور Unreal Engine 4 توانسته است قابلیت ردیابی پرتوها در موارد ریز موجود در بازی مانند موها را تقویت کند و اشیا بسیار ریز وجود در بازی با گرافیک حداکثری به آن اضافه کنند. در اوایل این هفته بود که جاناتان کوپر با انتشار پستی در صفحه توییتر خود گرافیک حداکثری ساخته شده برای موهای یکی از شخصیت‌های موجود در بازی را منتشر کرد. در این پست کوپر به طور تخصصی به فیزیک مو شخصیت اشاره می‌کند و سعی کرده است موهای هر شخصیت در بازی با گرافیک حداکثری ساخته شود.

این خبر ممکن است برای بسیاری از گیمرها چیز جدیدی نباشد چرا که شرکت Epic در گذشته اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان می‌‎دهد این شرکت توانسته است به قابلیتی که کوپر در حال حاضر و برای نسل آینده کنسول‌ها دست پیدا کند را در گذشته و برای نسل فعلی کنسول‌ها طراحی کند و از آن در برخی از عناوین عرضه شده از سوی این شرکت استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: افشای طرح‌های اولیه محل قرار گیری قلم لمسی در دسته نینتندو سوییچ

با این حال باید تا زمان عرضه کنسول PS5 و Xbox Series X برای مشخص شدن تمام جزییات آن متظر ماند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازی رایانه ای کنسول بازی نسل بعدی کنسول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی با جان جوانان در کافه‌های تهران با سرو قلیان اکسیژن

در سایه غفلت مسئولان، برخی کافه‌ها در تهران اقدام به سرو "قلیان اکسیژن" می‌کنند که بنابر اعلام مسئولان وزارت بهداشت این قلیان می‌تواند ضررها و خطرات جسمی بسیار شدیدی برای جوانان داشته باشد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در سایه غفلت نهادهای مسئول، مدتی است قلیانی به نام "اکسیژن" در برخی از کافه‌های لاکچری تهران از جمله در غرب و شمال تهران (محدوده صادقیه و تجریش) به جوانان به صورت آزادانه عرضه می شود!

این قلیان ‌که در تبلیغاتش، شادی‌آور بودن برای مصرف‌کننده را مطرح کرده از ترکیب برخی از گازهای خطرناک تشکیل شده و می‌تواند عوارض بسیار شدید برای فرد مصرف‌کننده به همراه داشته باشد.

حالتی که برای مصرف‌کننده پس از دقایق کوتاهی استفاده از این قلیان ایجاد می شود یک حالت از خود بی خود شدن به همراه شادی کاذب و خلسه است.

حسن آذری‌پور؛ عضو کمیته کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت درباره خطرناک بودن قلیان اکسیژن می‌گوید: با توجه به اینکه اکسیژن خالص در حد مشخصی به لحاظ پزشکی عوارضی را برای فرد به همراه دارد باید مصرف آن تحت‌نظر کارشناسان و مقدار اکسیژن آن مشخص باشد؛ چون به هر حال اکسیژن خالص منجر به مسمومیت شده و در فرد استعمال‌کننده سردرد ایجاد می‌کند همچنین منجر به اتساع عروق مغزی شده و برای فرد مشکلات چشمی به همراه می‌آورد.

نکته تعجب‌آور و مشکوک ماجرا آنجاست که گفته می‌شود فردی که این قلیان را تولید و ثبت کرده، تائیدیه‌هایی از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گرفته است! البته گفتنی است که علاوه بر تهران، این نوع قلیان‌ها ظاهرا در شیراز و تبریز هم عرضه می‌شوند.

وزارت بهداشت هیچگونه مجوزی برای عرضه قلیان اکسیژنی صادر نکرده است

به دنبال استعلام سازمان میراث فرهنگی وگردشگری درباره استفاده از قلیان اکسیژن، مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان این وزارتخانه طی نامه‌ای به معاونت سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی خواستار بررسی کارشناسانه و علمی این مورد شد. درپاسخ به این استعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران طی نامه‌هایی به مضرات استفاده از قلیان اکسیژنی اشاره و مخالفت علمی خود را اعلام کردند.

دانشگاه علوم پزشکی تهران طی نامه‌ای، استفاده از این قلیان را منوط به رعایت شرایط خاص کرده است که امکان تامین این شرایط در محیط‌های عمومی امکان‌پذیر نیست و این وزارتخانه ضمن رد این خبر مجددا اعلام کرده که عرضه قلیان اکسیژنی در اماکن عمومی ممنوع و با متخلفین برخورد خواهد شد.

مشاهده شدن مسمومیت و حالت بیهوشی در بین مصرف‌کنندگان

تاکنون گزارش‌های مختلفی از مسمومیت و حالت بیهوشی موقت برای مصرف‌کنندگان این قلیان به دست ما رسیده است که در صورت عدم مراجعه به مراکز درمانی، قطعا واقعه تلخی برای مصرف‌کننده اتفاق می‌افتاد.

هر چند آنچه این روزها در کافه‌ها به عنوان "قلیان اکسیژن" عرضه می‌شود با نمونه ثبت شده آن کاملا متفاوت است اما سؤال اساسی اینجاست که کدام نهاد نظارتی و امنیتی اجازه ارائه این ترکیب خطرناک را برای جوانان صادر کرده است و چرا "پلیس اماکن" با عرضه غیرقانونی این قلیان در نقاط مختلف تهران و دیگر شهرها برخورد نمی‌کند؟!

سؤال اصلی این است که آیا درآمد بسیار بالای استفاده از قلیان اکسیژن برای ارائه دهندگان آن در عدم برخورد نهادهای مسئول با این پدیده خطرناک و کُشنده تاثیر داشته است؟!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • رکوردهای حمله ایران به اسرائیل + موشن گرافیک
  • فوتسالیست ها با اقتدار به دور بعدی صعود کردند
  • صعود مقتدرانه تیم ملی ایران به مرحله بعدی
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • عضو گروه نجات که بازیگر «نون.خ» شد/ کولبری در قسمت های بعدی سریال
  • آثار هنری با موضوع قدرت موشکی ایران + موشن گرافیک
  • تصاویر کامپیوتری و سه‌بعدی در تضاد با ادعای ژاوی؛ توپ لامین یامال گل نشد
  • بازی با جان جوانان در کافه‌های تهران با سرو قلیان اکسیژن