Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ارتش سوریه مناطق «تل السواتر»، روستای «الهرتمیه» در غرب ابوالضهور در جنوب شرقی استان ادلب را به کنترل خود درآورد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، نیروهای ارتش سوریه با آزادسازی دو منطقه دیگر در جنوب شرق استان ادلب از چنگ تروریست‌های جبهه النصره به پیشروی‌های خود ادامه دادند.
ارتش سوریه تپه راهبردی «السواتر» و روستای «الهرتمیه» در غرب «ابوالضهور» در جنوب شرق استان ادلب را به کنترل خود در آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شبکه المیادین، پیشروی ارتش سوریه در جنوب استان ادلب واقع در شمال غرب این کشور همچنان ادامه دارد.
نیروهای ارتش سوریه در مسیر خود به سمت «سراقب» یک پایگاه دیگر گروهک تروریستی جبهه النصره هم پیشروی‌های تازه‌ای داشتند و خود را به اطراف این شهرک رسانده‌اند.
نیروهای سوری بعدظهر روز پنجشنبه هم موفق شدند مناطق «جوباس»، «الهرتمیة» و «قمحانة» را آزاد کنند. با آزادسازی این مناطق، ارتش سوریه به دو کیلومتری سراقب رسیده است.
در همین ارتباط، نیروهای ارتش سوریه در جریان پاکسازی شهرک «الحامدیه» در جنوب شهر «معره النعمان»، تونل‌ها و مقرهای متعلق به تروریست‌ها را کشف و ضبط کردند.
ارتش سوریه روز سه شنبه هم موفق شد کنترل شهر استراتژیک «معرة النعمان» واقع در جنوب استان ادلب را به دست بگیرد. این شهر بزرگترین دژ نیروهای «جبهه النصره» در شهر ادلب بوده است.
واحدهای ارتش سوریه روز پنجشنبه در جریان عملیات پاکسازی شهر معره النعمان از مین ها و بمب های کاشته چندین خانواده باقی مانده در شهر را که از همکاری با تروریست ها خودداری کرده بودند به خانه های امن منتقل کردند و به آنها کمک های غذایی و پزشکی درمانی ارائه دادند تا با پاکسازی شهر و از سر گرفته شدن امور خدمات رسانی شهروندانش به آنجا بازگردند.
بسیاری از غیرنظامیان در معره النعمان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گفتند که تروریست ها از چند هفته قبل از آزاد شدن شهر مردم را تحت فشار قرار داده و آنها را با سلاح تهدید می کردند و آب و غذا را به روی آنها قطع کرده بودند تا با آنها همکاری کنند اما مردم از همکاری با آنها اجتناب کرده و منتظر رسیدن ارتش سوریه ماندند.
واحدهای ارتش سوریه ظرف چند روز گذشته شهر معره النعمان و 28 شهرک و روستا را در جنوب استان ادلب از وجود تروریست‌ها آزاد کردند. این عملیات نظامی در چارچوب مقابله با جنایات گروه‌های تروریستی در حمله راکتی یا حملات با خودروهای بمب گذاری شده به مناطق امن و غیرنظامی یا مواضع ارتش سوریه انجام شده است.

ارتش سوریه در حال پیشروی در محور حلب جنوبی است
خبرگزاری سانا گزارش داد که یگان‌های ارتش سوریه در حال پیش‌روی در محور حلب جنوبی (محور خان طومان غربی) هستند.
بر اساس گزارش خبرگزاری سوریه، ارتش سوریه همزمان با پیشروی، چند تونل که تروریست‌ها زیر کوه‌ها در منطقه تلة الصخر حفر کرده بودند را کشف کرد.
از سوی دیگر ارتش سوریه دیروز توانست روستاهای «جوباس» و «مردیخ» در جنوب شهر «سراقب »در شرق ادلب را به کنترل خود درآورد.
بر اساس این گزارش، ارتش سوریه فقط چهار کیلومتر تا شهر سراقب یکی از بزرگ‌ترین شهرهای شرق ادلب که در کنترل گروهک تروریستی جبهه النصره است، فاصله دارد.
یک منبع میدانی در ریف ادلب گفت: «ارتش سوریه فقط به اندازه زمین‌های کشاورزی اطراف سراقب تا آنجا فاصله دارد و گروه‌های تروریستی خانواده‌هایشان را از آنجا بیرون بردند».
ارتش سوریه در استان ادلب شهر راهبردی «معره النعمان» دروازه شرقی جبل الزاویه را آزاد کرده و با کنترل تعدادی از روستاهای اطراف جاده بین المللی حلب به دمشق امنیت را به کیلومترها از این جاده بازگرداند.

ارتش سوریه تا دروازه‌های سراقب چند کیلومتر بیشتر فاصله ندارد
ارتش سوریه پس از آزادی معره النعمان مواضع گروههای تروریستی در شهرک سراقب واقع در شمال این شهرک را هدف گرفته است.
ارتش سوریه تا اولین دروازه شهرک سراقب چند کیلومتر بیشتر فاصله ندارد و یگان های مختلف ارتش سوریه با هماهنگی کامل در حال پیشروی هستند، این منطقه در گذشته توسط گروههای مسلح به شدت حفاظت می شد اما نیروهای سوری توانسته اند این موانع دفاعی را پشت سر بگذارند.

تحرکات نظامی جدید آمریکا سوریه؛ ورود 50 کامیون آمریکایی حامل تجهیزات لجستیکی به سوریه
مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» خبر داد یک کاروان نظامی آمریکا از منطقه کردستان عراق وارد شمال شرق سوریه شده است.
تحرکات نظامیان تروریست آمریکایی و ارسال تجهیزات لجستیکی و نظامی توسط آنان به داخل سوریه همچنان ادامه دارد.
مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- گزارش داد شامگاه چهارشنبه یک کاروان نظامی آمریکا از منطقه کردستان عراق وارد شمال شرق سوریه شد.
دیدبان خبر داد که این کاروان شامل 50 کامیون بوده که ظاهرا حامل مواد لجستیکی بوده و قرار است ائتلاف آمریکا از این تجهیزات برای ساخت پایگاههای «تل بیدر» و «تل براک» استفاده کند.
پیش از این نیز در روز سه‌شنبه هفته جاری، کامیونهای متعلق به آمریکا از پایگاههای غیر قانونی خود در جنوب استان حسکه به سمت پایگاه تل بیدر حرکت کردند. این پایگاه اخیرا توسط نظامیان آمریکا گسترش یافته و در نزدیک مسیر بین‌المللی «ام-4» و دو راهی «الدرباسیه-حسکه» واقع شده است.
این در حالی است که در همان روز، بیش از 75 کامیون حامل سلاح سنگین، خودروی زرهی نظامی و مواد لجستیک وارد پایگاه تل بیدر شده بود.
این کامیونهای حامل سلاح و مواد لجستیک در حالی وارد سوریه می‌شود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مدعی شده بود که قصد دارد نظامیان این کشور را از سوریه خارج کند.

جیمز جفری: برنامه ای برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نداریم
نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه گفت که کشورش هیچ برنامه ای برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه در آینده نزدیک را ندارد.
«جیمز جفری» نماینده ویژه امریکا در امور سوریه پنجشنبه شب در یک نشست خبری گفت که واشنگتن برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در آینده نزدیک، هیچ برنامه ای ندارد.
این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اکتبر گذشته پس از آغاز عملیات ترکیه در شمال شرق سوریه دستور داد تا حدود دو هزار نظامی آمریکایی از منطقه خارج شوند.
چند روز پس از اظهارات ترامپ درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، مسئولان پنتاگون گفته بودند که تعداد کمکی از نیروهای آمریکایی در مناطق نفت خیز دیرالزور واقع در شرق سوریه حضور خواهند داشت.
جیمز جفری در ادامه نشست خبری به حملات ارتش سوریه در ادلب اشاره کرد و مدعی شد که دمشق سعی در تحقق پیروزی نظامی را دارد و تمایلی به دستیابی به راه‌ حل های سیاسی ندارد.
وی بدون اشاره به حملات تروریست ها به مواضع ارتش سوریه در ادلب گفت که «ما همه از عملیات و حملات شدید ارتش سوریه در ادلب، نگران هستیم».

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نیروهای ارتش سوریه ارتش سوریه در ادلب جنوب استان ادلب ارتش سوریه استان ادلب شمال شرق سوریه تحرکات نظامی نظامی آمریکا معره النعمان جبهه النصره پاکسازی شهر جنوب شرق تروریست ها جیمز جفری برنامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۱۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام چند عملیات جدید علیه اهداف آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شبکه المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار کرد: در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در غزه و در پاسخ به تجاوزات به یمن، نیروهای مسلح ما طی ۳ روز گذشته، ۶ عملیات در دریای سرخ و خلیج عدن انجام دادند.

وی درباره جزئیات این عملیات‌ها با بیان اینکه ۲ ناو آمریکایی «MAERSK SARATOGA» و «APL DETROIT» در خلیج عدن و دریای سرخ هدف قرار گرفته شدند،افزود: کشتی انگلیسی «HUANG PU» در دریای سرخ و کشتی «PRETTY LADY» در حال حرکت به سمت بنادر فلسطین اشغالی هدف قرار گرفته شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه خاطرنشان کرد: نیروی هوایی یمن نیز عملیات نظامی منحصر به فردی را با هدف قرار دادن ۲ ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ انجام داد و نیروی موشکی نیز اهداف اسرائیل را در «ام الرشراش» در جنوب سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد.

یحیی سریع از هدف قرار گرفتن اهداف مورد نظر در این عملیات‌ها با دقت بالا خبر داد و عنوان مرد: نیروهای مسلح کشورمان تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه، به اجرای تصمیم خود برای جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیل به سمت بنادر فلسطین اشغالی ادامه خواهند داد.

به گزارش ایمنا، ارتش یمن در چند ماه گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای یمنی تاکید کرده‌اند که کشتی‌رانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

کد خبر 739465

دیگر خبرها

  • جزئیات حمله هماهنگ صهیونیست‌ها و القاعده به غرب و شرق حلب / دفع حملات تروریست‌ها پس از چند ساعت درگیری سنگین + نقشه میدانی 
  • تحولات اوکراین|امکان گفتگو با روسیه در نشست صلح سوئیس
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • صندوق بین المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد
  • ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور