Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با فهرست کردن ویژگی های کاندیدای اصلح گفت: باید اجازه داد مردم به کسی که اصلح است رأی دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی جمعه( 11 بهمن) در خطبه های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت هرچه بیشتر تقوای الهی گفت: اگر کسی می خواهد در کارش موفق شود راه آن این است که باید تقوا و خداترسی را رعایت کند زیرا دشمنان ممکن است همیشه مانع فرد بشود و حسادت ها و خوب متوجه نشدن ها و تعبیر غلط داشتن ها و ده ها مسئله ممکن است آن ها مخالف کند لذا راهش طبق نقل از امام علی این است که تقوا الهی را پیشه کن، خود به خود مخالفان از بین می رود لذا امیدوارم که رعایت تقوا را دردستور کار قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در سلسه مباحث نشانه های بهشتی افزود: بهشتی ها کسانی هستند که پای عهد و پیمان خود می ایستند و نسبت به امانت، امانت دار خوبی هستند و امانت ها را رعایت می کنند و قول و وعده ای می دهند خلاف آن اجرا نمی کنند و امانت دار خوبی هستند و این دو صفت در همین دنیا هم اگر در جامعه اسلامی رعایت شود آن جامعه بویی از بهشت خواهد برد.

 

 

وی با بیان اینکه امانت در نگاه قرآن و روایات دایره خیلی وسیعی دارد و تا حرف از امانت و امانتداری زده می شود به ذهن ما این می آید اگر کسی چیزی پیش ما گذاشت بدون کم و کاست بعد از مدت طولانی باید آن را به صاحبش برگردانیم و اگر این کار را کردیم امانتدار خوبی هستیم؛ گفت: البته این امانت است اما فقط این مصداق امانت نیست بلکه امانت مصادیق فراوانی دارد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه با اشاره به اینکه در آیه ای دیگر خدا دستور داده است و می فرماید" امانت ها را به دست اهلش بسپارید و ببینید که چه کسی امانتدار خوبی است؟، گفت: طبق روایاتی امام صادق(ع) اینجا امانت را تعریف به مسئولیت و حکومت کرد و فرمود خدا دستور می دهد که مردم وقتی می خواهید انتخاب کنید امانت ها را به اهلش دهید و نااهلان را حاکم نکنید و با نظر و رأی من و شما نااهل را سرکار نیاوریم و امانت را به دست اهلش بدهیم؛  لذا امانت داری یکی از حقوق لایتغیر اسلامی است و قابل تغییر نیست بنابراین هرکسی با هرنگاه و فکر و عقیده ای امانت از او پذیرفتیم باید امانت را به او برگردانیم که از حقوق بین المللی اسلام است.

 

 

وی به فهرست بزرگی از امانت ها طبق آیات و روایات اشاره کرد و گفت: یکی از امانت ها ثروت و مالی است که در دست هرکدام از ما قرار می گیرد و موقعیت های مالی پیدا می کنیم، این مال و ثروت امانت است لذا حساب و کتاب دارد و نمی توانیم هر جور دلمان خواست هزینه کنیم و حتماً در این خصوص در قیامت از ما سوال خواهند کرد که این ثروت را چجوری هزینه کردی؟

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: یکی دیگر از امانت ها پست ها و موقعیت های اجتماعی هستند اینکه کسی در جایگاه اجتماعی مسئولیتی چه مسئولیت انتسابی و چه انتخابی پیدا می کند؛ مصداق دیگر از امانت فرزندان ما هستند؛ در خصوص تربیت فرزندان ما وظیفه داریم که برای نسل آینده خوب تربیت کنیم و تربیت درست فرزند یکی از باقیات الصالحات است.

 

 

وی نیروهای خدادادی انسان، قدرت و نفوذ، تأثیر کلام و... را از دیگر مصادیق امانت الهی دانست و حاطرنشان کرد: اگر ورود کردن با عدم ورود ما در یک مسئله متفاوت باشد و برخی ها روی نظر و حرف ما حساب می کنند و ما می توانیم با یک توصیه جلوی برخی کارها را بگیریم و یا کارهای خوب را ترویج کنیم؛ این نیروهای خدادای که در اختیار ما قرار دارد و نیز نیروی جوانی امانت الهی است.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: اعضا و جوارح ما هم یکی دیگر از امانت های الهی است و با آن ها هر کاری می شود کرد این ها هم امانت هستند و هر کدام حق و حقوقی دارند لذا امانت دار کسی است که حق این اعضا را خوب بشناسد و به آن عمل کند و  در این امانت خیانت نکند.

 

 

وی با بیان اینکه یکی دیگر از امانت ها حکومت است لذا باید حاکمیت جامعه را به دست کسانی بسپاریم که امانت دار خوبی است و بخش دیگر از امانت، تکالیف الهی است که برعهده ما گذاشته و از سنی ملکف به این هسیتم که تکلیف های الهی را جامه عمل بپوشانیم.

 

امام جمعه کرمان بیان اینکه آزادی و اختیار انسانف عقل او و... را از دیگر مصادیق امانت الهی عنوان و بیان کرد: یکی از علامات منافق، خیانت در امانت است و یکی از جرم های شایع در محکمه ها، خیانت در امانت است لذا وکلا یکی از عناوینی که برای موکل خود با آن طرح دعوی می کنند همین خیانت در امانت است لذا امانت داری بحثی جدی است و در انتخابات مجلس اگر می  می خواهیم امانت را دست اهلش بسپاریم، باید مشخصاتی را در نظر بگیریم.

 

 

وی در خطبه دوم با اشاره به طرح خیانت بار معامله قرن اشاره و بیان کرد: این طرح توسط ترامپ قاتل و غاصب و رئیس جمهور احمق آمریکا و با حضور اندکی از سران خودفروخته برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی برملا شد؛ سران به ظاهر اسلامی خنجری از پشت به پیکر مقاومت زدند و جریان پویای مقاومت با خون شهیدان جبهه و در رأس آن خون سید الشهدای مقاومت شهید سپهبد سلیمانی هرروز قوی تر و معنادارتر به جوش آمده و دو مأموریت بزرگ را در آینده نزدیک به فضل خدا به انجام خواهد رساند.

 

 

امام جمعه کرمان اظهار داشت: اولین مأموریت اخراج آمریکا از منطقه و دوم نابودی رژیم مجعول و غاصب اسرائیل است که در آینده نزدیک رقم خواهد خورد و با این معامله قرن ها در اراده پولادین جبهه مقاومت هیچ تزلزلی پیش نمی آید.

 

 

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی در خصوص ابعاد روحی امام گفت: امام آنچنان صفات برجسته ای دارد که توانست در دنیایی پر از دشمنی ها و مخالفت ها علیرغم اینکه همه جبهه مخالف اسلام دست به دست هم داده بودند که انقلاب به پیروزی نرسد اما این ابعاد روحی با پشتیبانی مردم توانست انقلاب را به پیروزی رساند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: یکی از ابعاد روحی امام تقید ایشان و تکلیف محوری با تکیه بر خدا بود لذا امام تکلیف را می شناخت و برای تکلیف حرکت می کرد و از هیچ چیزی نمی ترسید و فقط نگاه به تکلیف می کرد که مصادیق فراوان و شواهد زیادی در زندگی امام وجود دارد.

 

 

وی گفت: بعد روحی دیگر امام روشنگری عالمانه، عاقلانه وشجاعانه با رعایت حدود و احکام الهی است لذا روشنگری امام بی نظیر است و توانست جامعه ای که در خواب بود را بیدار کند و هر روز جلو می رفت هرچه علیه امام موضع می گرفتند طرفداران امام زیاد می شدند و توانست بدون اینکه جنگ مسلحانه راه بیندازد انقلاب را به پیروزی برساند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: از دیگر ابعاد روحی امام، نفوذ ناپذیری امام است که نفوذ در تاریخ مصیبتی بوده که سراغ انقلابی ها آمده و آن ها را از صحنه خارج کرده است لذا امام اجازه نفوذ را به کسی نمی داد و در روح مستحکم و استوار امام راه نفوذ بسته شده بود لذا باید تذکر داد کسانی که در صحنه هستند مواظب باشید مخصوصاً این روزها که به برکت خون سید شهدای مقاومت، وحدتی در جامعه به وجود آمده برخی ها در صحنه داخلی و خارجی حرف هایی می زنند که جامعه را به سمت دوقطبی ببرند اما باید این وحدت و همدلی را مواظبت کنید تا هر روز مستحکم تر شود و با وحدت و همدلی در مقابل قلدری ها بایستید و در مقابل رئیس جمهور آمریکا که قاتل و غاصب است نباید با او مذاکره کرد بلکه باید با قدرت و قاطعیت به او تو دهنی زد که او عقب نشینی کند.

 

 

وی موضوع« حق الناس» در انتخابات را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه باید اجازه داد مردم به کسی که اصلح است رأی دهند؛ افزود: وقتی کاندیداها به صحنه آمدند باید حقوق همه رقبا را رعایت کنند و کار خلاف تقوا و تخریب دیگران و حرف زدن علیه رقبا و ... انجام ندهند زیرا انجام چنین مواردی، کار کاندیدایی که به حق الناس توجه دارد نیست لذا بگذارید مردم انتخاب کنند و کاندیداها فقط لیاقت ها و صلاحیت های خود را مطرح کنند که در غیر این صورت، دست درازی به حق الناس است.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه گفت: نکته سوم ناظران و مجریان هستند که باید انتخایات بی طرفانه و دقیق و با نظارت جدی را رقم بزنند گرچه ممکن است خود به کسی رأی دهند اما حق تبلیغ ندارند لذا کسی می خواهد در جایگاه مجری قرار گیرد و کار تبلیغاتی کند بهتر است از آن مسئولیت بیرون آید و حق الناس مردم این است که تلاش کنند حضور حداکثری را در پای صندوق داشته باشند و بی طرفی در انتخابات را رعایت کنند.

 

 

وی افزود: هوادارن هم باید مواظب باشند و برای دنیای دیگران آخرت خود را به خطر نیندازند؛ مخصوصاً کسانی که در ستادها قرار دارند و تبلیغ می کنند و نفوذ کلام دارند که باید بیشتر مواظبت کنند لذا مردم را به سمت کسانی سوق دهید که ایمان قوی تر، مؤمن به ولایت و انقلاب و در صحنه سخت طرف جبهه حق را می گیرند و از ولایت و امامت جامعه حمایت و اطاعت می کند.

 

امام جمعه کرمان تصریح کرد: کسانی که قدرت طلبی دارند و در فعل خود قدرت طلبی را به رخ می کشند نمایندگان خوبی نمی توانند باشند و مجلس در تراز گام دوم و شأن جمهوری اسلامی را نمی توانند رقم بزنند؛ امیدوارم هوادارن هم توجه کنند که توجه نکردن، بخش دیگری از پایمال کردن حق الناس است.

 

گفتنی است؛ پیکر شهید حاج منصور امیری، جانباز 70 درصد که به خیل شهدا پیوست امروز بعد از اقامه نماز جمعه از مصلی بزرگ امام علی(ع) تا حسینیه ثارالله تشییع شد.

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما ایام فاطمیه رویداد ملی فهما شهادت حضرت فاطمه زهرا س شهادت حضرت زهرا س فاطمیه روزنامه دهه فجر حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خیانت در امانت امانت دار خوبی امانت ها امانت الهی دست اهلش رأی دهند حق الناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبگان قرآنی، قرآن را به سطح عمومی جامعه بکشانند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محفل نسیم انس با قرآن کریم با حضور جمعی از قاریان و فعالین قرآنی استان در حضور نماینده ولی فقیه در استان مازندران برگزار شد.


نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم گفت: نخبگان قرآنی، قرآن را از سطح نخبگانی به سطح عمومی جامعه بکشانند.


آیت الله محمدی لائینی افزود: نخبگان قرآنی، هر کدامشان باید معلم و مروج ده‌ها و صد‌ها نیروی قرآنی باشند و قرآن را از سطح نخبگانی به سطح عمومی جامعه برسانند.

وی تصریح کرد: مهم‌تر از اینها، فهم و تدبر و به‌خصوص عمل به قرآن است، اینکه قرآن در متن زندگی ما پیاده شود، اینها دیگر مقاصد نهایی و بقیه مقدمه قضیه است.

خطیب جمعه ساری گفت: همانطوری که مقام معظم رهبری چند روز پیش اشاره فرمودند هر مسجدی باید دارای یک محفل قرآنی باشد، ان‌شالله که مسئولین امر به همراه متولیان مساجد بتوانند این راهبرد را عملیاتی کنند.

آیت الله محمدی لائینی افزود: عشق، علاقه، ایمان و اعتقاد مردم ما به قرآن بسیار زیاد است، اما تماس و ارتباط با قرآن نیاز به تشویق، ترغیب و تقویت دارد، رسانه‌ها به‌خصوص رسانه ملی در این زمینه باید سعی و تلاش خودشان را داشته باشند البته دولت هم باید در زمینه قرآن مشوق‌هایی را در نظر بگیرد.


به گفته وی یکی از بهترین عوامل ترویج قرآن، رفتار و عمل خود یک نخبه، مربی، قاری و حافظ قرآنی است، توصیه و سفارش ما این است که شما عزیزان در همه زمینه‌ها الگو و الهام‌بخش جامعه باشید.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید در کنار قرآن مکتوب با امام زمان (عج) این قرآن ناطق هر روز و هر شب ارتباط داشته باشیم.

آیت الله محمدی لائینی خاطر نشان کرد: جامعه قرآنی ما نباید یک جامعه سکولار باشد و نباید نسبت به حوادث روز و اطرافشان همچون حوادث غزه بی‌تفاوت باشند، باید قرآنی بمانیم.

دیگر خبرها

  • نخبگان قرآنی، قرآن را به سطح عمومی جامعه بکشانند
  • مشارکت مردمی ضریب امنیت را بالا می‌برد
  • دولت باید زمینه‌ایی برای سوق دادن سرمایه سرگردان مردم به سمت تولید فراهم آورد
  • ۱۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری شهرستان لنگرود بازدید کردند
  • بستر‌های مشارکت مردم در جهش تولید فراهم می‌شود
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زاکانی : مراسم هایی مانند «شهر رمضان» ادامه خواهد یافت | عید سفر نمی‌ روم و مشغول خادمی مردم هستم
  • زاکانی : مراسمی مانند «شهر رمضان» الگوهای موفقی هستند | عید سفر نمی‌ روم و مشغول خادمی مردم هستم
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود