Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش سوریه روز پنجشنبه به پیشروی‌های خود در محور حلب جنوبی ادامه داده و مناطق بیشتری را تحت سیطره خود در آورده است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، خبرگزاری سانا گزارش داد که یگان‌های ارتش سوریه در حال پیش‌روی در محور حلب جنوبی (محور خان طومان غربی) است.

بر اساس گزارش خبرگزاری سوریه، ارتش سوریه همزمان با پیشروی، چند تونل را که تروریست‌ها زیر کوه‌ها در منطقه تلة الصخر حفر کرده بودند را کشف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از سوی دیگر ارتش سوریه امروز توانست روستا‌های «جوباس» و «مردیخ» در جنوب شهر «سراقب» در شرق ادلب را به کنترل خود درآورد.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه فقط چهار کیلومتر تا شهر سراقب یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های شرق ادلب که در کنترل گروهک تروریستی جبهه النصره است، فاصله دارد.

یک منبع میدانی در ریف ادلب گفت: «ارتش سوریه فقط به اندازه زمین‌های کشاورزی اطراف سراقب تا آنجا فاصله دارد و گروه‌های تروریستی خانواده‌هایشان را از آنجا بیرون بردند».

ارتش سوریه در استان ادلب شهر راهبردی «معره النعمان» دروازه شرقی جبل الزاویه را آزاد کرده و با کنترل تعدادی از روستا‌های اطراف جاده بین المللی حلب به دمشق امنیت را به کیلومتر‌ها از این جاده بازگرداند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پیشروی های مهم ارتش سوریه محور حلب جنوبی یگان های ارتش سوریه محور حلب جنوبی ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش کره جنوبی به دنبال ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون

به نقل از پایگاه خبری استریتس تایمز، منابع متعددی گفته‌اند ارتش کره جنوبی به تازگی در حال بررسی ممنوعیت گسترده آیفون در ساختمان‌های نظامی به دلیل افزایش نگرانی‌ها نسبت به نشت احتمالی اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا است.

این منابع یعنی گروهی از افسران درجه دار که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، گفته‌اند که فرماندهی نیروی هوایی کره جنوبی ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) اطلاعیه‌ای داخلی در سرور اینترانت خود منتشر و در آن استفاده از هر دستگاهی که قابلیت ضبط صدا دارد و به برنامه‌های شخص ثالث اجازه نمی‌دهد که کارکرد‌های اصلی را کنترل کنند را از تاریخ ۱ ژوئن (۱۲ خرداد) ممنوع اعلام کرد. گوشی موبایل‌های آیفون نیز مشمول این ممنوعیت هستند.

بر اساس این اطلاعیه، تصمیم ممنوعیت استفاده آیفون در ارتش کره جنوبی در جلسات مشترک ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی این کشور واقع در «گه ریونگ ده» در استان «چونگ چونگ جنوبی» اتخاد شده است.

در این اطلاعیه آمده است: ممنوعیت هر نوع ضبط صدا، نه تنها ارتباطات رسمی شامل جلسات، مکالمات اداری، اعلامیه‌های کاری و شکایات و مشاوره با مردم، بلکه برای ارتباطات غیررسمی مانند تماس‌های تلفنی خصوصی (داخل ساختمان‌های نظامی) را شامل می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، تعمیم دادن احتمالی این ممنوعیت به تمام واحد‌های تابعه درحال بررسی است. فرماندهی ارتش کره جنوبی این ممنوعیت را از آوریل (فروردین-اردیبهشت) به صورت آزمایشی اجرایی کرده است. اگر این ممنوعیت تعمیم یابد، احتمالا از «گه ریونگ ده» فراتر می‌رود و همه واحد‌های دیگر در سرتاسر کره جنوبی را در بر می‌گیرد.

دستگاه‌هایی که قرار است ممنوع شوند، انواع ساعت‌های هوشمند را نیز شامل می‌شوند.

در حال حاضر، تخمین زده می‌شود که حدود ۱۰ هزار کادر نظامی شامل حدود ۶ هزار افسر در مرکز دفاع «گه ریونگ ده» مشغول به کار باشند. به دلایل امنیتی، تعداد دقیق آنها فاش نمی‌شود.

اگر این ممنوعیت به تمام واحد‌های تابعه تعمیم پیدا کند، تقریبا ۵۰۰ هزار کادر نظامی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • سیلاب بعضی از محور‌های خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • وضعیت محور دروازه قرآن شیراز و آرامش در تردد خودروها + فیلم
  • ارتش کره جنوبی به دنبال ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون
  • استفاده از آیفون و اپل واچ در ارتش کره جنوبی ممنوع شد
  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه
  • «مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد