Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین رویدادهای موسیقی کشور در هفته گذشته را در این گزارش بخوانید.

بیشتر بخوانید: مشخص شدن خوانندگان پاپ حاضر در جشنواره موسیقی فجر

ماجرای بستری شدن شجریان در بیمارستان و مرخص شدنش

ابتدای این هفته محمدرضا شجریان خواننده آواز ایرانی برای انجام چکاپ در بیمارستان حاضر و چند روز بستری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین تحت عمل جراحی قرار گرفت و بعد از چند روز مرخص شد. البته خیلی زود اعلام شد که وضعیت جسمانی وی مساعد است و این استاد آواز موسیقی سنتی کشورمان مشکل خاصی ندارد. مدیرعامل بیمارستانی که شجریان در آن بستری بود، از آخرین وضعیت وی گفت.

حیدری در نامه‌ای خطاب به اصحاب رسانه نوشت:

«با سلام؛ احتراماً با توجه به بستری استاد موسیقی ایران جناب آقای شجریان در بیمارستان جم ارائه توضیحاتی در این زمینه الزامی است:

ایشان چندین مرتبه در طول سال‌های اخیر جهت بررسی و چکاپ و درمان بیماری به این بیمارستان مراجعه نموده اند و پس از انجام اقدامات تشخیصی و درمانی مرخص شده اند. با توجه به درخواست شخصی ایشان و نظر خانواده محترم شجریان همواره بدون اطلاع رسانی عمومی در بیمارستان پذیرای ایشان بوده ایم. در این نوبت به دلیل تشخیص پزشکان معالج ایشان جهت انجام اقدام درمانی نیاز به جراحی سطحی عروقی بوده که به لطف خداوند با موفقیت انجام پذیرفته و ان شاءالله امروز یا فردا با نظر پزشکان معالج مرخص خواهند شد؛ بنابراین با توجه به محدودیت به وجود آمده که در راستای درخواست خانواده و پزشکان معالج ایشان بوده است، سرویس دهی به اصحاب رسانه و علاقه‌مندان ایشان عملاً امکان پذیر نبود؛ ولی با توجه به احترام اصحاب رسانه و اذهان عمومی این امکان وجود دارد که با هماهنگی با واحد روابط عمومی بیمارستان و رئیس تیم پزشکی ایشان آقای دکتر حسن عباسی طبق سنوات گذشته جویای احوال ایشان باشید.»

دعوای صهبایی با شهرداد روحانی روی استیج

پنج‌شنبه‌شب هفته گذشته ارکستر سمفونیک تهران در حالی به رهبری منوچهر صهبایی روی صحنه رفت که یکی از پرحاشیه‌ترین کنسرت‌های این ارکستر رقم خورد. منوچهر صهبایی حضورش در این کنسرت را به دلیل غیبت ناگهانی شهرداد روحانی و فرار وی از ایران عنوان کرد! صهبایی در پاسخ به اعتراض یکی از تماشاگران گفت: «مطرب باید بره دنبال جایی که مطربی‌اش رو بکنه!». از آن طرف شهرداد روحانی که در ایران حضور ندارد، تنها در پستی اینستاگرامی با اظهار تاسف از اتفاقات شب گذشته اظهار امیدواری کرد که فضای موسیقی همچون گذشته در مسیر صلح و دوستی حرکت کند.

واکنش سریع بنیاد رودکی به این اتفاقات

بنیاد رودکی در اطلاعیه‌ای توضیحاتی را در خصوص اجرای سوم بهمن ماه ارکستر سمفونیک تهران ارائه کرد. در این اطلاعیه آمده است:

«نظر به حواشی و مشکلات رخ داده در اجرای اخیر ارکستر سمفونیک تهران، به اطلاع می‌رساند آقای شهرداد روحانی در تاریخ ۲۶ دی ماه، رسماً به بنیاد رودکی اعلام می‌کنند که به دلیل بیماری و انجام امور درمانی امکان رهبری ارکستر سمفونیک تهران را در تاریخ سوم و ششم بهمن ماه نداشته و ایشان با اطلاع بنیاد رودکی در مرخصی بودند.

از سوی دیگر و به دلیل آن که اجرای ارکستر برنامه ریزی شده و تمرین‌های ارکستر و نیز اطلاع رسانی و بلیت فروشی انجام شده بود، مذاکرات لازم با آقای منوچهر صهبایی انجام شد تا به عنوان رهبر مهمان این اجرا را رهبری کنند و پس از توافق دو طرف، اجرای ارکستر به رهبری ایشان اطلاع رسانی شد.

اظهارات آقای صهبایی به عنوان رهبر مهمان در ابتدای برنامه شب گذشته خارج از شرح فعالیت رهبر مهمان، افزون بر آن که زحمات نوازندگان گرانقدر ارکستر، جناب آقای روحانی و حتی خود ایشان را تحت الشعاع قرار داد، آزردگی عمیق مخاطبان ارکستر سمفونیک تهران را نیز موجب شد.

بنیاد رودکی لازم می‌داند از مخاطبان حاضر در سالن و کلیه علاقه‌مندان به ارکستر سمفونیک تهران عذرخواهی کند و با بررسی کامل موضوع، اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار آن را اتخاذ کند.»

گفتنی است ارکستر سمفونیک تهران در اجرای ششم بهمن ماه با رهبری بردیا کیارس و مدیریت هنری شهرداد روحانی روی صحنه رفت.

جدول اجرا‌های جشنواره موسیقی فجر منتشر شد

جدول برنامه‌های سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد و همزمان فروش بلیت اجرا‌های غیر از بخش پاپ جشنواره در تالار وحدت، تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران، برج آزادی و تالار سوره از ساعت ۱۸ دوشنبه ۷ بهمن در سایت تیوال www.tiwall.com) آغاز شد.

فروش بلیت بخش پاپ نیز با اعلام اجرا‌های پاپ جشنواره از دوم بهمن ماه در سایت پارس بلیت www.parsbelit.com آغاز شده است.

۸۲ گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین الملل، پاپ، ارکسترال، تلفیقی، بانوان، کودک و نوجوان با ۹۰ اجرا در ۸۰ سانس در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر حضور دارند. سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه برگزار می‌شود.

حرکات عجیب خواننده پاپ در اولین کنسرتش

مهراد جم خواننده جوان موسیقی پاپ در کیش اولین اجرای زنده خود را برگزار کرد.

اما اولین کنسرت مهراد جم بی‌حاشیه نبوده است و حرکات عجیب و غریب او باعث شد فیلم‌های بسیاری از این خواننده در فضای مجازی منتشر شود و واکنش‌هایی را به همراه داشته باشد.

بار‌ها در گزارش‌های مختلف به نحوه اجرای کنسرت‌ها اشاره شده است که با موازین عرفی مغایرت دارد، اما اینکه چرا نظارتی روی آن صورت نمی‌گیرد سوالی است که باید مسئولان مربوطه پاسخگو باشند.

مهراد جم یکی از چهره‌های جدید موسیقی پاپ کشور است که از اسفندماه ۱۳۹۷ فعالیت رسمی خود را در همکاری با مسعود جهانی آغاز کرد.

بیشتر مخاطبان، مهراد جم را با آهنگ‌های «شمال»، «غمت نباشه» و «شیک و پیک» می‌شناسند که در اردیبهشت و تیر ۱۳۹۸ به انتشار رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر اخبار هنرمندان موسیقی سنتی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر ارکستر سمفونیک تهران شجریان در بیمارستان منوچهر صهبایی شهرداد روحانی پزشکان معالج بنیاد رودکی اطلاع رسانی اصحاب رسانه رهبر مهمان بستری شد مهراد جم بهمن ماه مرخص شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امین سالمی رهبر ارکستر نوای آفتاب ضمن بیان این خبر، عنوان کرد: نخستین اجرای ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳، سی و یکم خرداد ماه و با اجرای یک کنسرت موسیقی بدون کلام همراه خواهد شد.

وی درباره علت اجرای کنسرتی بدون حضور خواننده و بی کلام توضیح داد: از سال ۱۳۸۷ که اجرا با ارکستر‌های مختلفی را آغاز کردم همیشه دغدغه‌مان این بود که در کنار خواننده‌ای که همراه ارکستر اجرا می‌کند، توانایی‌های خود ارکستر و اعضا ارکستر نیز دیده شود چرا که عموما توانایی ارکستر‌ها به دلیل حضور یک خواننده تحت الشعاع محبوبیت یا عدم محبوبیت خواننده قرار می‌گیرند و آنطور که باید و شاید گروه ارکستر به چشم نمی‌آیند.

ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۲ در دو مجموعه اجرا با خواننده همراه بود، اما برای سال جدید با مشورت دوستان و همکارانم در ارکستر و موسسه نوای آفتاب مهر تصمیم بر آن شد که کنسرتی بدون کلام با ارکستری ۴۰ نفره داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی ارکستر، قطعات اجرا تنظیم و آماده شده است و تمرینات ارکستر نوای آفتاب از دهم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و پس از اخذ مجوز از دفتر موسیقی درباره نحوه بلیت فروشی، سالن اجرای کنسرت و قطعات اجرایی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود