Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@07:45:58 GMT

شايع‌ترين سن ابتلا به سرطان در ايران

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۱۷۷۶

شايع‌ترين سن ابتلا به سرطان در ايران

خبرگزاری آریا- رییس مرکز ژنومیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ؛ بیشترین میزان بروز سرطان را در گروه سنی 25 تا 29 سال دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا، وحیدرضا یاسایی، رییس مرکز ژنومیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده، بیشترین میزان بروز سرطان در گروه سنی 25 تا 29 سال بوده و میزان این بروز در دو جنس مرد و زن تقریبا یکسان است، اظهار کرد: بجز سرطان پوست، 10 سرطان شایع در کشور به ترتیب عبارتند از پستان، معده، کولورکتال، ریه، پروستات، مثانه، خون، مغز و دستگاه اعصاب مرکزی، مری و تیروئید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یاسایی شایع‌ترین سرطان‌ها در جمعیت مردان کشور را سرطان‌های معده، پوست (غیرملانوما)، پروستات، کلورکتال و مثانه و در جمعیت زنان کشور سرطان‌های پستان، کلورکتال، پوست (غیرملانوما)، معده و تیروئید عنوان کرد و گفت: همچنین از نظر جنسیتی بعضی از سرطان‌ها در جنس خاصی بروز بیشتری دارد. بطور مثال از 3818 مورد سرطان تیرویید تعداد 2912 مورد آن در زنان رخ داده است.
وی با بیان اینکه توزیع جغرافیایی سرطان در کشور دارای الگوی خاصی است، تصریح کرد: بر این اساس بیشترین میزان بروز سرطان به ترتیب در استان‌های یزد، زنجان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، اصفهان، تهران و آذربایجان شرقی و کمترین میزان بروز در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، لرستان و چهار محال و بختیاری رخ داده است. همچنین بعضی از سرطان‌ها در بعضی از استان‌ها از شیوع بالاتری برخوردار است.
رییس مرکز تحقیقات ژنومیک دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه توزیع جغرافیایی سرطان در کشور ما خاص است، گفت: مسئولان و دست اندرکاران سلامت کشور باید در قالب طراحی یک پروژه علمی بررسی کنند که علت شیوع و بروز پایین سرطان به عنوان نمونه در سیستان و بلوچستان چیست؟ آیا خاک و عوامل محیطی تاثیرگذار است یا پروفایل ژنتیکی خاصی دارند؟
وی با اشاره به انتشار آمار مرتبط با سرطان در کشور، تاکید کرد: الان که آمار منتشر شده، باید با تعریف پروژه‌های متعدد نسبت به تحلیل و بررسی آمار و نرخ رشد این بیماری برنامه‌ریزی شده و مدیریت رشد سرطان در کشور جدی‌تر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شایع ترین سن سرطان ایران سرطان در کشور سرطان ها رییس مرکز استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدمهدی مجاهد سونامی سرطان را خطری بسیار جدی دانست و گفت: سرطان علاوه بر درد و رنج بیماری، هزینه‌های بسیار زیادی به بیمار و خانواده آنها تحمیل می‌کند که هدف از راه اندازی این بیمارستان تسهیل دسترسی بیماران به خدمات درمانی و کاهش هزینه‌های تحمیلی بیماران است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار و ۷۰۰ بیمار سرطانی در این بیمارستان پذیرش و تحت درمان قرار گرفته‌اند گفت: علاوه بر مسائل درمانی، پژوهشگران این بیمارستان موفق به دستاورد‌های خوب علمی در شناسایی و درمان سرطان شده اند که به زودی درباره آن اطلاع رسانی می‌شود.

او ادامه داد: بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) دارای چهار دستگاه شتاب دهنده خطی است که ۲ شتاب دهنده فعال و ۲ دستگاه دیگر مجهز به هوش مصنوعی نیز به زودی وارد مدار بهره برداری می‌شود.

مجاهد ادامه داد: دستگاه تشخیص پت اسکن به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تشخیص و درمان سرطان طی ماه‌های اخیر در این بیمارستان نصب و فعال سازی شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال توسط خیرین نوع دوست به این بیمارستان اهدا شده است گفت: بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) دزفول پس از بیمارستان محک مجهزترین بیمارستان درمان سرطان در کشور است که شهره جهانی پیدا کرده است.

بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی (ع) دزفول، وابسته به انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به سرطان از سراسر ایران به ویژه شهر‌های شمالی خوزستان و استان‌های ایلام و لرستان را تحت پوشش خدمات حمایتی و درمانی رایگان خود قرار داده است.

انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در سال ۹۱ به همت مردم دزفول در این شهرستان شکل گرفت و با حمایت‌های مردمی پشتیبان و حامی بیماران مبتلا به سرطان است.

تمام خدمات ارایه شده در این بیمارستان از جمله رادیوتراپی، شیمی درمانی، پت اسکن، آنژیوگرافی قلب، ویزیت بیماران، آزمایشگاه و همچنین اسکان و غذای بیماران و همراه آنها در این بیمارستان به صورت رایگان است.

بیمارستان خیریه سرطانی امام حسین مجتبی (ع) در هشت طبقه و زیربنای ۹ هزار مترمربع ظرفیت ۱۰۵ تخت بیمارستانی دارد که هم اکنون سه طبقه از این بیمارستان همچنان به بهره برداری نرسیده است.

دیگر خبرها

  • تفاوت زمان شروع آلرژی بهاره در کشور/ شایع‌ترین علام آلرژی فصلی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • خواننده ای که رکورد اجرای کنسرت در ایران را شکست | آمار شگفت انگیز در سال ۱۴۰۲
  • بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیری مرموز سرطان
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید