Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین حقدادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۹۷ مرکز شبه خانواده برای نگهداری از این کودکان در استان فعالیت دارد که دو مرکز شیرخوارگاه و قرنطینه دولتی و بقیه خصوصی و تحت نظارت این اداره کل هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون در شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) نیز ۱۰۰ کودک و شیرخوار داریم که نسبت به سالهای گذشته به دلیل مدیریت و تسهیل در واگذاری کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد کودکان مقیم در مراکز شبه خانواده استان را کودکان بد سرپرست تشکیل می‌دهندکه به دلیل لزوم طی شدن مسیر تصمیم‌گیری محاکم قضایی برای سلب حضانت از والدین و واگذاری به خانواده جدید، مدت و شمار اقامت کودکان در مراکز افزایش می‌یابد.

استان خراسان رضوی هم اکنون حدود۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استان خراسان رضوی بهزیستی خانواده خراسان رضوی کودکان قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خراسان رضوی هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۱۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با ثبت‌نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و نسبت به سایر استان‌های کشور رتبه اول را در این حوزه کسب کرده است.

مهدی رمضانی در نشست خبری نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم که در محل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: اعطای مدرک تخصصی از خدمات ویژه جمهوری اسلامی است که برای حافظان قرآن در نظر گرفته شده است.

وی گفت: امسال نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک هم‌تراز کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری بهره‌مند شوند.

رمضانی گفت: در این راستا افرادی که اهتمام به حفظ قرآن کنند می‌توانند با حفظ ۱۰ جزء مدرک دیپلم، با حفظ ۲۰ جزء مدرک فوق دیپلم و با حفظ ۳۰ جزء در سطح ۳ مدرک کارشناسی، در سطح ۲ کارشناسی‌ارشد و در سطح یک مدرک دکتری دریافت کنند.

مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به سطح بالای استان در مبحث قرآنی هم افزود: ما دارالقرآن ایران اسلامی هستیم و هیچ استانی در کشور مانند خراسان رضوی در این حجم حافظان و قاریان بین‌المللی ندارد؛ در استان نیز، مشهد به برکت امام هشتم (ع) سرآمد است.

رمضانی گفت: تعداد ۱۱۳۰زن و ۴۸۸ مرد در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن شرکت کرده‌اند.

  مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به استقبال شرکت‌کنندگان، آزمون نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم بر خلاف سال‌های گذشته که به صورت متمرکز در مشهد برگزار می‌شد، امسال در ۷ حوزه شامل تربت جام، خواف، نیشابور، سبزوار، کاشمر و ۲ حوزه در مشهد برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تعداد ۵۳۳ زن و ۲۷۶ مرد در مشهد تصمیم گرفته شد که ۲ حوزه آزمون در مشهد تدارک دیده شود. ما در خراسان رضوی حدود ۲۰ هزار حافظ بالای ۵ جزء داریم، حدود ۲۰هزار مربی و استاد قرآن در استان خراسان رضوی فعالیت قرآنی دارند و بیش از ۲۵۰۰ جلسه قرآن در استان برگزار می‌شود؛ به همین دلیل این آمار نشان می‌دهد فعالیت قرآنی ما در استان فعالیت پویایی است.

وی در خصوص کیفیت برگزاری آزمون کتبی نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم تشریح کرد: آزمون کتبی با کیفیت کنکور برگزار می‌شود و در مرحله شفاهی حسن حفظ، صوت و لحن شرکت‌کنندگان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. البته نظارت کلی آزمون شفاهی با کارشناسان تهرانی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان