Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،بیست و ششمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور امروز (پنجشنبه) با حضور دکتر حمیدرضا علومی یزدی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر مولابیگی، معاون دیوان عدالت اداری، آیت الله دکتر دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و دکتر عنایت الله رحیمی، استاندار فارس در دانشگاه شیراز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود نیلی احمدآبادی دانش آموخته سابق دانشگاه شیراز و رئیس دانشگاه تهران در این نشست اظهار کرد: دانشگاه‌ها مرکز تفکر و تعقل هستند و سیاست‌های کلان و راهبردهای کشور در حوزه علم و فناوری برعهده دانشگاه‌های بزرگ است.

وی افزود: اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور به ابتکار دانشگاه صنعتی اصفهان تشکیل می‌شود که این نشست بیست و ششمین آن است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: یکی از موفقیت‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران، درخشش دانشگاه‌های کشورمان در مجامع علمی دنیا است و سال به سال جایگاه دانشگاه‌های ایران در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی بهبود و ارتقاء می‌یابد.

نیلی احمدآبادی خاطر نشان کرد: هم اکنون شبکه همکاری علمی دانشگاهیان کشورمان در سراسر دنیا گسترده شده و از اساتید و دانشجویان فعال، خوش‌فکر و علاقه‌مند به خوبی استقبال می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها رسالت بزرگ‌تری را برای خود قائل هستند و آن مشارکت در حل مسائل و مشکلات جامعه است.

رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: هم اکنون حدود ۷۰ درصد انتشارات مقالات علمی معتبر کشور توسط ۱۳ دانشگاه بزرگ صورت می‌گیرد و بزرگ‌ترین پژوهش‌های کاربردی نیز به صورت مشترک در این دانشگاه‌ها اجرا می شود.

نیلی احمدآبادی گفت: تعامل مناسبی با مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته و به دنبال آن هستیم که هر چه بیشتر از ظرفیت دانشگاه‌ها برای حل چالش‌های فرا رو در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

وی بیان کرد: با همکاری مسئولان اجرایی صندوقی ایجاد شده که رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاه‌ها بیش از پیش به سوی مسائل و معضلات جامعه سوق داده شود.

رئیس دانشگاه تهران گفت: ایجاد ساختار فرآیند فعال و سازمان‌یافته بین تقاضاهای جامعه و توانمندی‌های دانشگاه از جمله مواردی است که در اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور مورد تأکید قرار گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما دانشگاه‌های بزرگ کشور به نمایندگی از سایر دانشگاه‌ها با افتخار اعلام می‌کنیم که توان حل مسائل و مشکلات کشور را داریم و با هم‌افزایی می‌توانیم به سوی آینده‌ای روشن گام برداریم.

گفتنی است؛ در این اجلاس نحوه تعامل دانشگاه‌ها با دیوان عدالت اداری به گفت‌وگو و تبادل‌نظر گذاشته شد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقاله علمی اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور رئیس دانشگاه تهران نیلی احمدآبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۸۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور

به گژارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد فاطمی نماینده منتخب مردم بابل در مجلس دوازدهم شورای اسلامی در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با تبریک و افتخار از حملات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: امروز کشور به لحاظ نظامی و دستاورد‌های علمی، پژوهشی و اختراعات نخبگان و تولیدات محصولات علمی در مجامع بین‌المللی دارای اقتدار و صاحب نفوذ است.

وی افزود: مردم ولی نعمتان ما هستند و خواهان رفاه اجتماعی و معیشتی هستند. دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت مدیران جهادی به جامعه کمک کرد. لازم است از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در پویایی و شکوفایی این مملکت استفاده بهینه کرد.

نماینده منتخب بابل به رشادت‌ها و ایثار ملت در دوران دفاع مقدس و در دفاع از حریم و حرم اشاره کرد و گفت: مردم همیشه پای نظام و انقلاب و رهبری ایستادند. شهداء دارای کرامت هستند مهمترین اهداف و فعالیت مسئولان در راستای منویات مقام معظم رهبری و مطالبات مردم و دانشگاهیان است.

فاطمی بیان کرد: الگو پذیری از سیره حضرت علی(ع) و در فعالیت‌های اجرایی کشور بسیار حائز اهمیت بوده و رعایت این سیره می‌تواند نگین درخشان حکمرانی باشد. احقاق حق حقوق شهروندی برای معیشت مردم یک تکلیف است.

وی عنوان کرد: شهرستان بابل یکی از مهم‌ترین مراکز علمی و فرهنگی بوده و از ظرفیت علمی بالایی برخوردار است. در ایجاد و گسترش رشته‌های مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بابل تلاش کرده و به اتفاق همکاران مجلس از حقوق شهروندی کارکنان و هیئت علمی دفاع و برای ارتقای سطح علمی، پژوهشی و فرهنگی بابل و دانشگاه و مراکز آموزشی تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان
  • اختصاص ۷۰ درصد درآمد‌ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به هیأت‌های استانی
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا