Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان آمریکایی که با اعلام تدریجی افزایش تلفات انتقام موشکی ایران سعی در تقلیل اهمیت حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد را دارند، بار دیگر آمار تازه‌ای مربوط به تلفات نظامیان آسیب دیده خود در حمله سپاه پاسداران اعلام کردند.

اخبار سیاسی - در همین ارتباط، دو مقام آمریکایی بامداد جمعه در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان ضمن اعلام افزایش مجدد تعداد تلفات نظامیان آمریکایی پایگاه عین الاسد خبر دادند، تعداد نیروهای آمریکایی که در انتقام موشکی ایران و حمله ایرای ها به پایگاه هوایی عین‌الاسد دچار ضربه مغزی شده‌اند، به 64 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در آخرین آمار اعلام شده پنتاگون، این تعداد 50 نفر اعلام شده بود.وزارت دفاع آمریکا نهم بهمن ماه در اعترافی جدید اعلام کرد که در پی حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد 50 نفر از پرسنل آمریکا به «آسیب ملایم مغزی» و «ضربه مغزی» دچار شده‌اند.

از سوی دیگر، «جاناتان هافمن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز جمعه هفته گذشته در یک نشست خبری گفته بود که تاکنون 34 نفر از نظامیان آمریکایی که طی حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد در عراق دچار صدمات مغزی شده‌اند، تحت درمان قرار گرفته و بعضاً به خارج از عراق منتقل شده‌اند.

پنتاگون در آمار اولیه خود پس از چند روز پنهان‌کاری اعلام کرده بود که تنها 11 نفر از نیروهای آمریکایی بر اثر این حمله موشکی دچار ضربه مغزی خفیف شده‌اند و حتی دونالد ترامپ این آسیب‌دیدگی‌ها را تا حد «سردرد» تقلیل داده بود.

بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هجدهم دی در واکنش به ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، این پایگاه را که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تلفات انتقام موشکی شبکه خبری سی ان ان پنتاگون ایران پنتاگون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتقام موشکی ایران حمله موشکی ایران به پایگاه انتقام موشکی ایران نیروهای آمریکایی پایگاه عین الاسد سپاه پاسداران ضربه مغزی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند موشک سپاه به پایگاه‌های نظامی اسرائیل اصابت کردند؟

 انتشار جزئیات درباره حمله موشکی و پهپادی ایران به پایگاه های نظامی اسرائیل همچنان ادامه دارد.

به طوریکه شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز، در گزارشی به‌نقل از یک مقام ارشد آمریکایی که نامش را فاش نکرد، نوشت: حداقل ۹ موشک ایران با شکستن پدافند هوایی اسرائیل به دو پایگاه هوایی اسرائیل ضربه زدند و ۵ موشک بالستیک ایران به پایگاه هوایی نواتیم برخورد کرده‌اند.

بنا به روایت تسنیم، این مقام اعتراف کرد که در اصابت ۵ موشک به پایگاه نواتیم یک هواپیمای ترابری سی‌ـ‌۱۳۰ و یک باند پروازی که به‌گفته این مقام مورد استفاده نبوده است و تأسیسات انبار در آن نگهداری می‌شده و خالی بوده است، ضربه و خسارت دیده‌اند.

به‌گفته وی، ۴ موشک دیگر به پایگاه هوایی نگو (نقب) اصابت کرده‌اند، با این حال این مقام آمریکایی مدعی شد که خسارات جدی در این حمله گزارش نشده است.

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • حمله شدید موشکی حزب الله به پایگاه‌های نظامی اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ تن افزایش یافت
  • حمله شدید موشکی حزب الله به پایگاه های نظامی اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی میرون/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • اعتراف لیبرمن: بدون رادارهای آمریکایی و اطلاعات آنها، مقابله با حمله ایران ممکن نبود
  • اعتراف لیبرمن: بدون رادارهای آمریکایی مقابله با حمله ایران ممکن نبود
  • چند موشک سپاه به پایگاه‌های نظامی اسرائیل اصابت کردند؟
  • ایران چگونه از "جنگ بزرگ " جلوگیری کرد؟
  • چند موشک ایران به دو پایگاه نظامی اسرائیل اصابت کرد؟
  • جزئیات جدیدی از رخنه موشک‌های ایران در سامانه دفاعی رژیم صهیونیستی