Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@06:33:43 GMT

سوء‌استفاده مقامات رواندا از کودکان بی‌خانمان

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۶۰۶۳

سوء‌استفاده مقامات رواندا از کودکان بی‌خانمان

بازداشت خودسرانه کودکان بی خانمان در مرکز عبور و مرور گیکوندویِ رواندا با ضرب و شتم خشونت آمیز، شرایط ملالت بار و سوء استفاده های دیگر مشخص شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان دیده‌بان حقوق بشر (HRW)، بازداشت خودسرانه کودکان بی خانمان در مرکز عبور و مرور گیکوندویِ رواندا با ضرب و شتم خشونت آمیز، شرایط ملالت بار و سوء استفاده های دیگر مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش از دولت رواندا می خواهد تا این مرکز را تعطیل کند و به‌منظور همراهی با تعهدات بین المللی حقوق بشر، سیاست های خود در مورد بازداشت هایی که رفتارهای غیر سالم و انحرافی خوانده می شود را تغییر دهد.

این گزارش همچنین از کمیته حقوق کودک (CRC) در سازمان ملل متحد می خواهد تا در جهت درخواست اطلاعات بیشتر گام برداشته و این دولت را به ایجاد تغییر در رویه خود ترغیب کند.

CRC برای بررسی رواندا در تعهدات پیمان 2020 تأسیس شده بود و گزارش دیده بان حقوق بشر خاطرنشان می کند که این کمیته در سال 2013 از رواندا خواسته بود تا گیکوندو را تعطیل کند.

رواندا در سال 2018 طی مکاتبه ای با CRC ادعا کرد که گیکوندو بازداشتگاه نیست بلکه مرکز عبور و مروری است که کودکان پیش از اعزام به خانه یا برنامه های توانبخشی در آنجا مورد معاینه قرار می گیرند.

با این حال، گزارش دیده بان حقوق بشر بر اساس مصاحبه های انجام شده با 30 کودک بازداشت شده در سال 2019 تصویر متفاوتی را ترسیم می کند.

این گزارش ادعا کرد: "به محض بازداشت کودکان توسط پلیس سوء استفاده آغاز می شود. در برخی موارد، کودکان گزارش داده اند که در طول بازداشت و به ویژه وقتی سعی در فرار داشتند مورد ضرب و شتم قرار می گیرند."

این گزارش، شرایط اسفناک و تحقیرآمیز را شرح داد و مصاحبه های خود با بسیاری از کودکان بازداشت شده را نقل کرده و از زبان پسری 15 ساله برخی از خشونت ها را اینگونه توصیف کرد: "نمی دانم چند بار کتک خوردم. حتی وقتی نشسته بودم و با دوستانم صحبت می کردم، مشاوران من را کتک زدند. آنها هرگز مرا کمتر از 5 بار کتک نزدند."

کمیته حقوق کودک یک بیانیه مطبوعاتی را منتشر کرد که به طور کلی به پیشرفت حقوق بشر در رواندا طی سالهای اخیر و نیز کاستی های آن پرداخته است.

این بیانیه، گزارشی از پاسخ دولت رواندا به ادعاهای مربوط به رفتار با کودکان خیابانی و پناهندگان و نگرانی های مطرح شده درباره این مسئله توسط احزاب متعدد را ارائه داده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دیده بان حقوق بشر کودکان بی خانمان سوء استفاده مرکز عبور ضرب و شتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۶۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر چین در کانادا به پکن بازگشته است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در گزارش رویترز آمده است: جزئیات بیشتری در مورد دلیل ترک پست سفیر چین در کانادا در دسترس نیست و سفارت چین در اتاوا نیز به درخواست‌ها برای اظهارنظر در این باره پاسخ نداده است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه چین پیشتر اعلام کرده بود که ما ژائوسو معاون وزیر خارجه چین در زمان سفر دیوید موریسون معاون وزیر خارجه کانادا به پکن، با وی درباره روابط چین و کانادا و سایر موضوعات مورد علاقه و نگرانی‌های مشترک گفت‌ وگو کرده است.

در این گزارش آمده است: خبر بازگشت سفیر چین از کانادا اولین بار توسط روزنامه گلوب‌اند میل منتشر شد. این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشته بود که کونگ در روز ۹ آوریل (۲۱ فروردین) پست خود را ترک کرد و به دلیل ناگهانی بودن، این اتفاق حتی برای برخی از اعضای هیات دیپلماتیک چین نیز غافلگیرکننده بوده است.

این گزارش می‌افزاید: روابط چین و کانادا از سال ۲۰۱۸ و به دنبال دستگیری منگ وانژو مسئول مالی شرکت مخابراتی چینی هوآوی تکنولوژیز که به دستور آمریکا و از سوی پلیس کانادا انجام شد، رو به تیرگی نهاد.

بر اساس این گزارش، پکن نیز چندی بعد ۲ تبعه کانادا به نام‌های مایکل کاوریگ و مایکل اسپاوور را به اتهام جاسوسی و انتقال اسرار محرمانه دستگیر کرد.

در این گزارش آمده است: این ۲ نفر بعد از گذراندن بیش از یک هزار روز بازداشت در چین، در همان روزی که منگ وانژو از زندان کانادا آزاد و به پکن بازگشت، از بازداشت آزاد شده و به کانادا بازگشتند.

دیگر خبرها

  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • بررسی امکان جریمه افراد بی‌خانمان در آمریکا
  • سفیر چین در کانادا به پکن بازگشته است
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است