Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@05:45:38 GMT

گردشگران متوقف شده در طبس مجوز دارند

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۴۸۲۶

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت : با توجه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و نگرانی از رعایت نشدن شأن این ایام اجازه ورود تور‌ها به شهر طبس در روز گذشته داده نشد، اما به دلیل اینکه وجهه خوبی نداشت با همکاری دستگاه قضایی قرار شد تا آخر وقتی که حد قانونی رعایت مسایل است وارد کویر نشوند و برنامه کویرنوردی آن‌ها امروز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اطلاعی از تعداد نفرات گردشگران ندارد افزود: حدود ۱۶ اتوبوس گردشگری بودند که مجوز برگزاری تور را هم داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به ممانعت نیروی انتظامی از ورود این گردشگران به شهر طبس اضافه کرد: این اقدام براساس مصوبه شورای امر به معروف و نهی از منکر بوده که در ایام عزاداری اقامتگاه‌های بوم‌گردی پذیرش تور نداشته باشند، ولی اینکه ورود به شهر ممنوع باشد به نظر می‌رسد در مصوبه نبوده است.

رمضانی  ادامه داد: بار‌ها گفته شده این رویه درست نیست، زیرا وقتی مراکز مجاز تعطیل شود زمینه فعالیت مراکز غیرمجاز که تحت هیچ نظارتی نیستند، فراهم می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: در برخی شهر‌های بزرگ کشور به خاطر اینکه تعداد مسافران بیش از ظرفیت اقامتگاه‌های موجود است خانه‌های شخصی پذیرای مسافران هستند که هیچ نظارتی بر آن‌ها نیست.

او گفت: در استان خراسان جنوبی علیرغم اینکه ظرفیت پذیرش مسافر و گردشگر را در اقامتگاه‌های موجود فراهم کرده‌ایم، اما به دلیل اینکه عده‌ای به هر دلیلی رعایت شئونات را نکردند مصوبه تعطیلی مراکز در ایام خاص صادر شده است.

رمضانی ادامه داد:  فردی که رعایت شأن ایام و مسایل قانونی را نمی‌کند وقتی به طبس وارد شود مسلما برنخواهد گشت و زمانی که اقامتگاه‌ها تعطیل باشد در منازل شخصی سکونت پیدا می‌کنند که نه اداره میراث فرهنگی و نه اماکن هیچ نظارتی بر آن ندارند و ممکن است به مراتب اتفاقات بدتری رخ دهد.

او تصریح کرد: فعلا آنچه بررسی کرده‌ایم مصوبه تعطیل شدن اقامتگاه‌ها در ایام شهادت فقط مخصوص خراسان جنوبی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با این پیشنهاد که برای حل مشکلات با متخلفان برخورد شود گفت: این مساله مثل آن است که عده‌ای در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تخطی کنند و پلیس به این دلیل اجازه رانندگی را به هیچ شخصی ندهد در صورتی که باید با متخلف برخورد شود تا فضا برای گردشگران واقعی، پاکیزه و امن باشد.

او افزود: راه‌حل امن شدن فضای گردشگری تعطیل کردن اقامتگاه‌ها نیست بلکه باید مطابق قانون با متخلفان برخورد شود.

رمضانی اظهار داشت: گردشگران تا عصر روز گذشته خارج از شهر بودند، ولی شب که مهلت قانونی تعطیلی اقامتگاه‌ها به پایان رسید، سکونت پیدا کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعطیلی اقامتگاه‌ها تاثیر منفی در اقتصاد منطقه دارد گفت: بیشتر این افراد در روستا‌ها با کمک تسهیلات واحد اقامتی احداث کرده‌اند و با توجه به اینکه تابستان فرصتی خوبی برای گردشگری در خراسان جنوبی نیست ایام تعطیلی خاص زمستان و بهار برای اقامتگاه‌ها اهمیت دارد که اگر این تعطیلی‌ها ادامه دار باشد ضرر زیادی متوجه فعالان گردشگری خواهد بود.

او گفت: چنانچه این رویه ادامه داشته باشد سرمایه گذاران بخش خصوصی در پرداخت اقساط تسهیلات با مشکل مواجه شده لذا باید به دنبال راهکار مناسب و قانونی باشیم.

