Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای شهر تهران جزئیات سه طرح تحقیق و تفحص شورای شهر از املاک،بدهی‌ها و قرارداد شهرداری با رسا تجارت را تشریح کرد.

علی اعطا در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد جزئیات مصوبات شورا در مورد انجام سه تحقیق و تفحص از شهرداری تهران گفت: اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به استناد ماده ۸۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال ۷۵ و اصلاحات بعدی آن، در دو ماهه اخیر سه طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران را تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این سه طرح تحقیق و تفحص، با توجه به رویکرد مبتنی بر شفافیت در شورای پنجم در جلسات علنی به تصویب شورا رسیده، در مورد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران پیرامون بدهی‌ها، گفت: ‎اولین طرح تحقیق و تفحص، «تحقیق و تفحص از شهرداری تهران پیرامون بدهی‌ها» بود که با امضای ۱۵ نفر از اعضای شورا در بهمن ماه سال گذشته تقدیم هیأت رئیسه شد و پس از ارجاع به کمیسیون های تخصصی شورا در تاریخ ۱۰ دی ماه سال ۱۳۹۸ در صحن علنی شورا به تصویب رسید که این طرح تحقیق و تفحص شامل چهار محور است که محور اول، بررسی و مقایسه تطبیقی گزارش‌های مدیریت کنونی شهرداری و مدیریت سال‌های ۹۳ الی ۹۶ در موضوع بدهی‌های شهرداری است.

‎وی افزود: محور دوم این طرح؛ بررسی بدهی‌های شهرداری تهران و مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به اشخاص حقیقی و حقوقی، بانک‌های داخلی و خارجی، پیمانکاران، بیمه، مالیات، احکام قضایی، املاک واقع شده در طرح‌های عمرانی اجرا شده و نیمه‌تمام و سایر بدهی‌ها تا شهریورماه ۱۳۹۶ است و  ‎سومین محور طرح تحقیق و تفحص از شهرداری پیرامون بدهی ها عبارتست از بررسی میزان انطباق بدهی‌ها با مصوبات و مجوزهای صادره از طرف شورای اسلامی شهر تهران در برنامه دوم و بودجه‌های سنواتی در دریافت وام و انجام هزینه و تعیین موارد احتمالی تخلفات از مصوبات است. در نهایت، چهارمین و آخرین محور این تحقیق و تفحص پیرامون بدهی ها شهرداری تهران، بررسی مطالبات شهرداری تهران از اشخاص حقیقی و حقوقی و دستگاه‌های دولتی و میزان طلب‌ها از محل تبصره‌های قانونی است که این مهم در صحن علنی شورا به تصویب اعضای شورا رسیده است.

‎وی با بیان اینکه برای این منظور، هیات سه نفره ای به عنوان هیات تحقیق و تفحص تشکیل شده است. گفت: رئیس شورای اسلامی شهر تهران، اول بهمن ماه سال جاری طی حکمی بهاره آروین، سید محمود میرلوحی و مجید فراهانی را به عنوان اعضای هیأت تحقیق و تفحص از شهرداری تهران پیرامون بدهی‌ها منصوب کرده‌اند.

تحقیق از قراردادهای بالای ۵۰۰۰ میلیارد تومان

اعطا در مورد تحقیق و تفحص پیرامون مبانی حقوقی و گزارش عملکرد قراردادها با شرکت رسا تجارت و واگذاری املاک موسوم به طرح سه شهید گفت:  ‎دومین طرح تحقیق و تفحص، «تحقیق و تفحص پیرامون مبانی حقوقی و گزارش عملکرد قراردادهای شماره مشخص با شرکت رسا تجارت و واگذاری املاک موسوم به طرح سه شهید است که این طرح در تاریخ ۱۰ بهمن ماه سال ۱۳۹۷ با امضای ۱۶ نفر از اعضای شورا به هیأت رئیسه واصل شد و پس از ارجاع به کمیسیون های تخصصی شورا در تاریخ ۱۵ دی سال ۱۳۹۸ در صحن علنی شورا به تصویب رسید که در قالب این مصوبه تحقیق و تفحص، توافقنامه‌ها و قراردادهای شهرداری تهران با طرف‌های دیگر که سقف ریالی آنها بیش از ۵۰۰۰ میلیارد بوده و طی سال های ۹۰ به بعد منعقد شده است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

‎سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه همچنین میزان انطباق این قراردادها با برنامه دوم شهرداری تهران و بودجه های مصوب سالانه شهرداری تهران و اختیارات قانونی و وظایف شهردار و شهرداری تهران در عقد قراردادها و تفاهم نامه‌ها و قراردادهای منعقده فیمابین شهرداری و شرکت رسا تجارت و میزان انطباق این تفاهم نامه ها و قراردادها با اختیارات قانونی شهردار وقت و مدیران طرف قراردادها در این تحقیق و تفحص مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: ‎از محورهای این طرح تحقیق و تفحص می‌توان به تطبیق عملکرد این قراردادها با منع مداخله کارکنان دولت و تعارض منافع، بررسی مبانی حقوقی همکاری و گزارش عملکرد شرکت رسا تجارت و میزان هولوگرام صادره و برآورد خسارت ناشی از این قرارداد به شهرداری از حیث انحراف در اجرای مفاد قراردادها و آثار اقتصادی و مالی مترتب بر آن اشاره کرد.

بررسی کمیته راستی آزمایی هولوگرام ها

اعطا ادامه داد: از طرفی، بررسی عملکرد کمیته راستی آزمایی در موضوع هولوگرام ها و میزان هولوگرام های تایید شده و ابطال شده توسط این کمیته در طول دو سال گذشته، از دیگر محورهای تحقیق و تفحص پیرامون مبانی حقوقی و گزارش عملکرد قراردادهای منعقده با شرکت رسا تجارت و واگذاری املاک موسوم به طرح سه شهید است که ‎رئیس شورا در حکمی بهاره آروین، شهربانو امانی، زهرا نژادبهرام،  سید محمود میرلوحی و افشین حبیب زاده، اعضای شورای اسلامی شهر تهران را به عنوان اعضای هیأت تحقیق و تفحص از شهرداری تهران پیرامون مبانی حقوقی و گزارش عملکرد قراردادهای منعقده با شرکت رسا تجارت و واگذاری املاک موسوم به طرح سه شهید منصوب کردند.

بررسی واگذاری املاک شهر در طی ده سال

اعطا در ادامه به تشریح جزئیات سومین طرح تحقیق و تفحص  که به نحوه واگذاری املاک و مستغلات شهرداری تهران در ۱۰ سال اخیر اشاره دارد پرداخت و گفت: ‎سومین طرح تحقیق و تفحص، با عنوان «تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری املاک و مستغلات شهرداری تهران در ۱۰ سال اخیر» نیز در تاریخ ششم اسفند ماه سال گذشته با امضای ۱۵ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به هیأت رئیسه شورا ارسال شد که نهایتا پس از ارجاع به کمیسیون های تخصصی، اول دی ماه سال ۱۳۹۸ در صحن علنی شورا، مطرح و به تصویب اعضای شورا رسید.

‎وی با بیان اینکه در قالب این مصوبه تحقیق و تفحص قرار است از کلیه توافقات انجام شده در خصوص صدور پروانه‌های ساخت و پایان‌کارها و بدهی مؤدیانی که از طریق واگذاری ملک با آنها تهاتر شده است، حسابرسی شود، افزود: همچنین فهرست جامع و دقیق از کلیه تملیک‌ها و تملک‌های انجام شده از سوی شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته و تابعه به همراه کلیه امور اداری و مالی باید تهیه شود.

‎سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: تهیه فهرست جامع، کامل، تاریخ و نحوه واگذاری کلیه املاک مسکونی، تجاری، خدماتی و ...  که بصورت قطعی و یا واگذاری حق بهره‌برداری در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته است و بررسی مجوزها و اختیارات مدیران واگذارنده، خریداران املاک و میزان انطباق واگذاری‌ها،  خریدها با مقررات و قوانین و همچنین ارزیابی عملکرد اجرایی و حقوقی مدیریت جدید در شناسایی و استرداد املاک و دریافت اجاره‌های معوقه از دیگر محورهای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری املاک و مستغلات شهرداری تهران در ۱۰ سال اخیر است.

اعطا گفت: بهاره آروین، ناهید خداکرمی، شهربانو امانی، سید محمود میرلوحی، محمد سالاری و حجت نظری، اعضای هیأت تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری املاک و مستغلات شهرداری تهران در ۱۰ سال اخیر، هستند که در ۲۸ دی ماه سال ۱۳۹۸ از سوی رئیس شورا منصوب شده‌اند.

‎وی در مورد روند بررسی طرح های تحقیق و تفحص در شورا با بیان اینکه  بر اساس ماده ۸۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال ۷۵ و اصلاحات بعدی آن، هیأت‌های تحقیق و تفحص، حداکثر ظرف مدت سه ماه باید گزارش خود را به کمیسیون تخصصی ذیربط ارائه کنند، افزود: پس از آن کمیسیون موظف است گزارش هیأت را در جلسه مشترک اعضای کمیسیون و هیأت، مطرح و گزارش نهایی را پس از تصویب به رئیس شورا تقدیم کند.

‎اعطا با بیان اینکه قبل از رأی گیری در رابطه با گزارش نهایی، شهردار یا مسئولان ذیربط شهرداری به مدت سی دقیقه صحبت می‌کنند. گفت: بعد از آن رئیس شورا گزارش کمیسیون را در دستور جلسات بعدی شورا قرار می‌دهد تا توسط سخنگوی کمیسیون قرائت شود و پس از قرائت گزارش در جلسه رسمی شورا، شهردار یا مسئولان ذیربط شهرداری می‌توانند به مدت سی دقیقه صحبت کنند که در نهایت در همان جلسه، گزارش کمیسیون پیرامون تحقیق و تفحص به رأی گذاشته می‌شود و در صورتی که گزارش به تصویب شورا برسد و در گزارش تخلف احراز و درخواست تعقیب شده باشد، متخلف از سوی رئیس شورای اسلامی شهر، حسب مورد به قوه قضائیه یا مرجع رسیدگی به تخلفات اداری معرفی می‌شود تا خارج از نوبت رسیدگی شود و نتیجه آن به شورای اسلامی شهر اعلام شود.

‎وی در مورد زمان تحقیق و تفحص گفت: بر اساس قانون، اطلاعات مربوط به تحقیق و تفحص پس از تشکیل هیات تحقیق و تفحص و آغاز به کار این هیات، تا زمان قرائت در جلسه علنی شورا، محرمانه است و ارائه و انتشار هرگونه اطلاعات مربوط به تحقیق و تفحص به هر شکل و هر عنوان از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی و اعضای هیأت تا زمان قرائت در جلسه علنی ممنوع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران تحقیق و تفحص از شهرداری تهران اعضای هیأت تحقیق و تفحص شورای اسلامی شهر تهران سخنگوی شورای شهر تهران اشخاص حقیقی و حقوقی طرح تحقیق و تفحص سه طرح تحقیق و تفحص قراردادهای منعقده شهرداری تهران نفر از اعضای شورا تحقیق و تفحص شهرداری تهران تحقیق و تفحص میزان انطباق بهمن ماه سال هولوگرام ها بهاره آروین هیأت رئیسه شورا رسید سال گذشته رئیس شورا مصوب سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۱۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری بندر امام

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا جعفری اصل اظهار کرد: در راستای مبارزه قاطع دستگاه قضائی با مفاسد اقتصادی، دو پیمانکار مرتبط با پرونده تخلفات مالی صورت گرفته از سوی یکی از اعضای شورای شهر بندر امام و تعدادی از کارمندان شهرداری این شهرستان، با دستور مقام قضائی بازداشت شدند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش سربازان گمنام امام زمان (عج)، متهمان بازداشت‌شده مرتکب تخلفات و فساد گسترده مالی شده‌اند، بیان کرد: پس از وصول گزارش اولیه بلافاصله پرونده قضائی تشکیل و تحقیقات تحت نظر معاون دادستان آغاز که منجر به بازداشت آنان شد.

دادستان عمومی و انقلاب بندر امام تصریح کرد: با تکمیل تحقیقات اولیه، حسب مورد اتهاماتی از جمله پرداخت رشوه، تبانی در معاملات و مناقصات شهرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع، معاونت در ارتشاء به متهمان تفهیم شده است.

جعفری اصل گفت: پرونده در حال رسیدگی است و پس از بررسی همه جوانب، اخذ نظر کارشناس رسمی دادگستری، انجام مراحل حسابرسی و همچنین اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، نسبت به افراد مرتبط و مسئول در این فساد مالی تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 6064347

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری بندر امام
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • عضو جدید شورای شهر اردکان تحلیف شد
  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیرمجاز 
  • دستگاه قضا صادقانه به مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • دستگاه قضا صادقانه مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد
  • درخواست آغاز حرکت قطار عمرانی شهر قیامدشت در سال جدید به شورا رفت
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس