Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای فدراسیون روسیه (سنا) حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکا را بسیار دقیق دانست و گفت: ایرانی‌ها اجازه نمی‌دهند نیروهای خارجی که به طور غیرقانونی در خاورمیانه هستند، هر طور که دلشان می‌خواهد عمل کرده و قوانین بین‌المللی را نقض کنند. ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سناتور «ایگور مارازوف» در پاسخ به سوال خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم درباره پیامدهای حمله موشکی انتقام آمیز ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق (عین الاسد) گفت: من فکر می کنم که اقدام ایران جنبه تلافی جویانه داشت، ولی بسیار دقیق و حمله محدودی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصور می کنم که این اقدام درستی بود و نیازی به قربانیان زیادی نبود تا بهانه ای برای سوء استفاده آمریکا در اجرای  سیاست مخرب خود در خاورمیانه شود. بنا بر این، زیرساخت‌های آنها را از بین برد. ایران نشان داده است که دارای توان بالقوه جدی و سلاح‌های با دقت بالاست. ایرانی‌ها می توانند از خود محافظت کنند و در عین حال اجازه ندهند که نیروهای خارجی که به طور غیرقانونی در خاورمیانه هستند، هر طور که دلشان می خواهد عمل کرده و قوانین بین المللی را نقض کنند.

این سناتور روس ادامه داد: فکر می کنم که سخنان آمریکایی‌ها جنبه تبلیغاتی دارد و بیشتر مربوط به جنگ اطلاعاتی علیه ایران است تا اینکه مبنای واقعی داشته باشد.

وی افزود: به عقیده من آمریکایی ها می خواهند روش‌های موساد در باره ترور رهبران شبه نظامیان مخالف را در پیش بگیرند. ولی، مبارزه با سازمان‌های تروریستی یک چیز است و  ترور افرادی که به طور رسمی رهبری نیروهای مسلح کشورهایی که عضو سازمان ملل هستند را برعهده دارند، منظور من ایران است، چیز دیگری است.

سناتور مارازوف ادامه داد: بنابراین، اگر آمریکایی‌ها در مسیر تروریسم دولتی گام بردارند، ممکن است چنین اقدامات تلافی جویانه‌ای را از جانب ایران دریافت کنند و همواره در ترس حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک و نظامیانش که در خارج  و نه تنها در خاورمیانه هستند، به سر ببرند. این خطر تروریسم دولتی است. آمریکایی‌ها می‌توانند کار خطرناکی را شروع کنند اما دیگر قادر نیستند تبعات انجام آن را کنترل کنند. این یک بازی بسیار خطرناک است که به نظر می رسد از جانب آمریکا به درستی درک نشده باشد.

بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دورانی که بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه هدف تاخت و تاز تروریست‌های تحت حمایت آمریکا و متحدانش قرار گرفته بود، توانست با سامان دادن به جنبش‌های مردمی در این دو کشور نقش مهمی در مبارزه با گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش و آزادسازی شهرهای عراق و سوریه ایفا کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه هجدهم دی در واکنش به ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، این پایگاه را که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد.

در پی این حمله موشکی، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که هیچ‌یک از نظامیان این کشور در پایگاه عین‌الاسد آسیب ندیده‌اند و صرفاً خسارات جزئی به تجهیزات وارد شده است؛ ادعایی که  در روزهای بعد پوچ بودن آن با افشاگری‌ رسانه‌ها مشخص شد.

انتقاد نامزد انتخابات آمریکا از پنهان کاری ترامپ درباره عین الاسدرئیس پنتاگون: نمی‌دانم چه تعدادی از نظامیان آمریکا در عین الاسد مصدوم شده‌اندپنتاگون باز هم آمار تلفات انتقام موشکی ایران را افزایش داد/ تلفات به 50 نفر رسید

انتهای پیام/

 

R36447/P/S8,95/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عراق" سردار قاسم سلیمانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق سردار قاسم سلیمانی اخبار عراق سردار قاسم سلیمانی خاورمیانه هستند قاسم سلیمانی موشکی ایران آمریکایی ها بسیار دقیق بین المللی حمله موشکی بین الملل عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق

پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در غرب عراق هدف حمله قرار گرفت. این حمله ساعاتی پس از حمله به یک پایگاه نیرو‌های آمریکایی در شمال شرق سوریه رخ داد.

به گزارش انتخاب، منابع امنیتی، روز دوشنبه ۳ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران خبر دادند که پایگاه «عین‌الاسد» محل استقرار نیرو‌های آمریکایی در غرب استان الانبار عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

پیشتر خبرگزاری «رویترز» به نقل از دو منبع امنیتی عراقی گزارش داد که شامگاه یکشنبه، ۲ اردیبهشت، دست‌کم پنج موشک از شهر زمار عراق به سوی یک پایگاه نظامی آمریکایی در شمال شرق سوریه شلیک شد.

همچنین این حمله چند ساعت پس از آن رخ داد که گردان‌های حزب‌الله عراق از سرگیری عملیات‌های خود علیه نیرو‌های آمریکایی را به دلیل ناکامی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که هفته گذشته به ایالات متحده سفر کرده بود، تا جدول زمانی خروج نیرو‌های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از خاک عراق را تعیین کند.

این حمله همچنین دو روز پس از حمله جمعه شب به اردوگاه «کالسو» متعلق به نیرو‌های حشد الشعبی در استان بابل در جنوب بغداد رخ داد که ایالات متحده دخالت در آن را رد کرد.

نیرو‌های آمریکایی و گروه‌های شیعه مسلح مورد حمایت ایران در ماه‌های اخیر در بحبوحه درگیری‌های منطقه‌ای مرتبط با جنگ اسرائیل در نوار غزه، حملاتی را انجام داده‌اند که منجر شد محمد شیاع السودانی در ژانویه گذشته خواستار پایان حضور نظامی آمریکا در این کشور شود.

دیگر خبرها

  • حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی