Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد پهلوانیان اظهار داشت: فضای رسانه ای و فضای مجازی استان باید از اصل برنامه های فرهنگی و هنری که تبدیل به رویداد می شوند استقبال کنند اما حساسیت ها و ایراداتی که به این جشنواره در خصوص عدم استفاده از ظرفیت هنرمندان یزدی و ریز هزینه کردها وجود دارد به حق است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد پهلوانیان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص برگزاری جشنواره عروسکی میلیاردی شورای شهر یزد گفت: اگر از ظرفیت هنرمندان یزدی در ریزبرنامه ها و برگزاری این جشنواره استفاده شود بسیار مناسب‌تر است از این که هنرمندانی از خارج استان بیایند و جشنواره ای برگزار کنند و بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنرمندان یزدی باید در برنامه‌ریزی‌ها، طراحی، اتاق فکر و شورای سیاست گذاری جشنواره حضور داشته باشند که اگر نباشند خیلی شایسته نخواهد بود.

وی در خصوص میزان هزینه برگزاری این جشنواره گفت: در نگاه اول و مخصوصا در شرایط اقتصادی که مردم به سر می برند هزینه در نظر گرفته شد برای این جشنواره زیاد بنظر می رسد درواقع در مقایسه با جشنواره های دیگری که سال های قبل در یزد برگزار شده و حتی برگزار می شود این مبلغ زیاد است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد با بیان این که باید دید این میزان هزینه کرد برای یزد دستاوردی خواهد داشت یا نه افزود: شورای شهر و شهرداری باید ریز برنامه ها و ریز هزینه کردها را اعلام کنند تا مردم و منتقدان ببینند که  آیا این هزینه ها واقعی  هست و کجاها صرف خواهد شد.

پهلوانیان با اشاره به انتقاداتی که در مورد این جشنواره مطرح شده اظهار داشت: فضای رسانه ای و فضای  مجازی استان باید از اصل برنامه های فرهنگی و هنری که تبدیل به رویداد می شوند استقبال کنند اما حساسیت ها و ایراداتی که به این جشنواره  در خصوص عدم استفاده از ظرفیت هنرمندان  یزدی و ریز هزینه کردها وجود دارد به حق است و برگزار کنندگان می توانند بر اساس  این حساسیت ها برنامه ریزی داشته باشند تا همه چیز به نفع  مردم و شهر و استان باشد.

وی با بیان این که به طور کلی با برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری که بعد ملی و بین المللی دارد موافق است افزود: وقتی یک شهر به ثبت جهانی می رسد رویدادهایی که در آن شهر برگزار می شود می تواند گردشگران و نظرها را به خود جذب کند البته یک جشنواره به خودی خود نمی تواند رویداد فرهنگی و هنری تلقی شود چرا که لوازم و تمهیداتی نیاز است و تداوم و اطلاع رسانی گسترده می خواهد.

پهلوانیان با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری یزد گفت: یزد هنرمندان و زیرساخت های فکری و معرفتی بسیار خوبی دارد که باید دیده شوند اما متاسفانه کمتر دیده شده‌اند درواقع هنرمندان یزدی کمتر شناخته و دیده شده اند و لذا حضور و مشارکت هنرمندان یزدی در جشنواره ها می تواند فرصت خوبی برای دیده شدن آن ها باشد.

وی تصریح کرد: در مجموعه صدا وسیما مرکز یزد در سال های اخیر تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت هنرمندان یزدی بوده است به عنوان مثال صفر تا صد فیلم سینمایی لکنت که در عرصه ملی و بین الملل خوش درخشیده توسط هنرمندان یزدی تولید و ارائه شده است. در واقع سیاست کلی صدا و سیمای یزد استفاده از ظرفیت هنرمندان استان بوده است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد با تاکید بر این که نگاه به ظرفیت های بومی هنرمندان یزدی و کمک به باروری و عیان شدن این توانمندی ها باید از اصول برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری باشد باشد افزود: این رویکرد باید در بین دیگر مسئولان نیز وجود داشته باشد و برگزاری نشست و هم اندیشی بین هنرمندان و مدیران می تواند این مشکل را تا حدودی حل کند.

پهلوانیان با بیان این که هنرمندان یزدی از آن جا که ظرفیت زیادی برای رشد و تعالی هنری خود در یزد نمی بینند احساس می کنند که باید از یزد خارج شوند ادامه داد: مایه تاسف است که برخی از هنرمندان یزدی در تهران و حتی در استان های دیگر مشغول تولید آثار هنری هستند و بعضا در جشنواره های ملی و بین المللی نیز  می درخشند؛ هر چند در مسئولان هنری یزد نگاه خیرخواهانه وجود دارد اما به نشست و شوراهایی مشورتی بین هنرمندان و مسئولان نیاز است تا از دل این نشست ها راهکارهایی برای رشد و تعالی هنرمندان بیرون بیاید.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت هنرمندان برگزاری رویدادهای فرهنگی فرهنگی و هنری هنرمندان یزدی صدا و سیمای جشنواره ها برنامه ها حساسیت ها ملی و بین مرکز یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش فصلی اوج هنر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، شاعران و هنرمندان استان در این همایش به قرائت شعر‌هایی در زمینه انتفاضه، مقاومت فلسطین و محکومیت جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی پرداختند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان یزد با اشاره به قدردانی از هنرمندان بسیجی فعال در عرصه حجاب، طوفان الاقصی و انتخابات گفت: در این رویداد هنری از هنرمندان فعال در سال ۱۴۰۲، برگزیدگان جشنواره شعر بسیج و هنرمندان برگزیده در جشنواره صنایع دستی بسیج نیز تجلیل به عمل آمد.

سرهنگ دهقان افزود: این رویداد هنری با محوریت انجمن‌های هشتگانه هنری و با حضور جمع زیادی از هنرمندان استان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی
  • برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی تشریح می‌شود