رمضانی با اشاره به گلایه شهروندان از مشاهده ناهنجاری‌هایی در کویر به خصوص شهرستان طبس افزود: این افراد معمولا در قالب تور‌های غیرمجاز وارد حوزه گردشگری می‌شوند که از حیطه نظارت ما خارج است.

او تاکید کرد: تا زمانی که مستندی ارایه نشود این افراد از تور مجاز بوده‌اند ما نمی‌توانیم برخورد کنیم، ولی اگر تور مجاز مرتکب تخلف شود حتما برخورد‌های لازم انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه برخورد با تور‌های غیرمجاز از طریق پلیس فتا امکان پذیر است گفت: تاکنون گزارشی از تخلف تور مجاز در استان نداشتیم چرا که لیدر‌های تور کاملا آموزش دیده هستند و باید طبق قوانین و مقررات گردشگر را وارد استان کنند.

او بیان کرد: قانونگذار برخورد با تخلف را پیش بینی کرده و باید گزارش‌ها به ما ارایه شود تا بتوانیم مطابق قانون برخورد کنیم.

شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند با آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی مقصدی شناخته شده برای گردشگران است.

با توجه به گرمای فصل تابستان در طبس، پاییز و زمستان زمان مناسبی برای سفر و گردشگری در این شهرستان کویری و پهناور است.

خراسان جنوبی با چهار اثر ثبت جهانی، ۹۰۰ اثر ثبت ملی و بیش از سه هزار اثر تاریخی شناسایی شده ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دارد و در چند سال اخیر اقبال سرمایه‌گذاران برای ورود به این بخش بیشتر شده است.

با توجه به وجود جاذبه‌های طبیعی و روستا‌های هدف گردشگری در اغلب مناطق این استان اقامتگاه‌های بوم‌گردی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی و گردشگری کویر نوردی اقامتگاه های بوم گردی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی مدیرکل میراث فرهنگی اقامتگاه ها برخورد شود هیچ نظارتی تور مجاز تور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد

اسماعیل زارعی کوشا در نشست هم اندیشی با اعضای انجمن فرهنگی قلم هورامان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: احداث دهکده گردشگری می‌تواند اقدامی ماندگار در راستای تقویت فعالیت‌های انجمن قلم و نیز الگویی برای مشارکت مردم در رونق اقتصادی منطقه باشد.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد، اظهار داشت: این ظرفیت‌ها می‌تواند پتانسیلی برای برگزاری رویدادی بین‌المللی در راستای معرفی فرهنگ و تاریخ این منطقه باشد.

استاندار کردستان با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در سطح استان و منطقه هورامان، اظهار داشت: در راستای توسعه فعالیت‌های عمرانی تمام سعی و تلاش مجموعه این است که پروژه‌های نیمه تمام سالیان گذشته که بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان است به اتمام برسد.

وی به نقش گردشگری در توسعه کردستان گریزی زد و گفت: توسعه استان نیازمند تسهیل حضور گردشگران داخلی و خارجی است و در همین راستا مراسم اربعین در باشماق مریوان سال گذشته در جذب گردشگران و معرفی نقاط گردشگری و جاذبه‌های استان نقش حائز اهمیتی داشته کما اینکه آمار قابل توجه گردشگران در نوروز امسال بیانگر این ادعا است.

استاندار کردستان تصریح کرد: طبق اعلام نهاد‌های مسئول کردستان جزو سه استان اول کشور در ورود مسافران نوروزی بوده و این می‌تواند به عنوان یک پدیده کم نظیر و امید بخش در حوزه گردشگری استان باشد.

زارعی کوشا ادامه داد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری تمامی تمهیدات برای جذب سرمایه گذار و برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است و امیدواریم در سال آتی شاهد حضور هرچه بیشتر هموطنان در کردستان باشیم.

وی در پایان با اشاره بر لزوم توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای برای معرفی فرهنگ هورامان، گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در جریان اطلاع رسانی دارند و در همین راستا با توسعه زیرساخت‌های رسانه‌ای و ایجاد تلویزیون اینترنتی هورامان می‌توانیم فرهنگ و اصالت هورامان را به تمام مردم دنیا معرفی کنیم.

در پایان این نشست هم اندیشی، اعضای انجمن فرهنگی قلم هورامان ضمن بیان ایده، درخواست‌ها و مطالبات خود به بحث و تبادل نظر در این باره پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • ۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند
  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی