Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@15:48:31 GMT

سازمان ملل: آتش بس در لیبی ۱۱۰ بار نقض شده است

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۷۹۹۰

سازمان ملل: آتش بس در لیبی ۱۱۰ بار نقض شده است

خبرگزاری تسنیم: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "غسان سلامه" فرستاده سازمان ملل در امور لیبی امروز پنجشنبه گفت که آتش‌بس در لیبی جوهری روی کاغذ بیش نیست و یکصد و ده بار نقض شده است.

وی از همه طرف‌‌ها خواست تا برای آتش‌بس در لیبی و اجرای نتایج اجلاس اخیر برلین درباره این کشور تلاش کنند.

«دانگ دینگ کوی» نماینده ویتنام در سازمان ملل که روز چهارشنبه ریاست شورای امنیت را برعهده داشت، اعلام کرده بود: انتظار دارم قطعنامه‌ای در راستای حمایت از نتایج اجلاس برلین درباره لیبی به سرعت تصویب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سوالی درباره امکان تصویب قطعنامه‌ای در جلسه امروز پنجشنبه این شورا درباره لیبی گفته بود: رایزنی‌ها ادامه دارد و ما به سرعت کار می‌کنیم.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان دوشنبه گذشته گفته بود که کشورش به تلاش برای تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت برای حمایت از نتایج برآمده از اجلاس اخیر برلین درباره لیبی ادامه می دهد.

برلین 19 ماه جاری میلادی شاهد کنفرانس بین‌المللی درباره لیبی با مشارکت شماری از سران و نمایندگان روسیه، آمریکا، مصر، فرانسه، انگلیس، چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا، امارات، الجزایر، کنگو به همراه سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب بود.

شرکت کنندگان در بیانیه پایانی خود خواهان تقویت آتش بس در لیبی و توقف حملات به تاسیسات نفتی و تشکیل یک نیروی نظامی واحد در لیبی و ورود صادرات سلاح به این کشور شدند.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: سازمان ملل آتش بس لیبی آتش بس در لیبی قطعنامه ای برلین درباره درباره لیبی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۷۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا اشتباه می‌کند قطعنامه‌ی شورای امنیت الزام آور است

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون الجزیره، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در واکنش به ادعای نماینده آمریکا مبنی بر اینکه قطعنامه آتش بس در غزه الزام آور نیست تاکید کرد قطعنامه تصویب شده، قانون بین المللی و الزام آور است آمریکا دارد اشتباه می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«قطعنامه‌هایی که در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب می‌رسند خودبخود به قانون بین الملی تبدیل می‌شوند. اما نماینده آمریکا در سازمان ملل در سخنانش، اظهارنظری شگفت انگیز و عجیب بیان کرد و گفت: «قعطنامه‌ی شورای امنیت سازمان ملل (درخواست برای برقراری آتش بس فوری در نوار غزه) الزام آور نخواهد بود».

پس از رای گیری و تصویب قطعنامه‌ی شماره ۲۷۲۸، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت به نظر می‌رسد آمریکا اشتباه می‌کند.

فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: «همه قطعنامه‌های سازمان ملل قانون بین المللی هستند لذا هر چه قانون بین المللی الزام آور باشد قطعنامه‌ها هم به همان میزان الزام آورند.»

دبیرکل سازمان ملل در پیامی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده گفت شورای امنیت بالاخره قطعنامه‌ای را تصویب کرد که از مدت‌ها پیش در غزه منتظرش بودند و اجرای آن را خواستار شد.

وی افزود اجرایی نشدن این قطعنامه‌ی آتش بس در غزه، گناهی نابخشودنی است.

دیگر خبرها

  • برلین ‌بار دیگر نسبت‌ به تجاوز نظامی اسرائیل به رفح هشدار داد
  • دیدار هیات‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • همه چیز درباره قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • دیدار هیئت‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • آمریکا اشتباه می‌کند قطعنامه‌ی شورای امنیت الزام آور است
  • تصویب قطعنامه آتش بس در غزه
  • آمریکا : قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌ بس در غزه الزام آور نیست
  • دبیرکل سازمان ملل: قطعنامه آتش بس در غزه باید اجرا شود
  • قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد
  • ️قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه به تصویب رسید