Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ۶۰۰ نفر از وکلای دادگستری در اعتراض به طرح اصلاح نظام بازنشستگی امانوئل مرکون، رئیس جمهور فرانسه در مارسی تظاهرات کردند. تاریخ انتشار: 12:15 - 10 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۱۷۱۹ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، ۶۰۰ نفر از وکلای دادگستری در اعتراض به طرح اصلاح نظام بازنشستگی امانوئل مرکون، رئیس جمهور فرانسه در ورزشگاه مسابقه المپیک مارسی و استراسبورگ تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صد‌ها وکیل دادگستری در این تظاهرات با گرفتن پارچه نوشته‌هایی در دست اعتراض خود را به طرح بازنشستگی مکرون فریاد زدند.
وکلای مارسی در بیانیه‌ای مطبوعاتی در این تظاهرات خواستار ایجاد یک بستر استثنایی و یک دید ملی به جنبش آن‌ها شدند.
اعتصاب و تظاهرات گسترده کارگران حمل و نقل به طرح اصلاح نظام بازنشستگی که از سوی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مطرح شد بیش از ۶ هفته به طول انجامیده است و تا کنون مکرون از تغییراتی که قرار است در این نظام ایجاد شود عقب نشینی نکرده است.   بیشتر بخوانید:  اعتصاب سراسری در فرانسه موج جدید خشونت پلیس فرانسه علیه معترضان
اصلاح طرح نظام بازنشستگی قرار است سن افراد بازنشسته را  به ۶۴ سال افزایش دهد که همین امر با اعتراضات گسترده‌ای از سوی جوامع مختلف شغلی رو به رو شده است.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، هم اکنون تحت فشار‌های شدیدی از یک سو از جانب جنبش جلیقه زرد‌ها و از سوی دیگر از جانب معترضان اصلاح قانون بازنشستگی رو به رو شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اعتصاب و تظاهرات گسترده حوادث بین الملل فرانسه طرح اصلاح نظام بازنشستگی رئیس جمهور فرانسه وکلای دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد / مصوبه دولت اصلاح شود

به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، در نامه شورای عالی نظام پزشکی که رئیس، نواب رئیس و دبیر شورای آن را امضا کرده اند، عنوان شده است: بر اساس تکلیف شرعی و مدنی که جناب عالی خود را پای بند به آن می‌دانید ضروری است حقوق بدیهی و اولیه ارائه دهندگان خدمات سلامت تضمین شود.

هیأت دولت در مصوبه‌ای حیرت انگیز در پنجم فروردین ۱۴۰۳ با چشم بستن بر واقعیتی روشن، مجموعه رشدی معادل ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته را برای تعرفه تصویب نمود و به عدد شورای عالی بیمه سلامت که اکثر قریب به اتفاق آنان، نمایندگان دولت و مصرف کنندگان خدمات هستند؛ بی اعتنایی نموده و آن را کاهش داد.

شورای عالی نظام پزشکی ضمن گلایه و انتقاد شدید از این مصوبه، آن را عملیاتی و اجرایی نمی بیند و مسئولیت ورشکستگی مراکز درمانی، عدم انضباط و درهم ریختگی در دریافت تعرفه، محروم شدن مردم از خدمات با کیفیت، عدم ارتقا سلامت را بر عهده تصمیم گیران می‌داند.

دستور فرمائید نسبت به بازنگری و ترمیم تعرفه در اولین جلسه هیأت وزیران و همچنین رشد مجدد آن در طول سال اقدام گردد و کسب تعرفه حلال و متعارف را روا دارید.

مکرراً تاکید می‌شود تقویت بنیه مالی سازمان‌های بیمه گر را از طریق روش‌های تخصصی و فنی دستور عاجل صادر فرمائید تا با پوشش حداکثری هزینه‌های سلامت تشفّایی بر دل مردم دردمند حاصل آید.

دستور فرمائید فشار مالی مضاعف و غیر منطقی بر ارائه دهندگان خدمات سلامت کاسته شود تا این کمبود رشد تعرفه (با روش‌هایی نظیر کاهش مالیات و ضرایب مالیاتی، بازگرداندن مابه التفاوت تورم کاهش هزینه‌های مربوط به دولت مانند آب، برق، عوارض‌های متنوع و…) تا حدودی جبران گردد.

شورای‌عالی نظام پزشکی آمادگی خود را برای تقدیم راهکارهای کارشناسانه و مسئولانه اعلام می‌دارد.

دیگر خبرها

  • ازسرگیری کمک مالی فرانسه به نهاد امدادی سازمان ملل برای فلسطین
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد / مصوبه دولت اصلاح شود
  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • پیشنهاد کمک فرانسه به برزیل برای ساخت زیردریایی اتمی
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • روسیه: نقش غرب در حادثه تروریستی مسکو مشخص شود
  • اظهارنظر مکرون درباره امنیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم
  • دعوا‌ها علنی می‌شود / اصلاح‌طلبان نقش لولو را بازی نکردند / اصولگرایان جوان می‌خواهند پدرخوانده‌ها را کنار بگذارند / مزاحم نظام می‌شوند