Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@16:50:55 GMT

فرار بیش از 39000 غیرنظامی دیگر از ادلب سوریه+تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۷۲۱۱

فرار بیش از 39000 غیرنظامی دیگر از ادلب سوریه+تصاویر

در پی دور جدید تلاش دولت سوریه و انجام "عملیات سنگین یگان های ارتش در پیگیری تروریست ها" در ادلب در 24 ساعت گذشته 39377 غیرنظامی دیگر از خانه های خود در منطقه شمال غرب ادلب  فرار کرده اند. این غیرنظامیان به مناطق نزدیک مرز ترکیه می روند.

به گزارش عصر ایران، بیش از 39000 غیرنظامی دیگر از ادلب سوریه فرار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این غیر نظامیان سوری که به دلیل حملات مداوم دولت سوریه و روسیه به اجبار آواره شده اند ، راهی منطقه های امن تر در نزدیکی مرز ترکیه می شوند.

به گزارش، در ادلب سوریه در تاریخ 28 ژانویه سال 2020. حدود 21000 غیرنظامی دیگر از خانه های خود فرار کرده اند.

پس از دور جدید تلاش دولت بشار اسد و متحدان آن برای تسلط بر استان ادلب که تنها استان باقی مانده در دست مخالفان بشار اسد است و به دلیل عبور بزرگراه بین المللی ام5 برای ذولت سوریه اهمیت استراتژیک دارد، تعداد غیرنظامیان آواره از نوامبر 2019 به 541 هزار نفر رسیده است.

1- ادلب کجاست؟

استان ادلب در شمال غرب سوریه واقع است و با استان حتای ترکیه 130 کیلومتر مرز مشترک دارد. در شرق این منطقه شهر حلب، در شمال شرق آن شهرستان عفرین، در جنوب استان حما و در شمال غرب آن استان لاذقیه قرار دارد.

پس از آن که مخالفان سوری ادلب را تحت کنترل گرفتند و روسیه نیز در اکتبر 2015 وارد جنگ شد، این شهر هدف حملات هوایی شدیدی قرار گرفت.

2- ادلب چند میلیون نفر جمعیت دارد؟

پس از آغاز درگیری در سوریه بیشترین میزان مهاجرت به دلیل هم مرزی با ترکیه به استان ادلب صورت گرفت. شهر ادلب هم اکنون مأمن نزدیک به چهار میلیون غیرنظامی است.

بر اساس آمار اداره ثبت غیرنظامیان محلی ادلب، تقریبا 2 میلیون و 400 هزار نفر مردم محلی و 1.3 میلیون نفر مهاجر داخلی در این شهر به سر می برند. تقریبا یک میلیون نفر از آنان در 200 اردوگاه مستقر در مرز با ترکیه ساکن هستند.

3- ادلب برای سوریه چه اهمیتی دارد؟

ادلب که «گره کور» جنگ داخلی سوریه محسوب می شود، از لحاظ موقعیت خود حائز اهمیت است. بزرگ راه ام5 که ترکیه، سوریه و اردن را به یکدیگر وصل می کند، از این شهر می گذرد. ادلب همچنین در همسایگی استان‌های لاذقیه، حما و حلب قرار دارد. همسایه بودن ادلب به لاذفیه، که پایگاه هوایی الحمیمیم روسیه و کاخ/قلعه بشار اسد در آن وجود دارد، به ارزش استراتژیکی آن می افزاید.

همچنین از گذرگاه مرزی باب الهوی در ادلب ماهانه حدود هزار و 500 تریلی حامل کمک‌های بشردوستانه عبور می کنند. علاوه بر این از این گذرگاه ماهانه حدود 4 هزار 500 تریلی حامل کالاهای تجاری عبور می کنند.

4- ادلب، چرا برای ترکیه مهم است؟

ادلب حدود 130 کیلومتر مرز مشترک با ترکیه دارد و طی تمام سالهای جنگ در سوریه پناهگاه لجستیک مخالفان سوری نزدیک به ترکیه و تحت تسلط آنان بوده است.

از سوی دیگر نیروهای مسلح ترکیه 12 نقطه نظارتی در ادلب دارند که این موضوع ادلب را به مکان مهمی برای دولت ترکیه  تبدیل کرده است.

حضور تعداد زیادی گروه‌های مسلح نزدیک به ترکیه در ادلب که برخی در لیست سازمان های تروریستی سازمان ملل قرار دارند، احتمال عقب نشینی/نفوذ این گروه‌ها را به خاک ترکیه  در پی دارد.

5 - کدام گروه ها کنترل ادلب را در دست دارند؟

تا پیش از آغاز دور جدید عملیات سوریه و روسیه  برای بازپس گیری ادلب از مخالفان در نوامبر 2019،  نقاط مختلف ادلب در کنترل چند گروه مخالف بشار اسد و گروه مسلح تحریر الشام قرار داشته است. در ماه می سال جاری 14 گروه مخالف حاضر در ادلب زیر چتر «جبهه وطنیه للتحریر» متحد شدند.

گروه های مخالفی مانند فیلق الشام، جیش النصر، ارتش آزاد ادلب، شهدا الاسلام، تیپ الحریه، جبهه التحریر سوریه و جیش الاحرار با نزدیک به 70 هزار نیروی خود یکی از مهمترین نیروهای مخالف علیه بشار اسد را تشکیل دادند. همچنین به جز مخالفین یکی از گروه هایی که در ادلب حضور دارد نیز هیئت تحریر الشام است.

بیش از 25 هزار تن از اعضای جبهه النصره که سال گذشته از سوی سازمان ملل به عنوان گروه تروریستی شناخته شد، پس از جدایی از این گروه، هیئت تحریر الشام را تشکیل دادند. گرچه برخی از اعضای تحریر الشام طی ماه های اخیر از این گروه جدا شده اند، اما این گروه هنوز هم دارای قدرت زیادی است و گذرگاه مرزی باب الهوا را نیز در اختیار دارد.

برخی از اعضای جبهه النصره نیز گروه حراس‌الدین را تشکیل داده اند. به نظر روس ها، کنترل ادلب در دست تروریست ها است.

ادلب به دلیل اینکه آخرین استان در کنترل مخالفان دولت سوریه است دارای اهمیت زیادی است. ترکیه در شمالغرب، حلب در شرق، حماء در جنوب و استان لاذقیه در غرب ادلب قرار دارند و به همین دلیل نیز این استان دارای اهمیت زیادی است.

منبع: خبرگزاری سانا و آناتولی

          

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: غیرنظامی دیگر تحریر الشام استان ادلب میلیون نفر ادلب سوریه دولت سوریه دور جدید بشار اسد شمال غرب گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟

کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره پرتغالی باشگاه النصر عربستان، از جمله افراد مشهوری است که حتمالا تمام کشورهای دنیا با آغوش باز پذیرای او و خانواده‌اش هستند.

در گزارش خبرورزشی آمده است:رونالدو همیشه نشان داده مکان‌های مختلفی را برای سفر و گذراندن تعطیلات انتخاب می‌کند اما یک اتفاق مرموز میان تمام تصمیم‌های کریس حسابی به چشم می‌خورد. جالب است بدانید که او از سال ۲۰۱۴ به طرز عجیبی هرگز به آمریکا سفر نکرده و حتی یکبار به بهانه‌ای در اردوی پیش فصل یوونتوس در ایالات متحده حاضر نشد!

گفته می‌شود دلیل سفر نکردن کریس رونالدو به آمریکا، بازبودن پرونده قضایی او در خاک این کشور است. اتهام تجاوز رونالدو به خانم کاترین مایورگا با گذشت سال‌ها از این ماجرا همچنان در دست بررسی است و پلیس لاس وگاس در حال تحقیق روی این پرونده می باشد.

اگرچه که بارها رونالدو این اتهام را رد کرده ولی در صورت سفر به آمریکا احتمال دستگیر شدن او وجود دارد و به همین خاطر هم او به توصیه وکلای خود به آمریکا سفر نمی‌کند.

 

دیگر خبرها

  • راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • امید افغانستان به تیم ملی ایران/تلاش سامورایی برای فرار از رسوایی
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • راننده تاکسی ترکیه ای طلب۲۰۰دلار کرایه کرد؛ مسافر ایرانی او را کشت، پولهایش را برداشت و با ماشین او فرار کرد