Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه اصفهان با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه شرعی است و همه باید در انتخابات شرکت کنند، تأکید کرد: در انتخاب باید دقت کرد و به افرادی که لایق و اصلح هستند رأی دهیم.

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان، امروز، 11 دی‌ماه در خطبه‎های نماز جمعه، اظهار کرد: تقوا باعث بصیرت انسان می‌شود؛ خداوند در قرآن کریم خطاب به مؤمنین می‌فرماید تقوا پیشه کنید و از نافرمانی خدا بپرهیزید که تنها در این صورت است که به بصیرت می‌رسید و حق را از باطل تشخیص می‌دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مؤمنین کسانی هستند که همیشه به یاد خداوند هستند و وقتی خدا را یاد می‌کنند، از نافرمانی خدا می‌ترسند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه خداوند مومنین را به چهار دسته‌ تقسیم می‌کند، بیان کرد: دسته اول، به قیامت اعتقادی ندارند و حتی از یاد خدا ناراحت می‌شوند. دسته دوم تنها در سختی‌ها و مشکلات، به یاد خداوند هستند و همین که سختی و مشکلات‌شان برطرف شود، خدا را فراموش می‌کنند. گروه سوم کسانی هستند که وقتی کار بد و ناپسندی انجام می‌دهند، متوجه کار خود می‌شوند و بعد توبه می‌کنند. دسته چهارم عشق به خدا دارند و همیشه قلب‌شان با ذکر و یاد خداوند آرام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند همیشه ناظر بر اعمال ما انسان‌ها است. امام علی(ع) می‌فرمایند مومنین بدانند که انسان‌ها در وجودشان رصدی است که بر اعمال شان نظارت می‌کنند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در ادامه به 12 بهمن اشاره کرد و گفت: فردا ۱۲بهمن ‌ماه روزی است که امام خمینی(ره) بعد  از 15 سال تبعید و دوری از وطن، به کشور بازگشتند. 12 بهمن سالروز آغاز دهه فجر و چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: آیه 30 سوره انفال، تطبیقی با زندگی و راه امام خمینی(ره) است؛ خداوند در این آیه به پیامبراسلام(ص) می‌فرماید: دشمنان نقشه‌های زیادی برای شما کشیده‌اند، اما کاری از پیش نبردند. امام خمینی(ره) فردی با خدا و با اخلاص بود.

وی به برگزاری انتخابات مجلس در اسفندماه امسال اشاره کرد و افزود: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی است و همه باید در انتخابات شرکت کنند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: در انتخاب افراد باید دقت کرد؛ باید به افرادی که لایق و اصلح هستند رای دهیم؛ نه به فامیل و آشنایان.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: امام جمعه اصفهان امام خمینی ره یاد خداوند یاد خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، جمعی از مسئولان، روحانیون و قشر‌های مختلف مردم مراسم معارفه امام جمعه شهر سردشت دزفول برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد  گفت: یکی از دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  نماز جمعه است.

وی افزود:  هر کجا که امام جمعه وجود دارد، تلاش می‌کند که مشکلات منطقه خود را در حد توان خود برطرف کند و هر چقدر که فعال‌تر باشد مشکلات نیز کمتر هستند و اگر بنا بود مسأله‌ای مطالبه شود باید در چارچوب قانون و اختیارات باشد. 

در این مراسم  ضمن تقدیر از خدمات حجت الاسلام سید حسین علوی اصل،   امام جمعه پیشین، حجت الاسلام سید ابوالقاسم حسینی احمد فداله به عنوان امام جمعه جدید بخش سردشت دزفول معرفی شد.

 

دیگر خبرها

  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • خسرو حیدری ۱۱ بازیکن برتر تاریخ ایران را انتخاب کرد | از فامیل بازی تا حضور عجیب برخی از هم تیمی ها
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • گرد همایی منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان