Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله مصطفی علما روز پنجشنبه در نشست هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با ائمه جمعه استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهارداشت: خدمت مهمترین رسالت مدیران کشوری و لشکری است به نحوی که امام خمینی (ره) نیز مهمترین وظیفه خود را خدمت می دانست.
امام‌ جمعه کرمانشاه با گرامی داشت یاد شهید شردار سپهبد قاسم‌ سلیمانی گقت: این سردار بزرگوار تمام عمر خود را برای عزت و سربلندی انقلاب در جهان سرمایه گذاری کرد و در نهایت نیز در این راه شهید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید مردم‌ را به شرکت انتخابات تشویق کنند، اظهارداشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید محکم قانون گذاری کنند؛ اینکه قانونی در مجلس تصویب می شود و سپس شورای نگهبان این قانون را رد می کند یعنی قانون گذاری به خوبی انجام نشده است.
امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: تلاش کنیم با حفظ وحدت و انسجام ملی و بیان خدمات ارزشمند و گسترده نظام جمهوری اسلامی، مردم را تشویق کنیم در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند.
وی ادامه داد: ائمه جمعه باید مردم را با وظایف نمایندگان به خوبی آشنا کنند تا در انتخابات پیش رو بهترین افراد به بهارستان راه پیدا کنند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه ۹۸ بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مصطفی علماء انتخابات مجلس شورای اسلامی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی کرمانشاه مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی کرمانشاه مجلس شورای اسلامی ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۵۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت به ایستگاه پایانی می‌رسد و پرونده آن با انتخاب ۴۵ نماینده باقی‌مانده و مشخص شدن تکلیف همه ۲۹۰ کرسی بهارستان بسته می‌شود تا از ۷ خرداد شاهد آغاز به کار مجلس جدید باشیم.

گرچه به طور معمول دور دوم انتخابات مجلس شور و حرارت مرحله نخست را ندارد، اما از آن‌جا که تعیین سرنوشت اکثر منتخبان تهران در مجلس آینده به دور دوم گره خورده، این‌بار به احتمال زیاد دور دوم متفاوتی را تجربه خواهیم کرد. در این راستا احزاب و تشکل‌هایی که نامزدهایشان به دور دوم راه یافته‌اند تکاپوی محسوسی برای تصاحب کرسی‌های باقیمانده بهارستان دارند.

وحدت پایداری و شورای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات

در این میان شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در دور دوم ۱۳ گزینه در تهران دارد که برای کسب سهمیه‌های باقیمانده این شهر رقابتی جدی با نامزد‌های سایر لیست‌ها خواهند داشت.

با این‌حال امیرابراهیم رسولی سخنگوی این شورا در گفتگو با ایرنا از ارائه لیست کامل ۱۶ نفره برای دور دوم خبر داد و تأکید کرد: شورای ائتلاف به هیچ عنوان لیست ناقص نمی‌دهد و از نامزد‌هایی که در دور دوم حضور دارند به یک لیست ۱۶ نفره می‌رسیم. بر همین اساس جلسات این شورا با نامزد‌های مرتبط با این جریان در حال برگزاری است، و با توجه به سوابق و عملکرد آنها، فهرست را نهایی می‌کنیم و هرچه مردم تصمیم بگیرند برای ما قابل احترام است.

او هم‌چنین با تأیید تداوم هماهنگی و وحدت شورای ائتلاف با جبهه پایداری برای دور دوم انتخابات، می‌گوید:، چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، با دیگر گزینه‌ها نیز رایزنی خواهیم داشت تا در مورد ۳ نفر باقی‌مانده به جمع‌بندی برسیم.

جبهه پایداری هم از تمایل خود برای حفظ وحدت با شورای ائتلاف خبر داد. مجید متقی‌فر سخنگوی این تشکل سیاسی ضمن بیان این مطلب، می‌گوید: تلاش ما این است که همان فضای وحدت با شورای ائتلاف که در دور اول وجود داشت را ادامه بدهیم و بعید است که وحدت دور اول در این دور، بهم بخورد.

ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی موسوم به اُمناء که در آستانه انتخابات ۱۱ اسفند برای نخستین بار اعلام موجودیت کرد نیز دیگر تشکلی است که تعدادی از نامزد‌های آن به دور دوم راه یافته‌اند.

اُمناء در دور اول انتخابات تنها در تهران لیست ارائه داد که از میان ۳۰ گزینه معرفی شده توسط این تشکل، ۷ نفر موفق به کسب آراء لازم برای جلوس بر کرسی‌های بهارستان شدند، که البته این افراد گزینه‌های اختصاصی امناء نبودند و تقریبا در لیست‌های دیگر ـ شانا و صبح ایران ـ هم حضور داشتند.

تصمیم امناء برای انتخابات ۲۱ اردیبهشت چیست؟

امناء در دور اول انتخابات در شهرستان‌ها رسما از گزینه‌ای حمایت نکرد، اما از آن‌جا که جبهه شریان یکی از تشکل‌هایی است که ائتلاف امناء را شکل داده‌اند بنابراین گزینه‌هایی را که با حمایت شریان به مجلس راه یافته‌اند می‌توان هم‌سو با امناء نیز به حساب آورد.

ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی برای دور دوم هم برنامه دارد و میدان رقابت را خالی نکرده است. در این راستا محمد رضا میرشمسی رئیس هیأت اجرایی امناء در گفتگو با خبرنگار ایرنا، برنامه‌های انتخاباتی تشکل متبوعش در تهران برای دور دوم را تشریح کرد و گفت: ما از بین افرادی که در دور اول انتخاب نشدند افراد خودمان را معرفی خواهیم کرد. اما از آنجا که برخی افراد لیست قبل در جمع ۳۲ نفر نیستند، از این‌رو باید افراد دیگری را جایگزین آنها کنیم که در حال بررسی این مورد هستیم. 

سید نظام‌الدین موسوی دبیر شورای مرکزی این ائتلاف نیز با اشاره به این‌که ۱۵ نامزد امناء که در لیست مرحله اول بودند توانستند وارد رقابت انتخابات مرحله دوم شوند، گفته بود: تلاش ما این است که از این ۱۵ نفر حمایت کنیم مگر آنکه به جمع‌بندی جدیدی برسیم.

وی هم‌چنین اعلام کرد: تاکنون مذاکره‌ای با جبهه صبح ایران برای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات نداشته‌ایم، و تلاش ما این است که قبل از شروع تبلیغات مرحله دوم لیست قطعی امناء منتشر شود لذا احتمالا این لیست تا اواسط اردیبهشت‌ماه اعلام خواهد شد.

از فهرست مشترک جامعه مدرسین تا رونمایی از فهرست وفاداران انقلاب

جامعه اسلامی مهندسین هم از معرکه دور دوم انتخابات دور نمانده و به‌رغم آن‌که دبیرکل آن با وجود تغییر حوزه انتخابیه هم توفیقی در کسب رأی مردم نداشت، اما بنا دارد در دور دوم انتخابات خودی نشان بدهد و با ارائه لیست نام خود را در جرگه بازیگران این عرصه ثبت کند.

در این زمینه قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در گفتگو با ایرنا، در مورد موضع این تشکل در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به نقل از محمدرضا باهنر گفت: ما برای دور دوم انتخابات بررسی‌ها و مشورت‌هایمان را انجام داده‌ایم و تقریبا فهرستی را از بین ۳۲ نفری که به مرحله دوم رفتند انتخاب کرده‌ایم که احتمالا تا چند روز آینده در رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

به این ترتیب ظاهرا جامعه اسلامی مهندسین فهرستی متشکل از گزینه‌های شانا و امناء و درواقع مشترک با آنها ارائه خواهد کرد.

جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت از فهرست انتخاباتی خود رونمایی کرد؛ شعار این فهرست، "انقلابی، کارآمد و مردمی" است. علاوه بر وفاداران، جبهه صبح ایران هم از بازیگران فعال در مرحله دوم انتخابات محسوب می‌شود.

ابوالفضل ظهره‌وند عضو فهرست جبهه صبح ایران هم در گفتگو با ایرنا از ارائه فهرست توسط این جبهه خبر داد و گفت: علاوه بر این تشکل سه تشکل دیگر هم فهرست خود را منتشر می‌کنند. 

شورای وحدت اصول‌گرایان نیز که در دور اول انتخابات حضور فعالی داشت و اولین تشکلی از جریان اصول‌گرا بود که لیست مستقلی برای انتخابات ۱۱ اسفند ارائه کرد، اعلام کرده: برای دور دوم انتخابات نیز گزینه‌های مدنظرش را به مردم معرفی خواهد کرد و بنا دارد وحدت رویه‌ای میان نمایندگان منتخب ایجاد کند که درنهایت بتواند فراکسیون وحدت را به منظور رسیدگی به اولویت‌های کشور در سه حوزه مدیریت، قانونگذاری و نظارت در مجلس شورای اسلامی شکل دهند و گرهی از مشکلات مردم بگشایند.

دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس

علی کیهانیان عضو هیأت عالی شورای وحدت اصولگرایان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر تهران در حوزه‌های انتخابیه‌ای که به دور دوم کشیده شده هم در حال تنظیم لیست و فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت خود هستیم. 

حزب موتلفه اسلامی که از احزاب قدیمی اصولگرا ـ در طیف سنتی‌های اصولگرا ـ شناخته می‌شود می‌خواهد از گزینه‌های مورد نظر خود در آوردگاه ۲۱ اردیبهشت ماه حمایت کند.

حمیدرضا ترقی قائم مقام دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در حاشیه نشست منتخبین دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حزب مؤتلفه تحت عنوان «اولویت‌های مجلس تحول و تکامل» به خبرنگار ایرنا گفت: از بین کسانی که به دور دوم راه یافته‌اند افرادی را که از نظر فکری مواضع‌شان مورد تایید ماست انتخاب و به زودی اعلام می‌کنیم. در مورد کلیات این شاخص‌ها به نتیجه رسیده‌ایم.

پیام انتخاباتی حزب اصلاح‌طلب اعتماد ملی به کاندیدا‌ها

تحرکات انتخاباتی فقط محدود به اصولگرایان نمی‌شود، بلکه تعدادی از بازیگران سیاسی اصلاح‌طلب هم برای انتخابات دور خیز برداشته‌اند که در این راستا می‌توان به حزب اصلاح‌طلب اعتماد ملی اشاره کرد.

اعتماد ملی اعلام کرده با توجه به آن‌که هنوز ۴۵ نماینده مجلس آینده مشخصا نشده‌اند، از هر کدام از آنها که گرایش اصلاح‌طلبی یا متمایل به اصلاح‌طلبان باشند حمایت خواهد کرد.

محمدصادق جوادی‌حصار سخنگوی اعتماد ملی در این‌باره به خبرنگار ایرنا گفت: در تهران گزینه نزدیک به اصلاحات به دور دوم راه نیافته، اما برای مراکز استان‌ها هر استان یا شهرستانی که نیروی اصلاح‌طلب یا متمایل به اصلاح‌طلبان در آنجا وجود داشته باشد و تقاضای کتبی بدهد که در لیست ما قرار بگیرد از آنها حمایت کنیم.

به این ترتیب به نظر می‌رسد دور دوم انتخابات به‌ویژه در حوزه انتخابیه تهران حساسیت و هیجان خاصی داشته باشد.

به هر حال باید منتظر ۲۱ اردیبهشت بمانیم و ببینیم درنهایت مردم چه تصمیمی خواهند گرفت و بعد از انتخاب ۴۵ نماینده باقی‌مانده ترکیب مجلس آینده به چه صورت خواهد بود؟

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود