Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@12:10:33 GMT

حضرت فاطمه (س) وسیله‌ای برای تحقق وعده حق بود

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۵۸۴۰

حضرت فاطمه (س) وسیله‌ای برای تحقق وعده حق بود

گروه معارف - دبیر جامعه روحانیت مبارز استان هرمزگان گفت: حضرت فاطمه (س) وسیله‌ای شد تا امام حسن و حسین (ع)  از او متولد شوند و وجود مبارک حضرت مهدی (عج) پا به جهان بگذارد و وعده خدا محقق شود.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، آیت‌الله دکتر قنبر درویشی، دبیر جامعه روحانیت مبارز استان و استاد حوزه شب گذشته، نهم بهمن‌ماه در مراسم شام غریبان حضرت فاطمه زهرا (س) که  با حضور امام‌جمعه بندرعباس و شعرخوانی محمد دهقانی، شاعر آئینی استان در دفتر نماینده ولی‌فقیه  استان هرمزگان برگزار شد، گفت: عقول بشریت قادر به شناخت حقیقی مقام پیغمبر (ص) و حضرت فاطمه (س) نیست؛ تقصیری هم نداریم چراکه مقام ایشان فراتر از عقل بشریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  شاید پذیرش این حدیث قدسی که خداوند در آن خطاب به پیامبر (ص) فرموده: «پیغمبر اگر تو نبودی عالم را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را و اگر فاطمه نبود شما دو نفر پدر و شوهر را خلق نمی‌کردم» سنگین باشد ولی با رجوع به قرآن می‌توان فهمید دلیل آمدن انسان به روی زمین برای تجلی خدا روی زمین بود ه است، خداوند بشر را خلق کرد تا خودش را در وجود آن نمایش دهد.

درویشی افزود: آدم خلق شد برای اینکه خلیفه‌الله شود، طبعاً هرکسی خلیفه‌الله نمی‌شود و باید حضرت محمد (ص)، امیرالمؤمنین علی (ع)، فاطمه زهرا (س) باشند تا هدف نهایی خدا را محقق کنند.

وی تصریح کرد: تمام پیغمبران آمده‌اند و امید داده‌اند که روزی منجی عالم، حضرت مهدی (ع)خواهد آمد، منتظر باشید که وعده خدا با صاحب‌الزمان (ع) محقق خواهد شد.

این استاد حوزه ادامه داد: حضرت فاطمه (س) باید وسیله شود تا امام حسن و حسین (ع)  از او متولد شوند و وجود مبارک حضرت مهدی (عج) پا به جهان بگذارد، لذا مقام ایشان آن‌قدر عزیز و عظیم القدر است که برای به دنیا آمدنشان به پیغمبر (ص) گفته شد 40 شبانه‌روز روزه‌داری و عبادت کنند.

درویشی افزود: فاطمه (س) آن‌قدر عظیم است که پیغمبر (ص) با وجود عصمت خود بازهم باید برای آمدن ایشان آمادگی خاصی پیدا کند، روز محشر نیز جایی مخصوص در عالم محشر برای فاطمه (س) قرار دارد، آن روز به محشریان گفته می‌شود «سرهای خود را پایین بیاورید، چشم‌های خود را بپوشانید زیرا دختر پیغمبر (ص) می‌خواهد وارد محشر شود» جای او مخصوص است و کسی آن جایگاه را ندارد.

وی با تأکید بر اینکه در حدیثی آمده است فاطمه (س) ذریه و محبین خود را دوست دارد و آن‌ها را در محشر جدا و روانه بهشت می‌کند، تصریح کرد: در رابطه با اهل‌بیت (ع) معرفی‌نامه‌ای نیست زیرا کسی نمی‌تواند فاطمه را آن‌طور که باید معرفی کند؛ در طول تاریخ ویژگی‌های آن بزرگواران نوشته شده که در رابطه با حضرت زهرا (س) بازهم ظلم شده و بسیار کم نوشته شده است.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان هرمزگان گفت: یکی از علمای اهل سنت در دمشق دید همه‌جا سخن از معاویه است اما کسی حرفی از حضرت علی (ع) نمی‌زند، ازاین‌رو کتابی به اسم خصائص علی ابن ابی‌طالب (ع) نوشت و بابت همین کتاب کشته شد.

 این استاد حوزه با بیان اینکه یکی از وعاظ تهران کتابی 700 صفحه‌ای تحت عنوان خصائص فاطمیه تألیف کرده که در آن 135 اسم و کنیه و لقب برای حضرت زهرا (س) از احادیث و روایات آورده است، ادامه داد: اگر خداوند به شما فرزند پسر داد اسم‌های زیبای اهل‌بیت زیاد است و درصورتی‌که از نعمت دختردار شدن بهره‌مند شدید از 135  لقب و اسم و کنیه حضرت زهرا (س) استفاده کنید، انتخاب نام نیک حقی است که فرزندان بر گردن پدر و مادر دارند.

وی در بیان معانی نام حضرت زهرا (س) گفت: در روایات آمده وقتی ایشان در محراب عبادت قرار می‌گرفت، روی تابناکش برای فرشتگان و ملکوتیان بدان گونه جلوه و تلألؤ داشت که ستارگان در شب برای زمینیان شکوه و درخشش دارند. ازاین‌رو آن بانوی مکرمه زهرا نامیده شد.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان هرمزگان افزود: در تفسیر کبیر راضی که برای اهل سنت است آمده کوثری که به پیغمبر (ص) داده شد بسیار مبارک بود، برای آنکه ریشه فاطمه (س) را از بین ببرند اولاد آن حضرت را کشتند، بااین‌وجود اولادی که از پیامبر (ص) در سراسر جهان و در کشورهای مختلف پراکنده‌اند و به‌عنوان «سادات» شناخته می‌شوند، نسب آنان به کوثر وجود فاطمه زهرا (س) منتهی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا مراسم سوگواری حضرت زهرا استاد حوزه حضرت فاطمه فاطمه زهرا حضرت مهدی حضرت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سروده‌ای را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند

مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در صفحه توئیتر خود، غزلی را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق در یک جلسه مرتبط خوانده بودند، منتشر کرد نوشت:غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر انقلاب اسلامی است. 

معظم له این بیت از سروده را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خوانده‌اند:

تو را‌است معجزه در کف زساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژد‌ها مگریز

متن کامل این غزل با دستخط مبارکشان برای اولین بار منتشر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس نشانگر تحقق وعده‌های خداوند است
  • دختران کبدی قم در جمع ۱۶ تیم برتر کشور
  • سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است
  • شکست آمریکا در صحرای طبس تحقق وعده‌های خداوند است
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • سروده‌ای که رهبر انقلاب در آستانه عملیات «وعده صادق» خواندند
  • سروده‌ای را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند