Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.   جزئیات ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون سال ۹۹ منتشر شد
سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه‌ای را مبنی بر رشته‌هایی که در سال ۱۳۹۹ پذیرش آن‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی و بدون آزمون در کنکور سراسری سال ۹۹ است، منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
زمان ثبت نام برای شرکت در این رشته‌ها از ۲۰ اسفندماه سال ۹۸ آغاز می‌شود و تا ۳۱ شهریور ماه ۹۹ ادامه دارد.

ضرر اعضای هیئت علمی خاموش به پیشرفت کشور
محمدسعید سیف مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت: علیرغم فعالیت ۲۵ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های دولتی تحت پوشش ما، اما از هر ۳ الی ۴ استاد تنها یک نفر قرارداد ارتباط با صنعت دارد درحالیکه به صورت طبیعی در دنیا هر استاد حداقل درگیر یه پروژه ارتباط با صنعت است بنابراین توقع داریم که اساتید دانشگاه‌های ما بیش از پیش فعال شوند و هرکدام حداقل در یک پروژه ارتباط با صنعت مشارکت کنند، درواقع ما هنوز نتوانسته‌ایم از تمام امکانات و ظرفیت تعداد زیادی از دانشجویان و اساتیدمان استفاده کنیم.

ایجاد مجموعه‌ای علمی و فناوری در حوزه آی تی به یاد دانش‌آموختگان حادثه سقوط هواپیما
منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: قرار است به یاد جمعی از دانش آموختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی با ایجاد یک مجموعه علمی و فناورانه، همکاری و هم افزایی را با دانشگاه‌ها در حوزه آی تی و هوش مصنوعی داشته باشیم لذا بحث‌های مقدماتی این موضوع انجام شد، اما برنامه‌های اجرایی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده و در حال تکمیل است.  
نظام حقوقی کشور ظرفیت لازم کنترل، مدیریت و پیشگیری از سیل را ندارد
عضو کارگروه حقوقی هیئت رسیدگی به سیلاب گفت: عملکرد بیش از ۲۰ سازمان در موضوع سیل را بررسی کردیم؛ متاسفانه نظام حقوقی ما ظرفیت لازم برای کنترل، مدیریت و پیشگیری از سیلاب را ندارد.

باید حوادثی همچون سیل برای مردم عادی شود
رحیمیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران گفت: باید بپذیریم که تغییر اقلیم نقش اساسی را در رخداد سیلاب دارد این موضوع شرایط زندگی را تغییر می‌دهد به گونه‌ای که در بعضی سال‌ها پرآبی و در برخی سال‌های دیگر خشکسالی را شاهد خواهیم بود بنابراین این موضوع طبیعی است که با سیلاب روبرو باشیم. چنین حوادثی باید برای ما عادی تلقی شود و سازگاری و تاب آوری خود را نسبت به آن‌ها در زندگی افزایش دهیم.
ثبت‌نام در شانزدهمین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی علوم پزشکی پایان یافت
فرصت یک روزه ثبت نام در شانزدهمین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور ۶ بهمن ماه ۹۸ پایان پذیرفت.  
مدارک مورد پذیرش شرکت در آزمون دکتری رشته‌های علوم تغذیه، سالمندشناسی و نانوفناوری پزشکی اعلام شد
مرکز سنجش آموزش پزشکی، مدارک مورد پذیرش برای شرکت در آزمون دکتری سه رشته سالمندشناسی، علوم تغذیه و نانوفناوری پزشکی دکتری تخصصی و پژوهشی (PhD) را اعلام کرد.
دانشگاه آزاد در ۱۰ رشته رتبه اول کشور را کسب کرد
بابک نگاهداری معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه‌های ایران در ۲۲ رشته موضوعی به عنوان دانشگاه‌های مؤثر رتبه بندی شده اند. در اکثر این رشته‌ها یعنی ۱۴ رشته-موضوع، دانشگاه آزاد حضور مؤثر داشته و در ۱۰ رشته در تعداد مستندات علمی رتبه اول را کسب کرده است.

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان فراگیر ارشد پیام نور از فردا، ۷ بهمن ۹۸ آغاز می‌شود
ثبت نام داوطلبانی که اسامی آنان به عنوان پذیرفته شده نهایی آزمون ورودی دوره‌های فراگیر تحصیلات تکمیلی (دانش پذیری کارشناسی ارشد) دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال ۱۳۹۸ (نوبت بیستم) اعلام شده، از فردا دوشنبه ۷ بهمن ۹۸ لغایت یکشنبه ۱۳ بهمن ۹۸ انجام می‌گیرد.  
نتایج آزمون ملی دانش‌آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور اعلام شد
نتایج دوازدهمین آزمون ملی دانش‌آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور در سایت مرکز سنجش آموز پزشکی منتشر شد و کلیه پذیرفته شدگان مرحله اول (نظری) باید برای شرکت در مرحله دوم آزمون (عملی) از روز شنبه ۱۲ بهمن ماه ۹۸ به سایت اینترنتی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی gsia.tums.ac.ir/ic_dentistry_school مراجعه کنند.

مهلت دفاع از پایان‌نامه و رساله دانشجویان دانشگاه آزاد تمدید شد
دستورالعمل «تمدید مهلت دفاع از پایان‌نامه و رساله دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال اول ۹۹-۹۸» به رؤسای استان ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد نتایج آزمون سیل پذیرش دانشجو بدون کنکور اعضای هیئت علمی ارتباط با صنعت دانش آموختگان دانشگاه آزاد برای شرکت علوم پزشکی دانشگاه ها ثبت نام بهمن ماه اعلام شد رشته ها بهمن ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۹۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۳ شروع شد

علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون دکتری ۱۵۱۶۴۳ داوطلب شرکت کرده که  تعداد ۱۲۵۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند.

وی افزود: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شده است.

کریمیان تاکید کرد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ... در دهه اول خرداد ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده و آن‌دسته از افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، باید از روز شنبه اول اردیبهشت تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

وی با اشاره به این که از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند ۶۸۷۶۵ نفر مرد و ۵۶۴۰۹ نفر زن هستند خطاب به متقاضیان تأکید کرد: ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کرده و توجه داشته باشند دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۳ شروع شد
  • اهدای اعضای بدن یک کودک خرمشهری به بیماران نیازمند
  • اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شریف
  • بیشترین پذیرفته شدگان اولیه کنکور دکتری، آقایان هستند
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود