Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@11:21:03 GMT

ایران خودکفا در تولید صنایع آب و فاضلاب

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۹۹۱۲

ایران خودکفا در تولید صنایع آب و فاضلاب

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسم تقی‌زاده خامسی معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی و سیزدهمین نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب در مشهد گفت: اکنون به جز موارد اندک در حوزه تصفیه‌خانه فاضلاب تمام نیاز‌های صنایع آب و فاضلاب در داخل کشور تولید می‌شود و در این زمینه وابسته به خارج نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او تصریح کرد: پیشتر مشکلاتی در تامین پمپ‌های بزرگ و سنگین داشتیم که به تدریج ساخت آن در کشور توسعه یافت و نیاز به خارج از کشور در این زمینه رفع شد.
معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو گفت: مشکل جزئی مربوط به ممبران تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است که تاکنون از خارج کشور تامین شده و اخیرا ۲ شرکت داخلی نمونه مشابه آن را ساخته‌اند که مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند.

تقی زاده خامسی با اشاره به استقبال و حضور قابل توجه تولیدکنندگان حوزه صنایع آب و فاضلاب و کشاورزی در سیزدهمین نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب و پانزدهیمن نمایشگاه بین المللی کشاورزی در مشهد افزود: به نظر می‌رسد همه گروه‌های فنی و تولیدکننده عزم خود را جزم کرده‌اند که تمام نیاز‌های بخش آب و کشاورزی در داخل کشور تولید شود.
او تصریح کرد: طی گفتگو‌هایی که با شرکت کنندگان در این نمایشگاه داشتم، بیشترین مشکل آنان مواد اولیه بود که سهمیه‌بندی و گران شدن این مواد چالش‌هایی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است و امیدوارم با رفع مشکلات موجود نگرانی‌ها در این زمینه برطرف شود.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی و سیزدهمین نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب با هدف شناساندن ظرفیت‌های داخلی و خارجی، ارایه محصولات جدید در زمینه‌های مختلف از جمله ماشین‌آلات توسعه صنایع کشاورزی، ایجاد اشتغال و رونق تولید، برقراری ارتباط مناسب میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و توسعه صادرات بخش کشاورزی از ۹ تا ۱۲ بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد دایر است.

این ۲ نمایشگاه در فضایی به گستره ۲۲ هزار مترمربع با حضور ۲۰۵ شرکت داخلی و ۹۵ شرکت از نمایندگان برند‌های کشور‌های فرانسه، آلمان، هلند، ترکیه، هند، چین، کره جنوبی، ژاپن، مالزی و ایتالیا برپا شده که زمینه فعالیت آن‌ها ادوات، ماشین‌آلات، مکانیزاسیون و نهاده‌های کشاورزی، تجهیزات گلخانه‌ای و سیستم‌های آبیاری و آبرسانی است.   انتهای پیام// ز.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب وزیرنیرو کشاورزی نمایشگاه بین المللی کشاورزی صنایع آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی خیام نکویی شامگاه پنج شنبه در نشست شرکت‌های دانش بنیان به میزبانی پارک علم و فناوری استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد مواد غذایی کشور حاصل تلاش کشاورزان ایرانی است، ابراز داشت: برای تأمین ۲۰ درصد مابقی نیازمند به واردات برخی محصولات هستیم.

وی ضمن بیان اینکه واردات محصولات کشاورزی ۱۴ تا ۱۶ میلیون دلار خروج ارز را به همراه دارد، افزود: در دولت سیزدهم به دنبال تأمین مواد غذایی در داخل کشور هستیم.

رئیس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه در کنار تولید باید برای ارزآوری محصولات کشاورزی به فکر صادرات نیز بود، ابراز داشت: تأمین امنیت غذایی یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم است لذا رویکرد وزرات جهاد کشاورزی گسترش کشاورزی اقتصادی با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان است.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه سال گذشته ۱۳۳ میلیون تن انواع محصول کشاورزی در کشور تولید شد، تصریح کرد: این میزان طی چهار دهه رشد قابل توجه داشته است اما می‌بایست برای مازاد تولید برنامه صادرات محور طرح‌ریزی کنیم.

وی افزود: شرکت‌های فناور و دانش بنیان در این طرح‌ریزی کشاورزی اقتصادی می‌توانند نقش مهم داشته باشند تا با تکیه بر همین توان بتوان به تأمین کامل امنیت غذایی در کشور دست یافت.

کد خبر 6082198

دیگر خبرها

  • ساخت کیت انتقال ژن با پایه کربنی در کشور
  • استقبال از محصولات پزشکی ایران در مالزی
  • جذب سرمایه گذاری خارجی در پتروشیمی با کمک شرکت های دانش بنیان
  • امسال در تولید گندم نان خودکفا می شویم
  • جایگاه ویژه صنایع غذایی و محصولات کشاورزی در اکسپو ۲۰۲۴
  • ۱۳۰ میلیون دلار سهم ایران از بازار جهانی محصولات آرایشی و بهداشتی
  • تأمین کننده ها و توزیع کننده های ورق گالوانیزه در ایران
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند